Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Deel 2 van de oosterse rundvleessoep met kikkererwtenpannenkoekjes. En omdat de pffft modus blijft, bakt vriend vanavond ovenpatatjes. Met Ton’s mayo 

Gelukkig heb ik wel een pompoencake gebakken, mmm wat ruikt dat toch lekker. Met chai thee latte. Herfstig hoor.

Ik lees alle lief en leed maar kon er even niks mee. Ik wens jullie allemaal veel sterkte maar het is wel een beetje confronterend, mijn eigen gedoe is namelijk nog niet voorbij. De laatste operatie was deze week precies een jaar geleden en als ik ook maar eventjes teveel doe, ben ik meteen overtraind en moet ik verplicht rust nemen en daar heb ik he-le-maal geen zin in. Ik zit als een oud vrouwtje een col van alpacawol te haken met thee en taart dus. Hij wordt wel warm en zacht….  en als ik nog lang moe blijf, haak ik er een bloemetje op  tijd zat.

Gefeliciteerd Elmie 

Lief bakte bio kogelbiefstuk met gebakken aardappels en gestoofde witlof

yette

yette

16-09-2022 om 19:32 Topicstarter

Beterschap Harley  
En verder ook iedereen een knuffel. Of je het zwaar hebt of niet 💜

Hier eten de anderen 'verse' pizza's en ik eet zelf het kliekje risotto, een paprika, wat mozarella en wat plakjes kipfilet. Want risotto ga ik vast niet voor mezelf maken volgende week, maar ergens een pizza eten, zit er dik in. 
Ik wil morgen in mijn caravannetje wel een gasleiding aansluiten aan het fornuis dat ik nooit heb gebruikt. Dan heb ik 3 pitten, ipv 1tje die ik op een los gastankje moet prikken. Dat was toch een beetje behelpen vorig najaar 

(zomers hebben we trouwens wel een hele keuken, maar nu heb ik alleen mijn kleinste oldtimer-caravannetje in de olijfgaard staan) 

Anyway. Morgen om 12.00 vlieg ik. Om 15.00 loop ik door de Hyper-U. Om 16.30 trek ik een fles rode open in mijn hangmat. 

Oh nee. Om 16.30 hang ik grommend met mijn kop in een mini-gootsteenkastje met een gasleiding te klooien  
Om 17.00 hopelijk met wijn in mijn hangmat. 

Verder gaat het best kut. Doodmoe van alles. Dus ik ben enorm toe aan even een weekje niks aan mijn hoofd. 

Dank jullie wel allemaal ❤ We wachten nu op de proeverij van toetjes 😋 De rest was ook erg Lekker en zoontje heeft lekker meegesnoept van de voorgerechtjes en poffertjes gegeten.

Goede reis Yette!

TanSwallow86

TanSwallow86

16-09-2022 om 20:31

Elmie, nog gefeliciteerd 
Yette, goede reis

Stamppot boerenkool met spekjes en rookworst 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-09-2022 om 21:00

Mama-Inge schreef op 16-09-2022 om 20:56:

Stamppot boerenkool met spekjes en rookworst

heerlijk, altijd ook weer lekker. Net als stoofpot, hutspot en snert! 

Toetie, jij sterkte met je gedoe en herstel ervan

Hier een meevaller, lief is veel minder ziek geworden van de behandeling dan verwacht, hoera. 

Yette, goede reis! Het klinkt zalig, in je hangmat met je glas Hoop dat je echt kunt uitrusten. 

Wij aten deel 2 van de kippensoep. 

JtM

JtM

16-09-2022 om 21:15

Gefeliciteerd  Elmie!

Wij hebben bloemkoolschotel gegeten. Ik heb vanmiddag ook vast kippensoep gemaakt voor de lunch morgen. Schoonouders komen hier lunchen dus er staat o.a. soep klaar.

Ben bang dat ik iemand ga vergeten als ik iedereen persoonlijk wil gaan noemen dus ik volsta ook even met wat Zelf ook te moe om alles terug te zoeken. 

Hier stond volkorenspaghetti met oa oesterzwammen op het menu, en een dikke laag geraspte restjeskaas ter ere van de Verspillingsvrije Week. Al heb ik daar geen speciale week voor nodig om er alert op te zijn!

Vanavond eten we de witlofstamppot die ik gisteren al had gemaakt. Uiteindelijk alles in een grote schaal gedaan, we zijn naar mijn ouders gegaan en eten daar. Als lunch heb ik daar nog een tomatensoepje gemaakt. Helaas niet met eigen tomaten, die waren we vergeten mee te nemen, dus daar moet ik thuis maar iets mee doen.

lasagne 

JtM

JtM

17-09-2022 om 15:11

Net met de lunch met schoonouders dus lekker een soepje op. Met erbij Stokbrood kruidenboter.
Vanavond eten we burritos.

Nacho-ovenschotel met kaas! Oh en gehakt, ui, kidneybonen, paprika en mais Erbij wat blokjes avocado en crème fraiche. Even wat balans brengen na een week vol gezond eten

Wat fijn Moosey!
Veel plezier in Frankrijk Yette! Toetie

Wij eten pindasoep of varkenshaas met champignonnenroomsaus, gegrilde groenten en aardappelkroketjes. Wat het niet wordt eten we morgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.