Eten
ToetieToover
15-09-2022 om 16:54
Vandaag:
oosterse rundvleessoep (recept van het forum) oa prei, paddenstoelen, aardpeer, taugé, met erbij: zadencrackers met roomboter en zeewier
en lunch was
hartige havermoutpap, met parmezaan, walnoten, pijnboompitten en olijfolie
Pffft modus nog steeds, september is altijd zo’n gedoe, van alles start weer en dat ritme zit niet meer in mijn systeem.
Moosey
15-09-2022 om 16:57
MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-09-2022 om 15:23:
Dankjewel Afrodite
![]()
Volgens mij is ellende, verdriet, pijn etc niet te vergelijken. Jullie hebben echt heel veel op je bordje en ik snap best dat je lichaam daar op reageert. Misschien moet je ergens anders ruimte maken, werk bijvoorbeeld? Als ik het goed heb werk je in het onderwijs dus ik begrijp dat dat lastig is, maar jullie traject en ook de zorg voor je ouders zijn geen dingen die je zomaar aan de kant schuift. Op het werk is niemand, ook in het onderwijs, onmisbaar, daar verzinnen ze wel iets op.
Misschien slaat mijn advies nergens op want ik ken je precieze situatie niet maar ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt![]()
En Moos ook heel veel sterkte voor jou en je lief, een zware stap in jullie heftige traject. Ik hoop heel hard dat de chemotherapie goed aanslaat!🍀
Om dan toch on topic te blijven: vanavond spaghetti met spinazie. Gerookte zalm, roomkaas en tomaat
Goed gesproken Haas, over het niet te vergelijken.
Als ik hier aan het eind van mn latijn ben (dat gebeurt soms maar gaat vaak weer weer over, blijkt) lijkt ook de enige optie minder werken (ik werk al een dag minder), maar ik vind dat ook heel stom want werk is zo ongeveer het enige wat niét het probleem is. Maar ook het enige wat zonder ernstige problemen nog een beetje uit te besteden is. Maar ook de plek waar ik me extreem nuttig voel en het leven een beetje normaal voelt. Nou ja, godzijdank voor mijn fantastische werk, ik probeer het gewoon te redden zoals het nu gaat 
Excuus voor het zijspoor. Het is een laaaange dag in het ziekenhuis maar de chemo zit er al lang en breed in en lief voelt zich nog prima. Dat blijft vast niet helemaal zo maar wie weet valt t allemaal een beetje mee. Ik heb gister al kippenpoten laten trekken en maak daar zo kippensoep van.
RoosOpJeHoed
15-09-2022 om 18:19
Oh, lieve schrijvers op dit topic, wat heeft iedereen toch een ellende op z'n bord (pun intended, ik blijf een beetje on topic
). En wat al gezegd wordt: de één z'n ellende is niet met de ander z'n ellende te vergelijken. We hebben allemaal shit en het is fijn om hier zo nu en dan een uitlaatklep te hebben. Van hevige pijn, zorgen om een geliefde, heftige (ziekenhuis)trajecten tot 'hè bah, mijn diepvriesbaksteen blijkt hachee te zijn en ik had zo'n zin in curry'. Ik wens iedereen veel sterkte
Mijn man maakte vandaag nasi. Soms smaakt iets extra lekker als je zelf niet achter de pannen hoeft te staan.
Koreveen
15-09-2022 om 18:25
RoosOpJeHoed schreef op 15-09-2022 om 18:19:
Oh, lieve schrijvers op dit topic, wat heeft iedereen toch een ellende op z'n bord (pun intended, ik blijf een beetje on topic
). En wat al gezegd wordt: de één z'n ellende is niet met de ander z'n ellende te vergelijken. We hebben allemaal shit en het is fijn om hier zo nu en dan een uitlaatklep te hebben. Van hevige pijn, zorgen om een geliefde, heftige (ziekenhuis)trajecten tot 'hè bah, mijn diepvriesbaksteen blijkt hachee te zijn en ik had zo'n zin in curry'. Ik wens iedereen veel sterkte
![]()
Mijn man maakte vandaag nasi. Soms smaakt iets extra lekker als je zelf niet achter de pannen hoeft te staan.
Mooi gezegd, Roos!
Elmie
15-09-2022 om 19:03
Koreveen schreef op 15-09-2022 om 18:25:
[..]
Mooi gezegd, Roos!
Helemaal mee eens 🌹
Moest wel lachen om je verkeerd ingeschatte diepvriesbaksteen
Maar snap als je op iets anders verheugd hebt 😉
Teigera
15-09-2022 om 20:44
Liefde en warmte voor eenieder die het nodig heeft, met alle leed en gelukkig ook lief die ons overkomt. Fijn om hier dan even te kunnen "luchten". Ik heb niet altijd iets te zeggen, maar ik lees altijd alles en leef mee achter m'n schermpje.
Man kookte hier, net als de man van RoosopjeHoed, nasi. In ons geval met omeletje, vegetarische kipstuckjes en veel groenten.
afrodite05
16-09-2022 om 06:43
Ik ga vanmiddag flink aan de gang in de keuken (hopelijk gaat dat goed qua energie), want ik ga dubbele porties voor twee dagen maken. Een preiflan met aardappelschijfjes feta, officieel is hij vega maar ik doe er een beetje gehakt bij. En tegelijkertijd een witlofstamppot met hamblokjes en tomaat. Van beide gerechten gaat een deel in een aluminium ovenschaal die ik morgen meeneem naar mijn ouders, zodat mijn moeder niet hoeft te koken. En onze portie witlof is dan morgenavond snel klaar als ik waarschijnlijk erg moe thuis ga komen. Misschien maak ik ook nog een simpel tomatensoepje voor in de diepvries (en dan kan er morgen ook een deel mee), er liggen erg veel snoeptomaatjes waar niet van gesnoept wordt. Gek is dat, de ene keer vliegen ze de schaal uit, de andere keer blijven ze liggen tot sint juttemis...
De lunch voor vandaag had ik gisteravond al snel gemaakt: geraspte bietjes met linzen en feta, er moeten alleen nog wat walnoten over verkruimeld worden. Nu eerst maar eens opstaan...
Ninoea
16-09-2022 om 06:50
Ik sluit aan bij wat teigera schrijft. Veel liefs en sterkte gewenst.
Ik had bij de toogoodtogo 2 magicboxen besteld en daar zat 2 kg mosselen in en nog een aantal maaltijden die opgewarmd kunnen worden zoals bietjes met zoete aardappel, pompoenpuree en lasagne. We hebben het hele zwikje bereidt en iedereen af wel iets dat hij of zij lekker vond. Onze jongste zoon en ik hebben de mosselen vooral gegeten. Heerlijk!
Overigens ook wat van die bietjes met zoete aardappel beproeft en ik vond hem verbazingwekkend lekker.
Elmie
16-09-2022 om 14:04
Wij gaan vanavond uit eten om te vieren dat man en ik elkaar vandaag 16 jaar geleden ontmoet hebben en alvast voor onze trouwdag over 5 dagen ❤️
RoosOpJeHoed
16-09-2022 om 14:42
Veel plezier Elmie!
Wij eten vandaag stamppot andijvie. Ik heb talloze variaties voor andijviestamppot, maar deze is wel één van de lekkerste, al zeg ik het zelf: uitje aanfruiten, kastanjechampignons meebakken, ketjap, soja- en gembersaus erbij, andijvie heel even meebakken en dan alles mengen met de aardappelpuree (die ik maak van gekookte aardappels, klontje boter, scheutje melk, peper en zout). Garneren met ongezouten pinda's en wat gebakken uitjes.
Wobbelkont
16-09-2022 om 15:12
Maak zometeen personeelseten op het werk - Saffraanrisotto met gamba’s en gepofte cherrytomaatjes!
Dolfje
16-09-2022 om 17:37
Gefeliciteerd en veel plezier Elmie.
Wij gaan straks poging 2 doen bij het tapas restaurant om de hoek.
MijnNaamIsHaas73
16-09-2022 om 17:42
Gefeliciteerd Elmie en veel plezier! Eet smakelijk dolfje
Klinkt allemaal lekker, die andijviestamppot en saffraan risotto
Man heeft vanavond een etentje dus ik moet het alleen rooijen met de kinderen dus friet besteld. Dat vinden de kinderen echt feest.