Eten
MatureJackal76
15-09-2022 om 07:35
afrodite05 schreef op 14-09-2022 om 07:06:
Ik trek een zakje nasivlees uit de diepvries. Laatst had ik ook al een grote portie rijst gekookt, dus die haal ik ook uit de diepvries. Fijn, want door slecht nieuws over de gezondheid van mijn ouders helemaal geen zin om te koken. Heb gisteren de sperziebonen ook al te ver doorgekookt, was er totaal niet bij met m'n hoofd.
Sterkte, afrodite05
Hier is het eten al klaar voor vanavond : aardappelpuree, kipfilet in champignonsaus en erwtjes+wortelen.
Dolfje
15-09-2022 om 08:03
Sterkte Afrodite en Moos.
Ik ben nog steeds op vakantie en qua eten vooral in het hotel maar we zijn ook eens tapas en Indiaas gaan eten. Het weer is sinds gisteren hier omgeslagen, veel bewolking en af en toe wat regen maar nog steeds warm. Gaan vandaag weer een dagje op pad naar een ander plaatsje.
Koreveen
15-09-2022 om 08:18
Veel sterkte Moos en Afrodite.
Ik ben de vriezert aan het leegmaken want eind volgende week op vakantie.
Dinsdag hamburgers op een broodje met salade erbij.
Gisteren veggie schijf met gewokte spinazie, zongedroogde tomaat en rostirondjes. Vanavond wordt het zalm met ovengeroosterde groenten. Heb courgettes uit de tuin van de buren gekregen en daar maak ik vanmiddag een soepje van
afrodite05
15-09-2022 om 14:45
Bedankt voor de lieve berichtjes! Terwijl ik denk dat het bij ons wel meevalt, als ik bijvoorbeeld Haas en Moos lees. Voor jullie veel sterkte!
Wij zijn/ik ben druk bezig met afspraken en regelwerk rondom de kinderwens, de rouw vanwege de miskramen plus daar goede hulp bij vinden en alles om het voor mijn ouders zo makkelijk mogelijk te maken, wat dus weer ten koste gaat van onze eigen rust, hoe lullig dat ook klinkt. 'Ja' zeggen tegen de anders voelt nu als 'nee' zeggen tegen mezelf/onszelf en dat is moeilijk, want je kan het nooit goed doen. Maar man is een schat en doet wat hij kan en mijn rug gaat langzaam aan ook weer wat beter. En mogelijk is de heftige vermoeidheid iets lichamelijks, als dat zo is kunnen we er snel iets aan doen met medicatie, dat zou fijn zijn.
On topic: ik haal straks een diepvriesbaksteen tevoorschijn waarvan ik vrij zeker denk te weten dat het pastasaus is met aubergine. Daar gaat volkoren pasta bij en misschien vind ik nog iets lekkers om het verder mee op te leuken. Ik moet straks (na een pakketje en telefoontje waar ik sinds 1200 op wacht, zucht) namelijk nog boodschappen doen, dus wie weet raak ik nog geïnspireerd.
FaithfulDuck87
15-09-2022 om 14:47
diepvriesbaksteen
Afro, lastig, om er tegelijk voor jezelf te zijn en voor je ouders.
Ook voor alle anderen veel sterkte.
Ik ga zo eens in de vriezer kijken wat er nog ligt.
JtM
15-09-2022 om 14:56
Wij eten macaroni. Ik heb gisteren vast de saus voor zoon en mij gemaakt, vriend hoeft straks alleen nog zijn eigen saus te maken en pasta te koken. Dan staat het eten klaar als ik thuis kom 
MijnNaamIsHaas73
15-09-2022 om 15:23
Dankjewel Afrodite
Volgens mij is ellende, verdriet, pijn etc niet te vergelijken. Jullie hebben echt heel veel op je bordje en ik snap best dat je lichaam daar op reageert. Misschien moet je ergens anders ruimte maken, werk bijvoorbeeld? Als ik het goed heb werk je in het onderwijs dus ik begrijp dat dat lastig is, maar jullie traject en ook de zorg voor je ouders zijn geen dingen die je zomaar aan de kant schuift. Op het werk is niemand, ook in het onderwijs, onmisbaar, daar verzinnen ze wel iets op.
Misschien slaat mijn advies nergens op want ik ken je precieze situatie niet maar ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt
En Moos ook heel veel sterkte voor jou en je lief, een zware stap in jullie heftige traject. Ik hoop heel hard dat de chemotherapie goed aanslaat!
🍀
Om dan toch on topic te blijven: vanavond spaghetti met spinazie. Gerookte zalm, roomkaas en tomaat
Elmie
15-09-2022 om 15:25
Fijne vakantie nog Dolfje 🌞
Pittig hoor Afrodite. Altijd "moeilijk" om een ander te helpen terwijl je misschien eigenlijk alle energie nodig hebt voor jezelf. Gelukkig klinken jullie als een goed team, man en jij!
Binnenkort dus een zware behandeling Moos voor man. Intensief, hopelijk wordt hij niet al te ziek!
On topic: ik maak "eindelijk" geroosterde bloemkool, besprenkeld met olijfolie, knoflook, tijm, peper en zout en later gaat er nog citroenrasp en parmezaanse kaas over. Daarbij eten we gebakken aardappelen en een gekruide schnitzel.
afrodite05
15-09-2022 om 15:31
MijnNaamIsHaas73 schreef op 15-09-2022 om 15:23:
Dankjewel Afrodite
![]()
Volgens mij is ellende, verdriet, pijn etc niet te vergelijken. Jullie hebben echt heel veel op je bordje en ik snap best dat je lichaam daar op reageert. Misschien moet je ergens anders ruimte maken, werk bijvoorbeeld? Als ik het goed heb werk je in het onderwijs dus ik begrijp dat dat lastig is, maar jullie traject en ook de zorg voor je ouders zijn geen dingen die je zomaar aan de kant schuift. Op het werk is niemand, ook in het onderwijs, onmisbaar, daar verzinnen ze wel iets op.
Misschien slaat mijn advies nergens op want ik ken je precieze situatie niet maar ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt![]()
En Moos ook heel veel sterkte voor jou en je lief, een zware stap in jullie heftige traject. Ik hoop heel hard dat de chemotherapie goed aanslaat!🍀
Om dan toch on topic te blijven: vanavond spaghetti met spinazie. Gerookte zalm, roomkaas en tomaat
Lief, Haas! Ik zit inmiddels gedeeltelijk in de ziektewet. Heb sowieso al een klas minder dan vorig jaar en dus vanaf vorige week nog een minder. Jammer genoeg voelt dit vooral als falen en niet als de broodnodige opluchting. Ik weet ook niet goed waar ik dan wel door zou kunnen opladen, maar dat is iets om uit te zoeken als de hulp wordt opgestart.
@Elmie: ja, man en ik zijn denk ik inderdaad een goed team. Hoe pijnlijk de situatie ook, en hoe verschillend we zijn, toch vullen we elkaar goed aan. Nog steeds geen spijt van mijn keuze voor hem, destijds
Goed, ik ga mezelf naar de diepvries en dan naar de ah slepen. Geen zin om nog langer op dat telefoontje te wachten.
MijnNaamIsHaas73
15-09-2022 om 15:37
ach afrodite, wat rot dat je dat als falen ervaart, dat is het echt niet!!! Het is zo belangrijk om ruimte te maken voor alles waar je mee te dealen hebt. Probeer te bedenken wat je fijn vind om te doen, wandelen, zwemmen, koken.
Mama-Inge
15-09-2022 om 15:41
voor jullie
Wij eten vandaag wraps uit de oven.
Een recept van de site van lekker en simpel
Elmie
15-09-2022 om 15:48
Nee, het is zeker geen falen Afrodite (al begrijp ik wel dat het zo kan voelen). Beter op tijd op de rem dan lang uit de roulatie. Neem de tijd om dingen te verwerken en bij te tanken. En geef toe aan je gevoel, ben je moe, neem dan rust (schuldgevoel is niet nodig
). En kijk inderdaad waar je weer een beetje van kan opladen, iets wat je leuk vind (en niet te inspannend is). Kan best even duren voordat je zoiets vindt op dit moment.
En smakelijk eten van je diepvrieshapje 😉
TanSwallow86
15-09-2022 om 16:28
Ik heb Kipshaslick en evt wraps, maar eerlijk gezegt geen fut meer om te koken.