Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik laat vanavond pizza met ham en 4 soorten kaas thuis bezorgen.

Hier wordt een speltvolkoren zuurdesembrood gebakken vandaag. Ik eet dus vanavond brood! (aangenomen dat het brood lukt, maar ik bakte zo'n 10 jaar geleden altijd mijn eigen brood, al was dat dan op basis van gist)

Ik maak zuurkoolstampot met ananas en spekjes. 

Ik heb speklapjes ontdooid, die ga ik in repen snijden en dan wokken met heel veel wokgroente. Erbij een beetje noodles (1p portie voor ons twee) en ik bedenk straks of ik er ketjap of chilisaus bij doe om de boel op te leuken. Als het maar makkelijk is. 

Vandaag een noodzakelijk onderzoek met een uitstapje (monumentendag) gecombineerd. Was leuk, dat uitstapje, maar daardoor heb ik niet kunnen slapen. In de auto en op de bank een beetje liggen doezelen, maar ben nog steeds gaar. Dus vandaar dat ik voor gemak kies. Fijn dat de groente een voorgesneden mix is.

Eendeborstfilet met ui, prei, paprika, ananas, taugé en hoisinachtig sausje en rijstnoedels.
Restjes heb ik weggevouwen met wortelsalade en komkommer in rijstevellen met sesamolie en sesamzaadjes bestrooid voor morgenmiddag.
En

Restje soep met kikkererwtenmeelpannenkoekjes.

koken jullie de bloemkool voor voordat je hem roostert in de oven?

yette schreef op 11-09-2022 om 07:51:

[..]

Back to basics dus ... misschien toch een of twee pannen en hèt favoriete mes meenemen? Wie weet krijg je wel inspiratie van de lagere prijzen en de toko die je ongetwijfeld gaat plunderen!

Ik ben alweer in Nederland. Zonder extra pannen, want de auto was vol . Vanavond hebben we pizza laten komen, want te moe om iets anders te ondernemen. Morgen ga ik eerst brood halen en een paar andere dingen. Verder zie ik wel wat er gebeurt.

Elmie schreef op 11-09-2022 om 19:52:

koken jullie de bloemkool voor voordat je hem roostert in de oven?

Nee, in roosjes of plakken. Olie en kruiden erover. Minuut of 25 op 200 graden.

RoosOpJeHoed schreef op 11-09-2022 om 21:17:

[..]

Nee, in roosjes of plakken. Olie en kruiden erover. Minuut of 25 op 200 graden.

Top, dank je 👍

Ik maak vanavond een simpel avg'tje. Hoewel, simpel... Ik vind iets met pasta of rijst vaak simpeler dan aardappels schillen, koken etc. Maar goed, het worden dus aardappels met snijbonen en een cordon bleu. Die cordon bleu en andere gepaneerde dingen vind ik ook altijd lastig in de pan, gaat altijd te hard/laat los/... Gelukkig hebben we dat spul niet vaak.

Vanochtend is frut I vertrokken op schoolkamp, we hebben haar net uitgezwaaid. Woensdagmiddag komt ze weer terug. We zijn dus met z'n drieen vanavond. We eten falafel met rauwkost en pitabroodjes. Lekker makkelijk want ik heb vandaag vrij genomen om een dagje iets leuks te doen met de jongste, dus we gaan zo lekker samen op stap.

Teigera schreef op 12-09-2022 om 09:33:

Vanochtend is frut I vertrokken op schoolkamp, we hebben haar net uitgezwaaid. Woensdagmiddag komt ze weer terug. We zijn dus met z'n drieen vanavond. We eten falafel met rauwkost en pitabroodjes. Lekker makkelijk want ik heb vandaag vrij genomen om een dagje iets leuks te doen met de jongste, dus we gaan zo lekker samen op stap.

Wat gezellig Teigera! Wat gaan jullie doen?

Ik eet ook makkelijk want heb vanmiddag met een vriendin en haar kinderen afgesproken en dat is heel gezellig maar ook wel vermoeiend voor mij ☺️ Dus ik maak bietjes met een aardappeltje en een gehaktbal uit de vriezer.

@Elmie: naar Madurodam 😀. Met de trein, om het nog feestelijker te maken voor hem. Jij ook veel plezier vanmiddag!

Teigera schreef op 12-09-2022 om 09:43:

@Elmie: naar Madurodam 😀. Met de trein, om het nog feestelijker te maken voor hem. Jij ook veel plezier vanmiddag!

Oh leuk! Echt een leuk uitje. 

Dank je! Gaat lukken 😎 Wij gaan naar de speeltuin en nemen fruit, iets lekkers en drinken mee.

Leuke uitjes Elmie en Teigera, veel plezier! Ik zit vandaag de hele dag met mijn neus in de studieboeken: lineaire regressie-analyse  

Vanavond eten we kip pilav met perzik. Ik noem het altijd maar 'de pilav van Knorr' want het heeft weinig met echte pilav te maken, maar is wel lekker. Ik maak nog best vaak gerechten gebaseerd op Knorr pakjes, want zo ben ik ooit begonnen met koken. Alleen heb ik nu de zoute pakjes van Knorr niet meer nodig

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.