Eten
Elmie
10-09-2022 om 13:28
Ah wat leuk, een pup in huis jtm 🐶
Mijn toetje van gisteren viel erg in de smaak bij mijn ouders 😃
Wij hebben vanavond zelf nog een beetje en dat gaat door de yoghurt.
Vanavond eten we shoarma met knoflooksaus en een salade van ijsbergsla, tomaat en komkommer met een dressing erdoor. En pitabroodjes voor de shoarma natuurlijk😎
afrodite05
10-09-2022 om 14:10
Yes, de boodschappen zijn gelukt! Wel een kamikaze-actie, zaterdagmiddag naar de ahxl...
Vanavond maak ik een pokebowl met edamame, komkommer, avocado en natuurlijk rijst. Man-de-vis-hater krijgt er kipfiletblokjes bij, ik neem er zalm bij. Oh en er gaan gyoza bij, hmmm!
yette
10-09-2022 om 15:03
Aardappelsoufflé, speklapjes, geroerbakte spinazie met paprika, rode ui en knoflook.
ToetieToover
10-09-2022 om 17:21
Boerensalade (ijsberg, spek, wanoot, ui, kaas, yoghurtdressing) met zwarte bonen en warmgerookte zalm
En
Misosoep van de kipbouillon met onder meer kip (duh) paddestoelenmix en hartige kwark met zadenmix, komkommer en paprika
Dewi-Sri
10-09-2022 om 17:23
Vanavond heel simpel k&k pizza die ik opleuk met wat olijven die op moeten en wat geraspte kaas, want morgenvroeg gaan we voor korte tijd terug naar Nederland. Ik heb nou al heimwee.
yette
10-09-2022 om 19:04
Dewi-Sri schreef op 10-09-2022 om 17:23:
Vanavond heel simpel k&k pizza die ik opleuk met wat olijven die op moeten en wat geraspte kaas, want morgenvroeg gaan we voor korte tijd terug naar Nederland. Ik heb nou al heimwee.
Goede reis! Hoe lang blijf je weg?
Koreveen
10-09-2022 om 20:22
Pad Thai met kip gemaakt. Was heerlijk. Nu als toetje een magnum.
Gisteren op een vrijwilligersdag geweest. Leuke activiteiten gedaan en als afsluiting goede bbq.
Dewi-Sri
10-09-2022 om 21:29
yette schreef op 10-09-2022 om 19:04:
[..]
Goede reis! Hoe lang blijf je weg?
Waarschijnlijk 2 weken. Het is ook wel leuk om iedereen weer terug te zien en te spreken, maar het is hier nu zo vreselijk mooi en zonnig. Ik krijg hier zoveel kookinspiratie, en in Nederland komt er van koken niet veel. Al mijn goede spullen (pannen, messen) zijn hier en dat ga ik niet weer terugslepen.
Ninoea
10-09-2022 om 22:28
gisteren hebben we alsnog de shoarmataart gegeten die voor eergisteren op het menu stond. Wij vonden hem lekker en voor herhaling vatbaar.
Vandaag zijn we naar soldaat van oranje geweest en op de terugweg naar huis hebben we in een restaurant gegeten. Ik nam een maaltijdsalade met kippendijfilet, avocado, mais, tomaat en rode ui.
yette
11-09-2022 om 07:51
Dewi-Sri schreef op 10-09-2022 om 21:29:
[..]
Waarschijnlijk 2 weken. Het is ook wel leuk om iedereen weer terug te zien en te spreken, maar het is hier nu zo vreselijk mooi en zonnig. Ik krijg hier zoveel kookinspiratie, en in Nederland komt er van koken niet veel. Al mijn goede spullen (pannen, messen) zijn hier en dat ga ik niet weer terugslepen.
Back to basics dus ... misschien toch een of twee pannen en hèt favoriete mes meenemen? Wie weet krijg je wel inspiratie van de lagere prijzen en de toko die je ongetwijfeld gaat plunderen!
Ik maak vandaag hoerenpasta en mijn zelfverzonnen variant met chorizo: pasta di gigolo. Er zijn er namelijk twee die geen vis lusten. Erbij een compensatiesalade.
Verder ga ik 1,5 vlees verwerken tot rendang en wil/moet ik pesto maken omdat de basilicum nu op z'n lekkerst is.
Teigera
11-09-2022 om 09:01
De Peruaanse aardappelsoep was gisteravond niet echt heel interessant. Niet voor herhaling vatbaar. Vanavond maak ik een hartige taart met gerookte zalm en spinazie, op verzoek van de frutjes.