Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

watertoren schreef op 05-09-2022 om 13:42:

Ik heb al verse friet gebakken en er staat een pan met stoofvlees te sudderen.

Mmmmm lekker 😋

Wij waren van het weekend uit eten bij ons favoriete restaurant om onze trouwdag te vieren. Zit verstopt in een piepklein dorpje hier in Brabant. Supergemoedelijke sfeer, maar wel sterrenwaardig eten. Wij gaan altijd voor het 6-gangendiner, lekker de héle avond tafelen. Wat hebben we weer genoten. Liever één of twee keer per jaar op deze manier uit eten (want het slaat een flink gat in de bankrekening), dan meerdere keren bij een middelmatig restaurant.

Nu zoon weer naar school is gaan we ook weer volgens een schema eten. Ik heb dat erg nodig om niet te vervallen in vreetbuien en om bewuste keuzes te maken. Twee jaar terug ruim 30 kilo kwijtgeraakt hierdoor en er moeten nog meer kilo's af, daar gaan we nu voor! Schema is ongeveer: ontbijt 300 calorieën, snack 150 calorieën, lunch 300, snack 150, diner 500/600 en avondsnack 150. Plus een balans in de macro's. Dus balans in eiwitten, vetten, koolhydraten etc.

Vanavond weer eens een ouderwetse pokébowl, want het is hier weer gewoon ruim 30 graden. Sushirijst, zalm, avocado, mango, edamame en komkommer. Lekker met sojasaus en wasabimayo.

JtM

JtM

05-09-2022 om 14:35

Wij eten kabeljauwfilet, aardappeltjes en broccoli erbij. 

Wraps met vegan shoarma, ijsbergsla, komkommer, bosui, knoflooksaus en siracha, en daarnaast nog peentjes uit de oven. Lekker veel groenten!

Wij hadden gisteren restjes uit de diepvries 
Pastasaus, waar ik tagliatelle bij gemaakt heb, voor man en mij.

En een restje bami met sate voor de kinderen 

Vandaag iets aardappels met vlees en groente 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2022 om 16:37

hier ook 29 graden, dus een salade met kipstukjes, tomaat, komkommer, augurk, en even kijken wat er meer op moet. 

TanSwallow86

TanSwallow86

05-09-2022 om 16:38

Kipschaslick, roma tomaten en laatste beetje van de Ei van Columbus salade

Groenlofsalade met vinaigrette van olijfolie, balsamico en mosterd, met blauwe kaas en geroosterde pijnboompitten.

@RoosOpJeHoed: Succes! Ik zou je niet teveel blindstaren op kcal, maar meer op inderdaad bewuste keuzes maken. Ik kan me voorstellen dat een plannetje kan helpen. Toen ikmijn diabetes type 2 aan het wegwerken was, had ik een boekje waar ik van alles in opschreef. Ook als ik het lastig vond of gefrustreerd was. Daar had ik ook een lijstje in met wat ik "altijd" voor tussendoor kon pakken. Als ik even twijfelde, greep ik terug naar dat lijstje. Verder is een fijne diëtist echt een geschenk uit de hemel wat mij betreft - en je bent van harte welkom terug in het leukste lijf-topic van het forum! (ook op onregelmatige basis )

Elmie schreef op 05-09-2022 om 13:39:

[..]

Hier 28 en dat vind ik warm 😁

Wat is de temperatuur bij jou dan 😎

Ik zat in de airco en was alleen nog vroeg in de ochtend buiten geweest. Het was hier ook lekker warm, zo bleek toen ik uiteindelijk naar buiten ging 😋.

En, wat eten jullie vanavond?

Ik maak tagliatelle met spinazie en zalm. In een roomsaus. Naast spinazie en zalm gaat er ook een uitje door, knoflook en een cherrytomaatje.

Vandaag een stoof van schouderfilet, met een stamppotje rode kool..

Past perfect bij het weer 

Vanavond toch maar de bloemkool met aardappelen en braadworst. Maar wel pas laat, man komt laat thuis, dus hopelijk is het dan wat afgekoeld. 

TanSwallow86

TanSwallow86

06-09-2022 om 14:40

Rucola sla met mini mozzarella bolletjes, roma tomaten en een schouder karbonade 

JtM

JtM

06-09-2022 om 14:41

Vriend maakt Kip Siam als het goed is.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-09-2022 om 16:57

verse gevulde ravioli met broccoli

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.