Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

04-09-2022 om 18:13

2 Roma tomaten, varkenshaasje en wat Ei van Columbus sla(is partjes gekookt ei, komkommer reepjes, appel reepjes en blokjes rode ui) 

Ik at bij vrienden. Risotto met prei, paprika, courgette, garnaaltjes, olijven en parmezaanse kaas. Erbij een salade met rucola,sla, mozzarella en tomaatjes. 

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik gisteren op onze eerste avond hier iets teveel biertjes op heb  het is maar goed dat de bar om 23:00 dicht gaat.
Heb me wel aan het dieet gehouden door koolhydraatarme dingen van het buffet te pakken dus rauwkost, en wat vlees en kaas. 
Had per ongeluk lever gepakt  dat na een hap dus niet opgegeten. Gelukkig had ik maar 2 hele kleine stukjes gepakt.

yette

yette

05-09-2022 om 07:27 Topicstarter

Mmm, lever  
(ik gruwel ervan, maar heb vreemd genoeg ook eens in de zoveel jaar ineens enorme behoefte aan een ijzershot - dan koop ik een pakje plakjes)

Vanavond volkorenpasta met zelfgemaakte pesto en salade caprese.

Veel plezier Dolfje! En die lever maar links laten liggen inderdaad, brrrr. 

Wij eten vanavond Indiase korma curry, met edamame bonen, winterpeen, vega kipstuckjes en paprika. Ik lig bij de mondhygieniste op dat tijdstip dus lief kookt, even kijken of hij het met rijst maakt of met naan.

Aah ja, diepvriesbaksteen… ik heb er ook nog meerdere … 

Gisteren aten we kropsla stamppot met spekjes en een gehaktbal. Manlief kookte. 
Vandaag gaat er kiprollade in de slowcooker met champignons, rode ui, mosterd en honing. Straks nog even aardappels met rozemarijn in de oven en broccoli erbij en dan hebben we weer een lekker maal, lijkt mij zo. 

yette

yette

05-09-2022 om 09:02 Topicstarter

yette schreef op 05-09-2022 om 07:27:

Vanavond volkorenpasta met zelfgemaakte pesto en salade caprese.

Bij nader inzien wordt dat ivm het warme weer pastasalade. Heb de fusilli al gekookt, dan hoef ik vanavond geen vuur meer aan te steken. 

Wie weet krijg ik de rest zelfs wel enthousiast voor een picknick aan het meer. 

Met dit warme weer ga ik maar voor een salade met komkommer, tomaat en maïs en een dressing van slasaus, appelazijn, suiker, peper en zout. Daarbij gebakken aardappelen en een kipkrokantschnitzel ( van de supermarkt om een beetje te bezuinigen). De aardappelen heb ik al voorgekookt enin stukjes gesneden dus die zijn klaar om op te bakken.

diepvriesbaksteen 
avocadoroulette, ook al zo’n leuke vondst van hier 

wij eten vandaag:

Hummus met wortelsalade, zoute pinda en sesamzaad en gegrild kipfilethaasje

en

Mexicaans gekruide kidney- en zwarte bonen, met ui, paprika, mais met naar wens jalapeño, geraspte cheddar en crème fraîche (die van Le Gall vind ik wel goed te eten). Plus tortillachips, of cornbread als ik veel zin heb om dat te maken. Zal wel niet 

Erbij een salade van avocado, rauwe ui en black cherrytomaten.

Warm weer? 

ToetieToover schreef op 05-09-2022 om 13:28:

Warm weer?

Hier is het nu 30 graden hoor in Brabant. 

ToetieToover schreef op 05-09-2022 om 13:28:

Warm weer?

Hier 28 en dat vind ik warm 😁

Wat is de temperatuur bij jou dan 😎

Oooooh wij hebben bloemkool met aardappelen en een braadworstje op het menu staan, maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in met dit weer. Maar ik weet ook niet waar ik dan wel zin in heb. Misschien slenter ik straks naar de super, eens kijken of ze iets makkelijks hebben waar ik zin in heb. Ik hoop op een simpele groene salade met een stokbroodje, bak ik er zelf wel een vleesje bij, als soort snelle bbq. 

Trouwens, die luie manier van groente grillen was een succes! Alles ook perfect gaar door jouw tips, Yette. Man vond het maar ingewikkeld: plaat de oven in, plaat de oven uit, volgende soort groente erbij, plaat de oven weer in, plaat de oven weer uit, ... Ik vond het juist heel makkelijk. 

Zo we hebben de eerste nacht erop zitten, gisteren een gezellige avond gehad. Nu loop ik af en aan naar de wc, de warmte en alcohol denk ik. 
Vanmorgen lekker ontbeten en net naar het lunchbuffet geweest. Had salade met een hamburger maar vond de burger te zout dus die heeft man verder opgegeten. Lekker kaas en rauwkost gegeten verder. 

Ik heb al verse friet gebakken en er staat een pan met stoofvlees te sudderen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.