Eten
Teigera
03-09-2022 om 11:21
Lief en de frutjes eten pizza, tot hun grote vreugd. Ik moet werken en neem een bakje uit de vriezer mee, zo te zien een Indonesisch gebeuren met vlees en saus en groenten. Zal vast een restje zijn van iets lekkers
. De vriezer zit erg vol, ik weet niet goed meer wat er in zit, dat blijkt wel.
ToetieToover
03-09-2022 om 12:29
“Pizza-smaak” linzensalade
oftewel: met sperziebonen, salami, tomaat, ui, mozzarella, passata-dressing met italiaanse kruiderij (en ansjovis en mosterd), pijnboompitten en een lading verse basilicum. Tonijnsteak erbij gebakken.
…en verder vandaag nog geen idee. Vamorgen 3 uurtjes bewogen, weekend is altijd intensiever dan doordeweeks met lesgeven, eerste uurtje was yin yoga dus rustig wakker worden. Maar zeker weten dat er nog meer brandstof in moet. Ik kijk even hier voor ideetjes want moe en met mijn buik net vol kan ik niks bedenken en ik ga later nog naar de supermarkt dan wil ik het wel weten.
Ninoea
03-09-2022 om 19:32
Hoera voor het sporten, boeken uitpakken en lesgeven. Vanochtend, na het naar de scouting brengen van de jongste twee, hebben mijn man en ik samen een uurtje gewandeld in het bos. Dat was meteen een fijn begin van de dag. Verder nog een paar keer gefietst dus ik ben tevreden over mijn hoeveelheid bewegen.
Ik had weer een toogoodtogo pakket gehaald, een vegan variant dit keer en die bevatte onder andere meerdere pakjes met vega gehakt, een groentepakket voor nasi goreng, een zakje wok groente met peultjes, paprika en taugé en een zakje snijbonen. Ik heb dat setje gebruikt om een goed gevulde rijst schotel te maken.
Ik heb de ingrediënten allemaal (gesneden) in de slowcooker gedaan met de boemboe erbovenop en 4 uurtjes op low. Na die vier uur rijst toegevoegd en nog een uurtje erin gedaan (kwam toevallig zo uit met onze planning). Geserveerd met een gebakken ei, gebakken uitjes en wat atjar.
yette
03-09-2022 om 20:16
Vandaag begonnen met toko-kliek-brunch: rijst, Thais rundvlees (pittige kokossaus), boontjes, atjar ketimoen.
Doe ik trouwens vaak, iets warms eten rond 11.0O ipv een ontbijt en lunch. Ik ben niet zo van het brood. Het enig van de bakker waar ik echt gek op ben, is zijn zoon
Daar ben ik dus maar mee getrouwd.
Vanavond pizza met zalm, tonijn, garnalen, kappertjes, olijven en heel veel verse basilicum. Maar ik had de borrelplank ook erg laat op tafel, dus daarop vielen we aan en vervolgens hadden we nog maar weinig trek toen de pizza's klaar waren ... alweer een mooie kliek dus 
FaithfulDuck87
03-09-2022 om 20:24
ik had vanmiddag al even lekker geborreld, en die zakten aardig naar de benen. Geen zin om te koken, dus vanavond maar een krentenbol met kaas, cracker met vleeswaren en een banaan en mandarijn gehad
Dewi-Sri
03-09-2022 om 21:24
Vanavond alternatieve saltimbocca gemaakt. Met pasta en een prutje van de tomaten van onze buurman, aubergine, veel ui, wat crème fraîche (wat is die ontzettend veel lekkerder dan in Nederland) en veel verse kruiden. Ik heb een megagrote woekerende salieplant in mijn tuin staan.
Lekker Yette, om nog even naar Frankrijk te komen om je rust te pakken. Je hebt groot gelijk! Ga lekker genieten en doe rustig aan!
Wij moeten volgende week voor 2 weken terug naar Nederland voor het werk van echtgenoot. Ik baal!!!
Teigera
04-09-2022 om 09:09
Het prutje van gisteravond bleek pindakip te zijn, erg lekker. Vanmiddag hebben we een feestje in de familie van man, we zullen mogelijk daar wel wat snaaien maar vanavond wordt het quinoa met homemade muhamarra en geroosterde avocado, wat tuinkers, veldsla.
Dolfje
04-09-2022 om 11:31
Wij zitten op het vliegveld te wachten maar hebben helaas vertraging. Vanavond eten in hotel. Zit nu mijn best te doen om de saucijzenbroodjes hier te negeren 
yette
04-09-2022 om 13:10
Hier is het kliekjesdag. Nasi, bami, rendang en kipsaté voor de kinderen, pizza voor mij en 'iets zonder opschrift' uit de vriezer voor De Vader.
(dacht dat het spaghetti was, dus heb het meteen in een ovenschaal gedaan, maar bij nader inzien lijkt het toch meer op minestrone soep)
afrodite05
04-09-2022 om 15:30
Veel plezier Dolfje! Hopelijk is de vertraging inmiddels voorbij en heb je de broodjes kunnen weerstaan.
Hahah Yette, dat was dus een verrassingsbaksteen!
Ik ga vanavond paprika, aubergine en courgette grillen op de luie manier zoals ik hier heb geleerd: op een bakplaat in de oven. Ben benieuwd. Ik twijfel nog of ik dan de ovenstand of grillstand moet gebruiken. Mij leek grillstand logisch, maar volgens mij schreef iemand hier de ovenstand. Anyway, ik kook er rijst bij, bak er wat gehaktballetjes bij en ik maak een tzaziki-achtig sausje.
yette
04-09-2022 om 16:06
afrodite05 schreef op 04-09-2022 om 15:30:
Veel plezier Dolfje! Hopelijk is de vertraging inmiddels voorbij en heb je de broodjes kunnen weerstaan.
Hahah Yette, dat was dus een verrassingsbaksteen!
Ik ga vanavond paprika, aubergine en courgette grillen op de luie manier zoals ik hier heb geleerd: op een bakplaat in de oven. Ben benieuwd. Ik twijfel nog of ik dan de ovenstand of grillstand moet gebruiken. Mij leek grillstand logisch, maar volgens mij schreef iemand hier de ovenstand. Anyway, ik kook er rijst bij, bak er wat gehaktballetjes bij en ik maak een tzaziki-achtig sausje.
Die baksteen blijkt inderdaad minestronesoep te zijn. Vegetarische. Dus helemaal goed!
Groenten rooster ik trouwens in een voorverwarmde oven op minstens 220°.
Goed uitspreiden op de bakplaat, genoeg olie gebruiken en af en toe omscheppen. De grill gaat zo snel, die gebruik ik alleen als ik naast de oven sta.
Op internet vind je handig lijstjes met tijden per groente - als je wil dat de verschillende soorten groenten uiteindelijk allemaal even gaar zijn.
Maar ze gewoon goed snijden, dus groente die langer de oven in moet in kleinere stukjes dan groente die sneller gaar is, werkt natuurlijk ook.
Elmie
04-09-2022 om 17:09
Goede reis Dolfje.
Wij eten rode kool met appelmoes, aardappelen en een hamburger.
Ik hoop dat ik volgende week weer wat meer energie heb om wat uitgebreider te koken en of iets nieuws uit te proberen