Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

29-08-2022 om 18:06

Lasagnette

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2022 om 18:08

watertoren schreef op 29-08-2022 om 12:15:

Ik eet 2 slavinken en sperzieboontjes met ontbijtspek en sambal en gekookte aardappelen.

watertoren schreef op 29-08-2022 om 14:44:

Ik heb al friet voorgebakken en daar eet ik rosbief met kruidenboter bij.

watertoren schreef op 29-08-2022 om 18:00:

Ik eet Zwitserse aardappelschotel en gehaktballen.

Wat wordt het nu?

JtM

JtM

29-08-2022 om 18:16

Scherp Friezinnetje 

De Chinese citroenkip was best lekker! Picnic werkt alleen met een app dus kan helaas geen linkje vermelden maar zal vandaag of morgen het recept even overtypen

Friezinnetje schreef op 29-08-2022 om 18:08:

[..]

[..]

[..]

Wat wordt het nu?

Het laatste. Ik had nog gehakt en aardappelschotel in de vriezer. Ik had geen zin om naar de winkel te gaan. 

Mijn salade was lekker, die houden we erin 

Dinsdag dus gebroken dienst. Pauze thuis is korter vandaag vanwege een vergadering. Heb in elk geval een gekookt ei 

JtM

JtM

30-08-2022 om 08:09

He, net bijna het hele recept overgetypt maar ik drukte ergens op en alles was weg. Nieuwe poging, voor de geinteresserden in de Citroenkip

Chinese citroenkip met rijst.

Benodigheden:
300 gram kipfilet
300 gram pandanrijst
400 gram broccoli
200 gram suger snaps
5 stengels bosui
4 teentjes knoflook
2 citroenen
4 el soja saus
1 el suiker
1,5 el maizena

Bereiding:
Maak de marinade voor de kip. Hak 4 tenen knoflook fijn, boen de citroenen schoon en rasp de schil. Doe de rasp, knoflook, maizena, 4 eetlepels sojasaus en ruim zwarte peper in een kom, en roer goed. Bewaar de citroenen.
Snij de kip in blokjes en roer deze door de marinade. Zet 10 minuten opzij. (Ik heb de kip de avond van te voren al in de marinade gezet)

Kook ondertussen de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Zet een pan gezouten water op. Kook hierin de broccoli en sugar snaps 3 minuten en giet af. Snij de broccoliroosjes eventueel door de helft.
Snij de bosuitjes in dunne ringen. Hou een derde apart.

Verhit 2 eetlepels neutrale olie in een wok of braadpan en fruit 2/3 van de bosuitjes gedurende een halve minuut. Voeg de kipblokjes toe en bak deze in 5 minuten gaar. Blijf voortdurend omscheppen.

Knijp 1,5 citroen uit in een kom en voeg 3 eetlepels citroensap en 1 theelepel suiker toe aan de kip. Voeg vervolgens de broccoli en sugar snaps toe, en roerbak nog 1 minuut. Breng op smaak met meer citroensap, suiker en zwarte peper. Snij de rest van de citroen in kleine partjes.
Verdeel de rijst, citroenkip en groenten over de borden. Garneer met de rest van de bosui en een partje citroen.

Koreveen schreef op 29-08-2022 om 17:04:

In ons lege echoënde huis eten wij zo k&k quiches. We gaan in de tuin zitten. Aangezien er nix meer is om op te zitten. Gelukkig is het nog lekker weer Vanavond maar lekker serietje vanuit bed kijken

aaah Moos

Ga je verhuizen Koor?! 

TanSwallow86

TanSwallow86

30-08-2022 om 13:34

Ik denk pasta carbonara. 
Ben net een half uurtje thuis, na wederom een uitvaart, dit keer zus van mijn moeder

De laatste tijd pluk ik vrij regelmatig recepten van de site van keukenliefde en gebruik die ter inspiratie. Vanavond worden het wraps met stukjes kipschnitzel, rauwkost en mangochutney. Ik koos speciaal dit recept uit omdat ik nog kipschnitzel in de vriezer heb liggen en nog een halve pot  mangochutney over heb van een ander gerecht. 

JtM

JtM

30-08-2022 om 14:46

Ik las een tijdje geleden hier iemand schrijven over kabeljauwfilet met parmaham, leek me lekker dus dat gaat vanavond de oven in. En ik vond daar een recept op AH bij met wat pasta/saus en een Italiaanse salade. 

JtM schreef op 30-08-2022 om 14:46:

Ik las een tijdje geleden hier iemand schrijven over kabeljauwfilet met parmaham, leek me lekker dus dat gaat vanavond de oven in. En ik vond daar een recept op AH bij met wat pasta/saus en een Italiaanse salade.

O dat heb ik ook nog in de vriezer liggen. Je brengt me op een idee 💡

Wij eten macaroni vanavond. Met gehakt dat ik vergeten was uit de vriezer te halen 😮😁 En natuurlijk groenten en zelfgemaakte tomatensaus. O ja en geraspte kaas 😋

yette

yette

30-08-2022 om 15:16 Topicstarter

Aardappelen uit de oven, speklapjes, doperwten. 

Omdat een ei alleen wel erg karig is als avondeten snij ik ook een avocado en tomaat in stukjes en maak ik er met het ei een soort van salade van. En ik eet zo een bakkie soep voor ik weer terug moet fietsen. Maar eerst koffie! 

Ninoea schreef op 30-08-2022 om 14:01:

De laatste tijd pluk ik vrij regelmatig recepten van de site van keukenliefde en gebruik die ter inspiratie. Vanavond worden het wraps met stukjes kipschnitzel, rauwkost en mangochutney. Ik koos speciaal dit recept uit omdat ik nog kipschnitzel in de vriezer heb liggen en nog een halve pot mangochutney over heb van een ander gerecht.

Die wraps met kipschnitzel hebben wij volgens mij morgen in de planning, ik doe daar vaak chilisaus bij. Maar mangochutney lijkt me ook erg lekker, thnx voor de tip!

Ik maak vanavond een bonensalade uit de Hallo Jumbo (of hoe heet die Allerhande van de Jumbo?). Daar gaan tuinbonen en witte bonen is, hoewel ik cannelinibonen gebruik, en daar gaat een braadworstje bij. Ben benieuwd of het voor herhaling vatbaar is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.