Eten
Moosey
26-08-2022 om 22:21
Ik maakte op werk voor het eerst een mezze-achtig menu voor een bruiloft, had het qua tijd een béétje krap ingeschat maar met supergefocussed doorwerken ging het net. Het was heel leuk en de gasten waren héél enthousiast. En zelf ook wat gegeten van de pilav met cherrytomaten en kaneel, komkommersalade met auberginedressing en feta, tabouleh met sinaasappel en venkelzaad en haloumi, shakshuka, muhamarra, labne en humus. En kikkererwten-spinaziesoep (met dank aan GB die dat vaak maakt)
Dewi-Sri
27-08-2022 om 01:42
Het dorpsfeest was hilarisch! Ruim het halve dorp ( + 300 man) was aanwezig en daarnaast veel import. We hebben een biertje gedronken en een frietje gegeten, waarvoor we 20 minuten in de rij hebben gestaan. Frietjes waren helaas niet gaar en erg vet. Je kon bij een tentje vlees kopen dat ze een paar tentjes verder op de grill legden, maar dat ontdekten we te laat. Volgend jaar beter
.
Wel leuk dat we kennis hebben gemaakt met nieuwe mensen en een aantal "oude bekenden" zijn tegengekomen. De mensen hier zijn zó aardig!
Ik heb vandaag nota bene sereh gescoord in de Hyper U, dus morgen wordt het Indisch, met roedjak manis, want ik ontdekte ook prachtige mango. Ik heb onze vriendin uitgenodigd voor een Indische maaltijd (hier volslagen onbekend natuurlijk) en ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. Er gaat géén rawit in deze keer!
Teigera
27-08-2022 om 08:08
Dat klinkt heel goed Dewi-Sri!
Wij eten vanavond, op verzoek van frutjes, hapjes. Ik heb salade caprese, maak gehaktballetjes, focaccia, crackertjes met smeersels en rauwkost. Oh en droge worst hebben we ook nog. Toe praliné pudding (pakje puddingpoeder meegenomen uit Frankrijk).
afrodite05
27-08-2022 om 08:39
Klinkt allemaal weer leuk en lekker!
Ik maak vanavond couscoussalade met paprika, bosui, granaatappelpitjes en een klein beetje broccoli. Daarbij een gemarineerd varkenslapje want tja, die moet op. Lang verhaal, iets met een compleet ontdooide diepvries toen we terugkwamen van een paar dagen weg, man had iets met de stekker gedaan maar niet terug in het stopcontact gedaan...
Dus het vlees uit die diepvries moet snel op.
FaithfulDuck87
27-08-2022 om 09:01
ik heb eind van de middag/avond een feestje, waar we vast wat krijgen.
Tussen de middag nog een kom pindasoep met wat stokbrood
yette
27-08-2022 om 13:21
Gisteren bij de Italiaan vitello tonnato en tagliatelle met paddestoelen en gorgonzola gekozen. Toe alleen koffie, want ik plofte.
Vandaag een feestje bij vrienden waarop de bbq
aan gaat. Ze zijn vegetarisch en houden van koken, dus ik ben benieuwd.
ToetieToover
27-08-2022 om 15:00
De rest van de pindasoep, deze keer met komkommer en taugé. En nog meer gevulde eitjes, ik hou ervan.
en verder:
Bakplaat met aardappelschijfjes en tomatenplakjes met kruidenolie en feta
en uiringen in de oven gebakken. Erbij een simpele salade van zachte snijsla met vinaigrette.
RoosOpJeHoed
27-08-2022 om 17:20
Gebakken ei met een zak Italiaanse wokgroente. Op een broodje met ijsbergsla. Sriracha erover. Lekker, makkelijk en gezond. En klaargemaakt door echtgenoot, die precies op dit moment zegt: Lekker joh, Italiaanse foe-yong-hai. 
Dolfje
27-08-2022 om 22:18
Wij aten kipshoarma met ijsbergsla, tomaat en rode ui en zelfgemaakte knoflooksaus van Griekse yoghurt.
FaithfulDuck87
27-08-2022 om 23:23
feestje gehad, eerst wat koude hapjes. Daarna buffetje met saté, pastasalade, stokbrood, gehaktballetjes, koude salade, enz
Dolfje
28-08-2022 om 08:00
Vandaag wordt het een traybake met pompoen, kastanjechampignons en met merquezworstjes.
Niet iets wat man heel lekker vindt maar we hebben alweer 3 dagen achter elkaar veel sla op dus ik wil iets anders.
Mama-Inge
28-08-2022 om 08:37
Wij eten vandaag zelfgemaakte pizza
Heb verschillende toppings, iedereen kan zelf kiezen