Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 12:32:

ik heb een kippensoep gemaakt met kokosmelk en een schep pindasaus er door. Broccoli, paprika, restje maïs en taugé en sambal en gember. Heerlijk. Nu al een kop op en vanavond nog eentje

Pindasoep! Dat ga ik morgen maken, heerlijk, dat is al zo lang geleden. Morgen maar eens kijken wat ik erin mik. Bouillon, kokosmelk, pindakaas, perzikchutney zeker weten! En verder: wat de boodschappenbezorgdienst morgen brengt en anders kijk ik zaterdag even op de stadsmoestuin.

Vandaag:
zalmmoot met salade van ijsberg en mosterdblad (uit eigen kruidenmoestuin) en honing-mosterddressing met yoghurt en dille. Erbij aardappel/aardpeergratin uit de oven.

Die oven, daar krijg ik vast een hele graad spijt van  maar het is hier ‘slechts’ 23 graden in de keuken. De kruidenmoestuin bezoeken daarentegen, dáár ga ik pas spijt van krijgen. Ik ga er nu heen. Op blote voeten. Er liggen voetfiktegels naast de bedden 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-08-2022 om 16:28

Rode curry met kip en feta.

Pindasoep???   

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2022 om 17:04

Phoebe1982 schreef op 25-08-2022 om 16:28:

Pindasoep???

Zo lekker. En vooral met dit warme weer 

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 17:04:

[..]

Heerlijk!

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 17:04:

[..]

Lijkt mij ook erg lekker!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2022 om 18:51

voor wie het recept wil van de pindasoep (en ik heb hem vandaag zo gemaakt, maar je kunt dat er in doen wat je lekker vindt)
Water koken, hierin blokjes kip gaar koken. Erbij wat groente (broccoli, mais, ui, paprika). 2 kippenbouillonblokjes, knoflookpeper, ketjap, gembersiroop, sambal. Blik kokosmelk en Javaanse pindasaus (het moet niet zo dik als pindasaus worden, je moet een verkleuring zien, in de soep. Verder proeven). Op  laatste moment nog taugé er door. 

TanSwallow86

TanSwallow86

25-08-2022 om 19:02

Zakje kante en klare ijsbergsla mix daardoor heen gebakken kipblokjes en omeletreepjes, die ik nog overhad. 

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 18:51:

voor wie het recept wil van de pindasoep (en ik heb hem vandaag zo gemaakt, maar je kunt dat er in doen wat je lekker vindt)
Water koken, hierin blokjes kip gaar koken. Erbij wat groente (broccoli, mais, ui, paprika). 2 kippenbouillonblokjes, knoflookpeper, ketjap, gembersiroop, sambal. Blik kokosmelk en Javaanse pindasaus (het moet niet zo dik als pindasaus worden, je moet een verkleuring zien, in de soep. Verder proeven). Op laatste moment nog taugé er door.

Klinkt op zich lekker maar wordt het dan niet erg zwaar door de pindasaus?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-08-2022 om 19:38

Elmie schreef op 25-08-2022 om 19:08:

[..]

Klinkt op zich lekker maar wordt het dan niet erg zwaar door de pindasaus?

nee, je moet er niet te veel in doen. Ik had nu 2 liter ong en 2 lepels pindasaus

krielaardappeltjes met sla/ lenteui/ komkommer en iets varkensvlees blokjes met paprika 

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 19:38:

[..]

nee, je moet er niet te veel in doen. Ik had nu 2 liter ong en 2 lepels pindasaus

Oh hahaha dat klinkt logischer 😁 Ik ga het wel een keer maken. Klinkt echt goed!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

25-08-2022 om 22:10

Friezinnetje schreef op 25-08-2022 om 18:51:

Water koken, hierin blokjes kip gaar koken. Erbij wat groente (broccoli, mais, ui, paprika). 2 kippenbouillonblokjes, knoflookpeper, ketjap, gembersiroop, sambal. Blik kokosmelk en Javaanse pindasaus (het moet niet zo dik als pindasaus worden, je moet een verkleuring zien, in de soep. Verder proeven). Op laatste moment nog taugé er door.

U is geweldig! Echt wel dat ik dat ga maken...!

Vanavond eten we taco's maar dan zonder de taco's maar met sla. Met guacamole en tomaat /rode ui. En geraspte kaas want Tsja kaas 

Ik maak vanavond kip kerrie met spitskool, champignons en zilvervliesrijst. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-08-2022 om 08:30

Als het goed is, dan ga ik vanavond uit eten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.