Eten
Tuinfluiter
14-08-2022 om 17:08
Met dit weer eet ik het liefst makkelijk en veel salades.
Ik heb vanmorgen al paprika reepjes in de oven gegaard en die staan nu in een dressing in de ijskast. Ik maak ook nog een tomatensalade met basilicum uit eigen tuin erbij gebakken black tiger garnalen en een afbak stokbroodje.
anijsblokje
14-08-2022 om 17:55
Ik ben het koude eten weer even zat en eet vanavond gegrilde bloemkool met tahin, harissa-honingsaus en ingelegde citroen. En misschien nog iets als bulghur of volkoren couscous erbij, maar misschien ook niet.
Elmie
14-08-2022 om 19:22
Ik heb me ook gewaagd aan een warme prak maar pff, het zweet stond op mijn lip. Het waren aardappeltjes, snijbonen en een worstje.
Het toetje was wel lekker fris. Yoghurt met blauwe bessen, aalbessen en frambozen.
rionyriony
14-08-2022 om 19:35
Appel/bananenpannekoeken (zonder n) met appelstroop.
Om vier uur heb ik al frites gegeten (een halve portie) en ik heb wat ruimte uitgespaard voor de pannekoek.
watertoren
14-08-2022 om 19:42
Ik heb vanmiddag op een terras gezeten en we hebben 2 keer een uitgebreide borrelplank besteld dus ik heb geen honger meer. Ik heb nog wortenbroodjes liggen en ik denk dat ik er daar nog een paar van neem voordat ik naar bed ga.
MijnNaamIsHaas73
14-08-2022 om 21:46
Ik at vanavond als afsluiting van ons weekendje heerlijke mosselen
Zonnebloem17
14-08-2022 om 23:10
Moosey schreef op 14-08-2022 om 15:11:
Ik twijfel. Of ik steek de bbq weer aan voor gegrilde courgette, tomaat, ui, bimi, haloumi en gepofte aardappels of ik ontdooi een bakje tomaten-kikkererwtensoep. Ik neig naar de bbq geloof ik.
Dat klinkt goed! Marineer je de groente dan ook? Zo ja, hoe? Ik heb eindelijk een BBQ en zoek nog lekkere vega receptjes.
TanSwallow86
14-08-2022 om 23:41
Wraps met gebakken kip. Was goed te doen, alleen beetje droog, was vergeten een sausje te kopen. Maar voor herhaling vatbaar en dan doe ik er meer ingrediënten bij ipv alleen gebakken kip
Moosey
15-08-2022 om 00:42
Zonnebloem17 schreef op 14-08-2022 om 23:10:
[..]
Dat klinkt goed! Marineer je de groente dan ook? Zo ja, hoe? Ik heb eindelijk een BBQ en zoek nog lekkere vega receptjes.
Groenten laat ik vrij grof (tomaten door de helft, flinke stukken courgette, partjes ui etc) zodat ze niet door het rooster vallen. Hussel ik allemaal in één kom met olijfolie, zout, peper, tijm. Aardappels husselen met boter zout peper knoflook (ofzo) in alufolie direct op de kolen (wel even voorgegaard) Was allemaal heerlijk! Het het nu zo gedaan dat alles zo’n beetje tegelijk klaar was, lief heeft 0 puf en kwam dus ook niet buiten zitten, en zo konden we toch samen eten. Alleen de aardappels hadden er toch wat lang in gelegen. Moet ik nog een list voor bedenken, want ik hield dus alles wat klaar was warm aan de randen van de bbq en dan kun je dus niet even het rooster optillen om de aardappels te checken.
Haloumi was ook heel goed gelukt, bleef niet eens aan het rooster plakken. Lief vond het héérlijk ook.
Alleen de bimi was geen succes, de knapperig geroosterde roosjes waren echt heel lekker maar de stelen superdraderig en taai. Gek, want met roerbakken ofzo heb ik daar normaal geen last van. Misschien lag het aan de bimi in kwestie.
anijsblokje
15-08-2022 om 07:56
Het klinkt heel fijn en liefdevol hoe jullie het samen aanpakken thuis, Moosey, gezien de omstandigheden.
Geen idee wat er aan de hand was met je bimi. Ik moet zeggen dat ik dat niet vaak eet, gewone broccoli vind ik prima.
Ik eet vanavond brood, (volkoren meergranen en ja, dat bestaat dus) waarschijnlijk met kipfilet en een lik mayonaise. Er is ook nog een restje gazpacho dat ik soldaat ga maken.
Dolfje
15-08-2022 om 08:30
Ik maak een soort van Griekse salades denk ik maar goed het is nog vroeg dus wie weet bedenk ik nog wat anders.
watertoren
15-08-2022 om 11:35
Ribeye met kruidenboter, gebakken aardappelen en een salade met gerookte kipfilet.
Tuinfluiter
15-08-2022 om 11:46
Boontjes in een pittige tomaten saus, rijst en een omelet met kruiden.
Elmie
15-08-2022 om 13:18
Ik maak bloemkool kerreieschotel met aardappelschijfjes en gehakt.
Als toetje een smoothie.