Eten
Elmie
13-08-2022 om 12:53
anijsblokje schreef op 13-08-2022 om 12:35:
Ik vind het een ideale dag voor gazpacho en eet er stokbrood bij.
Dat vind ik een hele goeie!
Dorestad
13-08-2022 om 14:44
er worden nu 15 volkoren pistoletjes gesmeerd en belegd met spul wat niet knoeit en wat tegen urenlang in rugzak kan met deze warmte. Ik geloof een paar met gebraden gehaktbal, een paar met gebakken ei, een paar met groente. We gaan over anderhalf uur wadlopen met 12 personen, een tocht die deels door kniehoog slik gaat, tenminste afgemeten aan de hoogte waarop mijn knieën zich bevinden. Niemand hier eet voor 16 /17uur, dat is hier de gewoonte. Ik heb vandaag geen bemoeienis met het smeren, ik fasciliteerde alleen de aanvoer van de broodjes.
yette
13-08-2022 om 14:48
anijsblokje schreef op 13-08-2022 om 12:35:
Ik vind het een ideale dag voor gazpacho en eet er stokbrood bij.
Ik heb ontbeten met twee glaasjes gazpacho die ik over had van gisteren
Best een prettige start, zo'n koude vitamineboost!
Dolfje
13-08-2022 om 15:58
Omdat ik nog een halve bloemkool en een courgette over had en daar de komende dagen niet echt een plan voor had heb ik die net aangefruit en gekookt met bouillon en er een soep van gemaakt voor een late lunch.
Zitten binnen bij de airco warme soep te eten
De kipfiletreepjes staan ook al in de zelfgemaakte shoarmakruiden te marineren en de knoflooksaus met bieslook is ook al klaar.
rionyriony
13-08-2022 om 18:01
(Volkoren) macaroni (70 gram droog) met gesmolten jong belegen kaas (plm. 25 gr) en 50 gr broccoliroosjes had ik. Vermoedelijk stap ik over op gewone macaroni als het op is omdat ik dat iets lekkerder vind en ik heb inmiddels wel genoeg gezondheid opgedaan.
MijnNaamIsHaas73
13-08-2022 om 18:21
gisteren in het restaurant at ik vis van de dag. Iets van tongschar geloof ik, met remoulade saus. Was prima, niet heel spectaculair.
Vandaag doen we de catering zelf in het vakantiehuisje dus we houden het simpel en koud. Huzarensalade, gerookte vis, rauwkost, caprese en stokbrood met boter en tapenade
Dolfje
14-08-2022 om 08:29
Vandaag eten we coleslaw ( niet zelf gesneden maar heb heel lui zakjes kool en wortel gekocht) met yoghurtsausje en gekruide kipfilet. En heb voor elk nog een kommetje bloemkoolsoep.
Ik ga zo maar eerst eens sporten nu het nog niet zo heet is.
Teigera
14-08-2022 om 08:33
Avonddienst vandaag, ik neem een bakje uit de vriezer mee. We hadden nog een bakje staan met een linzengerecht, dus dat wordt het. Lief en de frutjes eten kofte.
Moosey
14-08-2022 om 15:11
Ik twijfel. Of ik steek de bbq weer aan voor gegrilde courgette, tomaat, ui, bimi, haloumi en gepofte aardappels of ik ontdooi een bakje tomaten-kikkererwtensoep. Ik neig naar de bbq geloof ik.
afrodite05
14-08-2022 om 16:20
Ik wilde eigenlijk het restje Chinees van laatst uit de diepvries halen, maar heb het na 2 minuten weer teruggezet. Ik bewaar dat liever voor na een lange werkdag. Dus vanavond maak ik quinoasalade met wat verse spinazie, tomaat, komkommer en feta en misschien nog wat nootjes ofzo erdoor. We hebben momenteel toch niet veel trek, dus dan is een kleinere lichte hap juist wel prima.
De taart van gisteren viel goed in de smaak! Uiteindelijk hebben we er voor de lunch al een stukje van gegeten en de andere helft is 's avonds als toetje op gegaan.
yette
14-08-2022 om 16:31
Het regent hier voor het eerst sinds juni. Niet de hele dag, maar af en toe een enorme onweersbui. Dus we houden ons rustig en scharrelen en klussen wat. Omdat de temperatuur nu prima te doen is, ga ik uitgebreider koken: ratatouille, gehaktballetjes, gnocchi en salade.
ToetieToover
14-08-2022 om 16:43
Vandaag kan ik niet goed omgaan met de warmte, slecht geslapen, hoofdpijn, yuk. Ontbijt was ijskoffie en lunch was bouillon met tortillachips en avocadoprakje. Ik kon verder niets ‘gezonds’ verzinnen, geen puf, dus vriend heeft net twee glutenvrije maaltijdsalades gehaald bij ah. En vriend zou vriend niet zijn als hij niet ook nog meer ijs had gekocht, dat komt goed uit met die hitte. Citroen sorbetijs met bitter lemon, ik denk dat we het toetje eerst doen, daar kan ik nog enig enthousiasme voor opbrengen.
Dewi-Sri
14-08-2022 om 17:08
Ik zag tot mijn schrik dat ik vergeten was de kipfilets (voor de voorraad) in de vriezer te doen, dus ik maak straks maar brochettes met kip, paprika en champignons. Zo meteen de kip in de marinade zetten. Erbij sla met tomaat, komkommer, peer en geitenkaas. En de overgebleven baguette van vanmiddag.
Eindelijk wat regen gehad, hoewel niet veel, maar ik hoorde mijn kruiden juichen!