Eten
Herfstappeltaart
12-08-2022 om 19:07
Een koude salade van gekookte krieltjes, blokjes rode biet, blokjes appel, wat verkruimelde feta, in een dressing van yoghurt/mayo/mosterd/gesnipperd uitje/blokjes augurk. Na het opscheppen op het bord heb ik er geroosterde walnoten overheen gestrooid.
Was lekker in deze hitte.
Moosey
12-08-2022 om 21:54
Ik stak mijn recent aangeschafte bbq-tje aan! Heb vegan gebarbecued, romanesco, courgette, tomaatjes, rode ui, sneetjes afbakbrood en ‘köfte’ van GreenForce. En gesmokkeld met een sausje van yoghurt en knoflook
Was erg lekker.
vrouw92
12-08-2022 om 22:04
Bonenschotel met courgette, paprika's, linzen en ui/knoflook. Veels te warm om te maken, maar was wel echt lekker.
Teigera
13-08-2022 om 08:12
Wij eten vanavond pastasalade met gerookte kip, spinazie, avocado, komkommer en tomaat. Honingmosterddressing erbij. Ga zo met de kinderen naar een plaatselijk openluchtzwembad. Geen zin in, maar zij vragen er al sinds voor de zomervakantie om, dus het moet maar eens gebeuren dan. Ik ga liever in "gewoon" buitenwater zwemmen, maar ja. Daar is geen glijbaan
.
Gisteravond kwam een vriendin langs, we zaten heerlijk in de tuin met rosé en een hapje, dat was echt lekker met dit warme weer. Ze ging pas laat weg, zo gezellig zaten we te kletsen. Ik kan gelukkig goed tegen de warmte, kan gewoon blijven functioneren en eten enzo.
Koreveen
13-08-2022 om 08:12
Gisteren bij de Indonesiër afgehaald. Gebakken rijst met geweldige rendang, pittige boontjes, groenten in kokossaus en tempeh. Was heerlijk en fijn om niet te hoeven koken. Ik word echt gaar van die warmte. Trek het zo slecht.
Ga zo sporten. Lekkere airco daar. De rest van de dag in huis rommelen. Waag me verder niet buiten en gelukkig is het in huis nog niet te warm.
Lief steekt de Kamado aan om buikspek te maken. We eten er frisse coleslaw bij
afrodite05
13-08-2022 om 08:18
Wij eten vandaag bij mijn ouders, zus en zwager komen ook. We gaan uitgebreid sushi eten. De sushi bestellen we, wij nemen om de kosten een beetje te drukken zelf yakitorispiesjes, gyoza en van die gefrituurde garnalen mee, voor de liefhebbers van warm eten (mijn vader) en de niet-zo-visliefhebbers (man). Als toetje heb ik een citroenmeringuetaart gemaakt, maar misschien besluiten we wel dat we die in de middag al aansnijden.
yette
13-08-2022 om 08:40
De carbonara van gisteren, hebben we doorgeschoven naar vandaag. We hadden nogal stevig geluncht, 's avonds weinig trek en het was snikheet (38°). Er moesten wel wat tomaten en worstjes op. Dat werd om 20.30 gazpacho en een uurtje later een paar gegrilde worstjes.
Hoogtepunt van de tapas gisteren vond ik de accras de morue met chili-gember-dip. Gefrituurde balletjes met vis en verse kruiden. Dat ga ik thuis ook eens proberen.
Tuinfluiter
13-08-2022 om 09:15
Met dit warme weer eet ik het liefst koud ik heb nog wat stokbrood en gerookte zalm van gisteren over daar maak ik als voorafje pintxos van. Daarna aardappelsalade, kipspiesjes en een tomatensalade.
Mama-Inge
13-08-2022 om 09:21
Ik maak het liefst ook niet te veel gedoe met dit warme weer.
Broodje met iets salade is mij prima
Maar man vind dat geen echt eten
Wij gaan vanavond eten halen bij de pizzeria
ToetieToover
13-08-2022 om 09:55
Toetje eerst, Afrodite, dat zou ik zeker doen als het citroenmeringuetaart was! Mama-Inge, grappig dat brood met salade geen ‘echt’ eten is maar brooddeeg in de vorm van pizza wel!
Ik heb gele rijst alvast gekookt en aubergineplakjes gebakken, allebei buiten. Ik heb een 1-pits inductieplaatje en een petroleumstelletje en daar gaat het buiten koken heel goed mee.
Vandaag wordt het:
Rijstsalade met romaine sla, warmgerookte zalm, avocado, edamame, laatste beetje koolsalade, komkommer, kerstomaatjes, zeewier en een beetje oosterse dressing met sesamolie, gember, knoflook, sojasaus, rijstwijn.
en
Nasi (rijst ga ik zeker weten buiten opbakken!) met spek, ui, prei, ei en salade van aubergine, tomaat, munt, rauw uitje en gekruide cottage cheese met gepofte pompoenpitten.
FaithfulDuck87
13-08-2022 om 10:26
vanavond weer BBQ bij vrienden. Ik maak mijn befaamde kruidenboter en neem een salade mee
Wobbelkont
13-08-2022 om 10:53
Ik heb nog kipschnitzels in de koelkast staan, en oesterzwammen… niet de beste combinatie 😂. Denk dat ik de kipschnitzels gewoon bak, de oesterzwammen ook bak met lekker veel knoflook en ui, en deze vanavond met wat leftover brood en een sausje opeet. Ofzo. Geen idee.
Dolfje
13-08-2022 om 12:23
Ik denk shoarma van kipfilet met een hoop ijsbergsla, ui en tomaat en knoflooksaus van Griekse yoghurt. Zonder pita dan om het dieetproof te houden.
Hebben net een uurtje gewandeld maar het is bijna niet te doen buiten. Snel thuis de airco aan en ijskoffie gemaakt ( espresso met ijsblokjes en scheutje melk in de blender).
Dadelijk even naar schoonouders, met de auto ipv de fiets, en doen we daar om de hoek meteen even boodschappen. Gaan we daarna Netflixen of zo.