Eten
Dolfje
12-08-2022 om 07:45
Ik mag nu geen fruit in deze stap van mijn dieet, dat vind ik nu met dit weer wel jammer maar ja even volhouden nog.
ToetieToover
12-08-2022 om 08:01
Dolfje schreef op 12-08-2022 om 07:45:
Ik mag nu geen fruit in deze stap van mijn dieet, dat vind ik nu met dit weer wel jammer maar ja even volhouden nog.
Ook geen watermeloen? Ik dacht dat die koolhydraatarm was. Net als blauwe bessen, frambozen, aardbeien, bramen.
Sterkte ermee! Dan maar een bouillonnetje, ook lekker met dit weer.
Teigera
12-08-2022 om 08:03
Wij eten vanavond shakshuka met spinazie erdoor en Turks brood om lekker te dippen. Hoop dat dat bij de frutjes er ook goed in gaat (meestal wel namelijk). De jongste frut is een slechte eter de laatste weken, hij drinkt genoeg dus verder geen zorgen maar eten gaat echt mondjesmaat. Mogelijk eet hij slechter door het warme weer, of hij heeft gewoon niet zoveel nodig op het moment. Zal wel weer goedkomen.
JtM
12-08-2022 om 08:18
Wij zetten vanavond lekker de BBQ aan. Hoef straks alleen even naar de winkel om stokbrood te halen, verder hebben we alles al in huis.
Dolfje
12-08-2022 om 09:01
ToetieToover schreef op 12-08-2022 om 08:01:
[..]
Ook geen watermeloen? Ik dacht dat die koolhydraatarm was. Net als blauwe bessen, frambozen, aardbeien, bramen.
Sterkte ermee! Dan maar een bouillonnetje, ook lekker met dit weer.
Nee helemaal geen fruit tot ik over ga naar de volgende stap maar dat doe ik denk ik pas de week voor we op vakantie gaan. Verheug me er erg op om dan in het hotel lekker aan het fruit te gaan bij het ontbijt.
anijsblokje
12-08-2022 om 09:36
Ik snap oprecht niet wat er "mis" kan zijn met fruit, als je dat gewoon in zijn geheel eet. Koolhydraten zijn geen vergif... Dus ook van mij sterkte zonder fruit, dolfje! Wanneer is je vakantie?
Ik eet vanavond weer linzensalade. Ik heb er uiteindelijk puntpaprika, rode ui, spinazie en artisjokharten in gegooid. Misschien leuk ik het vanavond nog op met wat olijven.
yette
12-08-2022 om 10:25
Straks tapas in Montpellier en vanavond pasta carbonara met -jawel- tomaten.
Gisteren ook nog 9(!) kilo blauwe druiven gekregen van een vriendin die bij een cave werkt. Want 'vous êtes nombreux'. Er valt niet tegenop te eten, na 2 kilo zijn we het een beetje zat en met dit weer en de wespen, is er over een paar dagen niks van over. Denk dat ik de rest vanavond plet en in een paar petflessen gooi. De Zoon heeft waterslotjes voor me ge-3-D-print zodat de boel niet ontploft voor het wijn is.
Moosey
12-08-2022 om 10:45
Vous etes nombreux 
Op mijn werk maak ik er siroop van Yette. Druiven-citroenbasilicum bijvoorbeeld. Lekker hoor. Maar daar tik je misschien ook geen liters van weg ook al ben je relatief nombreux 
afrodite05
12-08-2022 om 11:05
Ik maak een pasta pesto met erwtjes en spekjes. De pesto ga ik zelf maken, weet nog niet met welke noten, ik heb keuze uit walnoten, amandelen en cashewnoten. Of een combi, dat kan ook.
Dolfje
12-08-2022 om 11:27
anijsblokje schreef op 12-08-2022 om 09:36:
Ik snap oprecht niet wat er "mis" kan zijn met fruit, als je dat gewoon in zijn geheel eet. Koolhydraten zijn geen vergif... Dus ook van mij sterkte zonder fruit, dolfje! Wanneer is je vakantie?
Het heeft met de fruitsuikers te maken maar ik mag het in de volgende stap wel hoor en dat ga ik dan ook zeker doen.
Ik weet ook wel dat koolhydraten geen vergif zijn maar het is nu even nodig om mezelf een reset te geven zeg maar en de gewoontes van tussendoor en in de avond te snaaien te stoppen. Ik eet nu wel meer dingen als komkommer en wortel tussendoor.
Vakantie is over 3 weken.
RoosOpJeHoed
12-08-2022 om 13:10
Salade van rode biet, rucola, rode ui, wortel, appel, feta en pistache- en pecannoten. Dressing van balsamico, olijfolie, mosterd en honing.
MijnNaamIsHaas73
12-08-2022 om 16:20
Creatieve oplossing Yette!
Die salade klinkt heerlijk roos!
Wij zijn onderweg naar een weekendje weg en eten straks daar in een restaurant. Zal wel iets simpels als sate ofzo worden. Of iets met vis want we zitten aan het water
Tuinfluiter
12-08-2022 om 16:30
Zelf gebakken stokbrood met lekkere belegjes, gerookte zalm, sardientjes, tapenades en camembert en een groene salade met veel tomaten en lente ui met een dressing van aceto balsamico, pompoenpit olie en honingmosterd.
Dewi-Sri
12-08-2022 om 18:45
Een hele simpele nasi goreng, veel te heet om uitgebreid te koken. Morgen gaan we lunchen, dus geen reden om 's avonds te koken en zondag gaat het regenen. Dàn ga ik koken. Ik denk iets met slakken vooraf, lekker ouderwets. Vandaag hebben we erg lekker brood gehaald (zit nu in de vriezer).
Straks duik ik een kookboek in van Hugh Jans (kent iemand hem nog?) over bistrot-koken. Heerlijk jaren-70.