Eten
Dolfje
08-08-2022 om 14:36
Veel plezier op de kermis Wobbelkont, ik ben voorlopig weer eveb genezen
Ik maak een salade met komkommer, tomaat en gerookte kip. Denk een yoghurt dressing met bieslook erdoor.
MijnNaamIsHaas73
08-08-2022 om 15:30
Brrr de kermis vind ik echt verschrikkelijk. Ik probeer het altijd voor mijn kinderen te verbergen als er in de buurt kermis is. Maar dat is mijn persoonlijke mening dus ik wens je veel plezier wobbel!
Goed bezig afrodite! Wat eet je voor groenten bij die kip? Of zit er groente doorheen? En heb je een recept?
Dat heb ik ook JtM, als het over eten gaat ben ik best wel een controlfreak haha
Wij eten vandaag nasi, ook van de vriezer voorraad. Ik maak alleen maar dubbele porties, geen weeshuis hoeveelheden dus ik vind het altijd jammer als ik het opmaak uit de vriezer.
afrodite05
08-08-2022 om 16:29
MijnNaamIsHaas73 schreef op 08-08-2022 om 15:30:
[...]
Goed bezig afrodite! Wat eet je voor groenten bij die kip? Of zit er groente doorheen? En heb je een recept? [...]
Dit is het recept dat ik gebruik: https://www.boodschappen.nl/recept/kip-tikka-masala-met-rijst-en-naan/
Ik doe zelf niet én rijst én naanbrood erbij, maar kies waar ik dan zin in heb. En qua groente is iets van broccoli, erwtjes of sperzieboontjes altijd prima. Ik vind de kip spannend genoeg, wil dan niet nog heel uitgesproken smaken of ingewikkelde dingen doen in de groente, maar dat is persoonlijk. Komkommer in een yoghurtsausje o.i.d. kan ook prima erbij als extra bijgerechtje. Maar goed, ik eet dit (helaas) voorlopig nog niet, de week is al volgepland met andere dingen.
Overigens weet ik ook graag in de ochtend al wat we eten, dan kan ik me erop verheugen
dus JtM, ik begrijp jou (en Haas) ook volledig, haha!
Teigera
08-08-2022 om 20:20
Ik mocht bij mijn ouders aanschuiven vanavond toen ik de frutjes weer op kwam halen na hun logeerpartij. Mijn vader kookte spaghetti en dat was lekker. Toe hadden we rumrozijnenpudding.
Moosey
08-08-2022 om 21:18
Ik sleurde me na een dutje van de bank en kookte spaghetti met courgettesaus. Lief houdt niet zo van courgette dus ik leukte m op met pitjes, croutons en stukjes gebakken suçuk. Was ok. Nu nog moed verzamelen om de vaatwasser uit te ruimen 😴
TanSwallow86
08-08-2022 om 21:19
Vandaag wat knakworst van gisteren.
Morgen maak ik chili con carne van shoarmavlees. Gewoon shoarmavlees met kidneybeans en ui, peper mix. Mag eigenlijk geen chil con carne heten
Koreveen
08-08-2022 om 21:53
De pizza’s van lief gisteren waren heerlijk. We hadden ze belegd met champignons, paprika, parmaham en mozzarella als toetje had hij pizza Nutella gemaakt. Wide was voor mij too much maar de kids smulden ervan en mijn stuk was ook zo weg.
Er was nog wat deeg over dus vanavond de bbq weer aangestoken en belegd met champignons, geraspte kaas en tonijn.
JtM
09-08-2022 om 08:52
Haha, grappig om te lezen dat anderen ook graag weten wat ze 's avonds eten. Toen ik thuis kwam was vriend kip tandoori aan het maken, met komkommer / wortel in een yoghurtsausje erbij. Smaakte prima.
Vanavond eten we bloemkool, aardappeltjes en boomstammetjes.
Elmie
09-08-2022 om 09:37
Wij gaan uit eten in een all-inclusive restaurant. Onbeperkt eten en drinken voor een vast bedrag. Ik ben heel benieuwd 😃
Tussen de middag maak ik een omelet met spek, kaas en tomaat.
RoosOpJeHoed
09-08-2022 om 09:45
Vandaag de hele dag studeren in de bibliotheek. Maar tussendoor een lunchdate met mijn man, nu al zin in
Vanavond koude wraps met gerookte kip, komkommer, tomaatjes, ui en avocado. Wraps insmeren met een beetje zuivelspread bieslook. Gezien het weer wordt het de hele week salades, wraps en dat soort dingen 
afrodite05
09-08-2022 om 10:02
Ik maak een van mijn favoriete recepten van Jamie Oliver, ooit met de tv meegeschreven van zijn 30 minute meals (rijstsalade met zwarte bonen, zie hieronder het recept want dikke vette aanrader!). Ik bak er kipworstjes bij en ik ga puntpaprika's grillen en die samen met tomaten tot een soort bijgerecht/salade maken.
Zwarte bonensalade (4p)
- Olijfolie
- 2 bosuitjes, in grove ringen
- Kaneelstokje (of 2 á 3 theelepels gemalen kaneel)
- Zout en peper
- 250 gram witte rijst (lange korrel)
- 1/2 liter kippenbouillon (van tablet)
- 1 blik zwarte bonen (400 gram)
- Bosje koriander, gescheurd
1) Verhit de olijfolie in een hete pan. Voeg de bosuitjes toe. Bestrooi met peper en zout, leg het kaneelstokje (of de gemalen kaneel) erbij en roer om.
2) Voeg de rijst toe, roer om en voeg meteen de kippenbouillon toe. Giet de bonen af en spoel ze af met water (anders wordt het hele gerecht zwart van het bonennat). Roer vervolgens de bonen door het rijstmengsel. Doe het deksel op de pan en laat op hoog vuur ongeveer 10 minuten koken.
3) Zet het vuur uit wanneer alle vocht is opgenomen, laat de rijst even staan. Roer voor het serveren de rijst om met een wat koriander en strooi ter garnering wat koriander over de rijst. Lekker met pittige kip.