Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

04-08-2022 om 11:20

Wij gooien wat pizza's in de oven straks, geen zin om te koken met dit hete weer.

Ik maak paddestoelensoep met zo’n kruidenpasta van Blue Elephant Tom Kha, garnalen en kokosmelk. Zadencrackers erbij.

Verder bloemkoolroosjes en aardappelblokjes, geroosterd in de oven met rulgebakken gemengd gehakt met ui, ketjap en perzikchutney. Bladsla uit de moestuin, gemengd met wat bloemetjes erdoor van de oost-indische kers met klassieke vinaigrette.

wraps met aardappelblokjes, spekjes en sla

Vanavond vegetarische ratatouille met pasta of rijst. Ik stond vanmorgen al om half tien een megapan soep te maken. Die moet ik wel goed zien te houden tot morgen, dus ik denk dat ik hem, als hij klaar is, in het bad zet met koud water.

Wrap met vegetarische shoarma, knoflooksaus & salade.

Bietjes salade, gebakken krieltjes en kip uit de braadzak.

yette

yette

04-08-2022 om 16:32 Topicstarter

Worstjes met roquefort, pasta aglio e olio, ennehhh ... alweer tomaten dus. Want die staan te verpieteren op het land. 

Ik heb hier in Frankrijk bij een goede oogst èn geschikte temperatuur ooit èchte zongedroogde tomaten gemaakt. Met alle oven-roosters en koelkast-roosters die ik van buren  kon lenen op 2 meter lange boomstammen die ik op schragen vol in de zon had staan. Het weer is er nu prima voor, maar ik heb geen zin om te werken

Bij nader inzien geen zin in ratatouille, die bewaar ik wel tot een koele bewolkte dag. Het wordt gewoon sla met voor echtgenoot een gekookt aardappeltje en een varkenslapje en voor mij gerookte zalm (gruwel voor echtgenoot, gruwel varkenslapje voor mij).
Morgen aan de aglio e olio naar eigen recept, bedankt voor de inspiratie, Yette!

TanSwallow86

TanSwallow86

04-08-2022 om 17:57

Brood

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-08-2022 om 18:18

vanmiddag op het werk 2 stokjes saté gehad met wat kroepoek.  Vanavond 3 crackers gehad.  Toe: een laatste restje citroensorbetijs.  

Wij hadden dus gebakken krieltjes en die vind ik toch echt lekkerder gebakken op een gaspitje dan op inductie of doe ik iets verkeerd? 😝

Mediterrane groentestoof met oa courgette en kikkererwten, gebakken feta en een broodje om de saus te dippen.

Elmie schreef op 03-08-2022 om 21:19:

[..]

Wat leuk Koreveen! Mooie plaatjes kunnen schieten?

Jaaaa, ik hou heel erg van macrofotografie en kan in deze tijd veel mooie libellen, vlinders en andere insectjes vastleggen.

Gisteravond salade gemaakt met gerookte zalmblokjes, avocado, courgette, komkommer, huttenkase, tomaten, veldsla en olijfolie. Was lekker met het warme weer.

Vanaaf is lief op pad. Ik eet restje gadogado met nog wat veldsla en tomaat erbij

Ik moet nog wat verzinnen maar in elk geval komkommer en tomaat want dat moet op. Misschien maak ik wel een soort van Griekse salade.

Het dagje met m'n moeder was gezellig, geen hormonale uitbarstingen gehad, gelukkig. Uiteindelijk zijn we niet in de stad gaan lunchen, want te warm en niet veel trek. Dus ik heb snel wat broodjes gehaald en die hebben we bij ons thuis opgegeten. Daarna in het dorp nog wel op een ijsje getrakteerd.

De excuussalade van gisteren had zich geëxcuseerd, dus er is nog veel spinazie over om iets mee te doen. Ik denk dat ik gevulde paprika's ga maken met daarin een mengsel van gehakt, champignons, gewokte spinazie, wat rozijntjes en couscous. Daar heb ik geen extra boodschappen voor nodig en dan gaan de restjes mooi op, ook fijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.