Eten
Dolfje
03-08-2022 om 18:04
ik ben 1,8 kilo afgevallen deze week. Dat motiveert wel om nog even zo door te gaan. In elk geval tot de vakantie op deze manier. Bewegen gaat ook lekker. Normaal wandelen we op woensdagavond ook maar ik heb het nu echt te warm en vanmorgen ook al 45 minuten gewandeld. Dadelijk eten, ik verheug me er echt op
Morgen eten we bij mijn moeder kipshoarma maar dan zonder pita maar met sla en een yoghurtsausje. Ook al zo'n zin in 
Dewi-Sri
03-08-2022 om 18:14
Goed gedaan, Dolfje
Heerlijk hè, om dat zo op je weegschaal te zien!
Ik gooi hier straks een pizza in de oven (voor mij een heel kleintje). Het is veel te heet om te koken. Over een paar dagen krijgen we bezoek waarvoor ik wel een tijd in de keuken moet staan, maar ik heb gezien dat de temperatuur dan tenminste onder de 30 graden zit. Lekker fris dagje dus 
Koreveen
03-08-2022 om 19:02
Dolf, goed bezig!
Elmie, fijne vakantie.
Gisteren Chili sin carne gegeten.
Vanochtend stuk gewandeld en wezen fotograferen in een natuurgebied. Waren vroeg op pad maar mennnn, wat was het vroeg warm.
Net gadogado gemaakt. Was lekker. Lief is vrijdag op pad en dan heb ik nog een restje
Dewi-Sri
03-08-2022 om 19:16
Hè ja, gadogado, wat een goed idee, dat ga ik van de week ook weer eens doen. Ik heb net gezien dat ze hier ook pindakaas hebben, die leuk ik dan zelf wel op met een sjalotje, knoflook, sambal enzovoort.
Tuinfluiter
03-08-2022 om 19:26
Dat motiveert gelukkig Dolfje veel plezier Elmie
Ik heb vandaag een salade gemaakt met gerookte zalm en een afbak stokbroodje. Vond het te warm om te koken nadat ik vanmiddag was wezen golfen.
Elmie
03-08-2022 om 21:18
Wat goed Dolfje 💪
Bedankt allemaal 😀 Inmiddels zit ik lekker gedoucht na een bezoek aan een restaurant even te chillen. Ik had een schnitzel met ui en champignons en een championsausje met dikke frieten en een salade.
Morgen wel hier koken want we hebben airco dus moet prima gaan! Misschien morgen even in het bos wat verkoeling zoeken. Je hoeft niet naar het buitenland voor mooi, warm weer 😉
Elmie
03-08-2022 om 21:19
Koreveen schreef op 03-08-2022 om 19:02:
Dolf, goed bezig!
Elmie, fijne vakantie.
Gisteren Chili sin carne gegeten.
Vanochtend stuk gewandeld en wezen fotograferen in een natuurgebied. Waren vroeg op pad maar mennnn, wat was het vroeg warm.
Net gadogado gemaakt. Was lekker. Lief is vrijdag op pad en dan heb ik nog een restje
Wat leuk Koreveen! Mooie plaatjes kunnen schieten?
afrodite05
04-08-2022 om 07:15
Ik ga vandaag met mijn moeder op stap, samen lunchen. Hopelijk verpest ik het niet met een hormonale bui, mijn lijf is in elk geval erg hormonaal momenteel. En bij haar (bij wie ik me veilig voel) kan ik nogal lelijk reageren, omdat ze (goedbedoeld) precies de verkeerde dingen kan zeggen. Zou wel zonde zijn. Maar goed, we gaan dus samen lunchen in de stad, nog geen idee wat, er is een flink uitgebreide kaart. Geen idee of ik straks überhaupt trek heb, met deze temperatuur... Anders wordt het iets kleins.
Vanavond gooi ik lekker makkelijk een diepvriespizza in de oven, dan heb ik ons huwelijk weer met 5 jaar verlengd
. Ik denk dat ik er nog wel een (excuus)salade bij maak, er is nog genoeg spinazie en paprika. Misschien nog wat tomaatjes erbij halen straks.
Teigera
04-08-2022 om 08:57
Wens je een leuke dag toe met je moeder afrodite!
Het varen gisteren was superleuk. De frutjes hadden dat nog nooit gedaan, het was even wennen (wiebelen bij golven enzo) maar dat kwam snel goed. Ze mochten ook nog "helpen met sturen" van opa, dus groot feest. Verder lekker gezwommen en met zand gegraven. Helemaal rozig kwamen we weer thuis. Mijn ouders hadden voor de frutjes pannenkoeken en voor de volwassenen werd Chinees afgehaald. Geen idee hoe het heette, maar oa een heel lekker fris gerecht met kip en flink wat verse groenten en een Szechuan gerecht wat heel lekker was en veel diepte had. Maar ik hou van Szechuan peper dus ik ben bevooroordeeld. Heb vanuit Frankrijk een reep pure chocolade met mango en Szechuan peper meegenomen, héerlijk.
Vanavond maak ik een zomers pastagerecht uit de Delicious: orecchiette met aubergine, koriander, limoen, feta.
Elmie
04-08-2022 om 09:31
Veel plezier met je moeder Afrodite. Hopelijk houden je hormonen zich koest
Klinkt als een leuk uitje Teigera!
Ik weet nog niet wat wij gaan doen. Man is chagrijnig. Gezellig
Zoon is lekker naar de speeltuin. Daar kan hij zo van genieten ❤️
Moosey
04-08-2022 om 09:38
Ik probeerde gister op werk de nieuwe (nou ja, zeer tweedehandse) pizzaoven uit die ik laatst had gescoord. Werkte goed! Het is een houtgestookte oven dus dat is even uitvinden, maar ik was erg tevreden voor een eerste poging. Had natuurlijk wel even zuurdesemdeeg gemaakt voor de bodems en met een saus van overrijpe tomaten van de tuin was het echt vrij feestelijk. Collega’s vonden ze heerlijk en ik nam nog 2 kleintjes mee naar huis voor onszelf.
Vanavond komen de schoonouders met een bevriend stel die ik niet ken en ze schijnen iets van hapjeseten bij zich te hebben. Zal wel stokbrood en belegjes en wellicht een soepje zijn ofzo. Als ze geen soep bij zich hebben maak ik wel even courgettesoep, ik heb een overschot.