Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ha Teig, hier hetzelfde idee om iets te bakken (maar dan zonder huiselfjes). Ik ben solo aan het bakken: havermout kruimelkoek met bergbramenjam (sylt hjortron van ikea) en abrikozen. Ik vind het er ook echt weer voor!

Dewi-Sri schreef op 31-07-2022 om 23:27:

[..]

Moosey, jullie schijnen het beste in mensen naar boven te halen, wat goed!

Haha, wat een lieve opmerking Dewi-Sri Ik weet niet of het erg aan ons ligt (deels ook wel natuurlijk, het is vast geen 100% toeval dat we zoveel lieve mensen kennen) maar ontzettend fijn is het in elk geval wel, al die hulp en steun en verrassingsmaaltijden

JtM

JtM

01-08-2022 om 10:39

RoosOpJeHoed schreef op 01-08-2022 om 09:31:

[..]

En dat hoorde ik dus van meer mensen, vandaar dat we erheen gingen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog of hadden we gewoon pech. De gerechten hadden allemaal wat te lang onder een warmhoudlamp gestaan ofzo. We moesten ook steeds erg lang wachten, terwijl tafels om ons heen sneller gingen. Het was ook niet om te huilen, maar gewoon een jammertje. Personeel is wel supervriendelijk.

Kom je ook weleens bij Luzt?

Ik denk ook net pech gehad inderdaad, wel heel jammer.

Luzt ben ik nog nooit geweest, hoor ik ook wel goede verhalen over. Heb jij daar al gegeten?

bami met saté, atjar en kroepoek 

Wij eten een salade met sla, komkommer, tomaat en rode ui en mozzarella bij een pastamaaltijd uit een zakje van mijn dieet omdat ik dat nu eenmaal heb gekocht om te proberen. 

Aardappel, snijbonen en kipkluifjes uit de oven.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-08-2022 om 16:39

gebakken aardappelen met kaasschnitzel en witlofsalade 

Volkoren couscous, courgette, aubergine, tomaat, rode ui en knoflook, feta en misschien kalamata olijven. 

De afgelopen dagen at ik van alles: burrito met zwarte bonen, witte bonen wraps met salade, aardappelen met braadworst, courgette en tomaat, pastasalade,  curry met pompoen...dat soort dingen. Ik kan me duidelijk niet meer alles herinneren maar het meeste was erg lekker. Vanavond is de eerste avond dat ik weer zelf bepaal wat er op het menu staat.

Het worden aardappelen. En geen gewone, maar culinaire.

Ik zei gisteren tegen man (toen ik een chocoladereepje pakte) dat ik vanaf vandaag echt geen zooi meer ga eten. Er is ook weinig snaai meer in huis wat ik lekker vind (wel nog genoeg voor man, maar ik hou niet van pure chocolade). Vandaag dus goed begonnen/doorgegaan. Net wel een lastig momentje toen ik ontdekte dat buuf wéér zwanger is (in maart bevallen, gunde ik haar ook al niet, nu weer van die moeders voor moeders containers voor de deur), dus ik zit een potje verbitterd chagrijn uit te hangen. Dus fruit als troost gegeten. Dat was al een overwinning op zich.

Straks ga ik de grillpan tevoorschijn halen. De bedoeling is om courgette, aubergine en paprika te grillen en daarbij een soort dip te maken van feta met wat verse kruiden (munt, bieslook, peterselie). Ik bak er een braadworstje bij en hopelijk is dat genoeg. Misschien maak ik er nog wat quinoa bij.

Vandaag maak ik een Thaise curry met verschillende soorten groenten en ei en kook er rijst bij.

Afrodite  kan me voorstellen dat het zuur is voor jullie als je iedereen om je heen in verwachting ziet raken. Knap dat je fruit gepakt hebt!

TanSwallow86

TanSwallow86

01-08-2022 om 17:38

Niks, geen energie

yette

yette

01-08-2022 om 23:20 Topicstarter

Fijn zulke vrienden, Moos! 

@ Dewi-Sri, we hebben in dit geval een kaart gekocht. Dat bleek prima. Wat er van je wordt verwacht, is vergelijkbaar met onze eigen gewoontes. Die zou ik dus aanhouden en bij twijfel informeren. Want er zijn natuurlijkokale verschillen en elke overledene is ook anders. 

Wij hadden vandaag diy wraps met oa gehakt en linzen. 

Vanavond wordt het een receptje uit de delicious, Indiaas geinspireerd. Geroosterde bloemkool, sla, linzen en erbij een cashewnotenyoghurt. Ik doe er naan bij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.