Eten
afrodite05
02-08-2022 om 08:03
Cashewnotenyoghurt, dat klinkt interessant.
Ik maak heel simpel gebakken krieltjes met erwtjes en er gaat een kipburger de airfryer in. Overdag probeer ik wat extra groente naar binnen te schuiven, bij de lunch of als tussendoortje.
Dolfje
02-08-2022 om 08:14
Vanavond werken dus ik neem wat rauwkost en een eitje en een shake mee en eet vanmiddag een dieetmaaltijd. Man eet kip korma uit de diepvries.
Op mijn eigen weegschaal is er nu een kilootje af. Morgen officieel wegen bij de consulent. Het moet ook niet te hard gaan natuurlijk en het is vooral wat er tussen mijn oren zit waar ik moeite mee heb. Het niet gedachteloos naar binnen schuiven van eten.
Wobbelkont
02-08-2022 om 09:33
Vandaag weer een dagje pretpark! Lunch en vroeg diner in het park. Wil weer optijd naar huis want vanavond voetbal.. ![]()
JtM
02-08-2022 om 10:09
Wij eten vanavond risotto. Bij gebrek aan betere inspiratie. Zowel vriend als ik hebben al weken nergens echt zin in waardoor de inspiratie ook uitblijft en we terugvallen op eenvoudige gerechten...
yette
02-08-2022 om 15:04
We gaan eten bij een hippie-strandtentje van goede bekenden. Ze hebben vanavond een band (meestal soul/jazz/reggae) en het menu is altijd biologisch, creatief en wat de pot schaft (wel keuze uit vis/vlees/vegetarisch). Ik weet het dus nog niet.
Elmie
02-08-2022 om 16:29
Wij eten de restjes uit de vriezer. Een halve portie Shoarma met paprika en pitabroodjes, een restje pastasalade en tagliatelle. Als dit niet genoeg is, heb ik nog een blikje tomatengroentesoep.
Morgen vertrekken we richting vakantiebestemming 🌞
Dewi-Sri
02-08-2022 om 16:43
Ik heb een zakje uit de vriezer gehaald en ik heb werkelijk geen idee wat het is. Gelukkig heb ik nog een noodvoorraadje ratatouille in blik, maar voorlopig laten we ons
verrassen.
@Yette, bedankt voor je antwoord! Je loopt in een betrekkelijk vreemd land (hoewel we hier al jaren komen) altijd het risico de pijnlijkste flaters te slaan als je de dagelijkse gebruiken niet kent, en die leer je nou eenmaal niet gauw kennen als vakantieganger.
yette
02-08-2022 om 17:18
@ Dewi. Het is soms ook lastig. Ik heb hier gelukkig vrienden waaraan ik kan vragen hoe het hoort. Toen we een jaartje in de VS woonden, vroeg ik het aanvankelijk gewoon maar aan de buren of aan moeders van de kleuterschool. Mijn ervaring is dat mensen het leuk vinden als je vragen stelt omdat je je wil aanpassen.
anijsblokje
02-08-2022 om 17:52
Ik eet vanavond gerookte zalm met overheerlijk rogge-stokbrood en een komkommersalade.
Teigera
02-08-2022 om 19:17
@afrodite: het gerecht was lekker, lief vond het ook erg goed geslaagd. De frutjes waren niet zo enthousiast, sla is niet hun favoriet. Cashewnotenyoghurt bestond uit Griekse yoghurt met knoflook, komijn en ongebrande cashewnoten (en zout & peper), gepureerd. Niet vegan dus, geen yoghurt-gemaakt-van-cashewnoten.
Elmie, fijne vakantie gewenst!
RoosOpJeHoed
02-08-2022 om 19:54
Wij zaten deze middag op een terras en bestelden een borrelplank voor twee. Konden we met twee volwassenen en één kleuter prima van eten. Was erg lekker: diverse soorten charcuterie, kaasstengels, bitterballen, inktvisringen, manchego, gehaktballetjes in tomatensaus, wasabi bolletjes en wortel/komkommer/bleekselderij met hummus. Later nog een kleine salade gegeten.
MijnNaamIsHaas73
02-08-2022 om 20:26
Wij genoten vanmiddag laat van een copieuze lunch dus vanavond light gegeten, tomatensalade met burrata (daar krijg ik hier geen genoeg van, die Franse tomaten
), stokbrood met kruidenboter, k&k tortilla, olijven en wat dungesneden worst.
Fijne vakantie Elmie!
Edit: mijn lunch was gevulde parelhoen met mosterdsaus, aardappelgratin, sla en groenten. En toe had ik kaas, vooral de roquefort was jammie.
Elmie
02-08-2022 om 20:35
Dank jullie wel 😎 Morgenochtend inpakken en dan begin van de middag vertrekken. We blijven in Nederland dus ver hoeven we niet te reizen. Ik hoop dat het huisje niet te warm wordt 😬
Jullie hapjes en eten klinkt heerlijk 😋
Wij hebben ook lekker gegeten. Uiteindelijk heb ik 2 broodjes shoarma een klein beetje tagliatelle en een broodje kaas gegeten. De vriezer is er mooi van opgeruimd en we hebben weer voorraadbakjes om te gebruiken 😊