Eten
JtM
31-07-2022 om 16:37
Wobbelkont schreef op 30-07-2022 om 21:49:
[..]
Ohh wat jammer dat je ervaring minder was.. De krokante kip heb ik ook gehad (vond die ook minder), maar verder is het wel een van mijn favoriete restaurants..
OT: Niet echt avondeten gehad vandaag. Had totaal geen honger!
Ik ben benieuwd naar de naam van het restaurant
Wij maken straks simpel een pasta klaar. Allebei geen zin om echt te koken.
RoosOpJeHoed
31-07-2022 om 18:03
JtM schreef op 31-07-2022 om 16:37:
[..]
Ik ben benieuwd naar de naam van het restaurant
![]()
Wij maken straks simpel een pasta klaar. Allebei geen zin om echt te koken.
Giornale in Eindhoven
Mama-Inge
31-07-2022 om 19:24
We zouden tortilla's eten.
Maar ik miste wat ingrediënten
Uiteindelijk werd het aardappelbolletjes uit de frituur met ijsbergsla en vlees, was iets spek met daarin kaas en ei
Tuinfluiter
31-07-2022 om 20:10
Onze dochter was dit weekend thuis en ze kookt graag voor ons.
Vooraf gebakken sardientjes met courgette en tomaten paprikasaus
Hoofd verse pasta met een saus van gestoofde eend en groenten
Het was erg lekker en ik heb in de vriezer nu ook weer een paar porties zelf gemaakte tagliatelle liggen.
TanSwallow86
31-07-2022 om 20:26
Ik heb een kleine bbq in de pan gemaskt. Schouderkarbonade, kip en speklap
ToetieToover
31-07-2022 om 20:51
vandaag:
Bonensoep (van kievitsbonen) met bleekselderij, ui, prei, mosterd, wijn, room, pancetta. Met kikkererwtenmeelpannenkoekjes en hartige kwark.
Toetje karamelpudding.
Dewi-Sri
31-07-2022 om 21:27
yette schreef op 31-07-2022 om 15:58:
Nu even bij het meer en straks langs bij buurvrienden die me hopelijk kunnen vertellen of ik morgen verwacht wordt bij een uitvaart. De moeder van de overledene (de dichtstbijzijnde buurvrouw) was een beetje vaag. Ze liet ons wel weten waar en wanneer, maar ook dat het niet hoeft. Nu heb ik dus geen idee wat goed is om te doen. We kenden haar inmiddels overleden
ouders veel beter dan haarzelf (ze woont sinds dit jaar in hun huis) maar we kennen wel die hele familie ... even vragen dus. In Nederland zou ik een kaartje sturen.
Volgens mij is mijn vorige reactie ins blaue hinein verdwenen.
Yette, zou je mij willen vertellen wat jij te horen krijgt over de dingen die van je verwacht worden bij een begrafenis? Ik woon in een tamelijk vergrijsd gebied en wij krijgen hier ongetwijfeld vandaag of morgen mee te maken. Pb mag ook als je dat wilt.
Vandaag een variant op een recept uit het "allerhande"-blaadje van de
hyper-U: een stoofje van groenten (aubergine, paprika, venkel, veel ui
en knoflook) en chair, worstvulling, die ik nog wat heb opgeleukt met tijm, rozemarijn, oregano, piment d'espelette en een scheutje maggi (men blijft tenslotte Nederlander, nietwaar?). Het was erg lekker en erg veel, dus de rest gaat de vriezer in.
Moosey
31-07-2022 om 21:56
Wat een bizar verschil Yette, in aanvallen van zoon daar en hier. Kan me voorstellen dat jullie wel daar zouden willen blijven.
Wij hadden weer kokend bezoek, nogal onverwacht. Het bezoek was niet onverwacht, maar het feit dat-ie met een complete zelfgemaakte Surinaamse maaltijd aan kwam wel, we waren er allebei vanuit gegaan dat-ie niet kon koken. Javaanse bami met kip ketjap en kousenband. En we kregen er een Surinaams kookboek bij kado van m. En hij stopte na afloop ook nog alle vaat in de afwasser
Zelden iemand zó verkeerd ingeschat qua huishoudelijke capaciteiten 
afrodite05
31-07-2022 om 22:02
Moosey schreef op 31-07-2022 om 21:56:
Wat een bizar verschil Yette, in aanvallen van zoon daar en hier. Kan me voorstellen dat jullie wel daar zouden willen blijven.
Wij hadden weer kokend bezoek, nogal onverwacht. Het bezoek was niet onverwacht, maar het feit dat-ie met een complete zelfgemaakte Surinaamse maaltijd aan kwam wel, we waren er allebei vanuit gegaan dat-ie niet kon koken. Javaanse met kip ketjap en kousenband. En we kregen er een Surinaams kookboek bij kado van m. En hij stopte na afloop ook nog alle vaat in de afwasserZelden iemand zó verkeerd ingeschat qua huishoudelijke capaciteiten
Dat zijn fijne verrassingen, Moosey! Ik word er helemaal blij van!
ToetieToover
31-07-2022 om 22:24
Moosey schreef op 31-07-2022 om 21:56:
Wij hadden weer kokend bezoek, nogal onverwacht. Het bezoek was niet onverwacht, maar het feit dat-ie met een complete zelfgemaakte Surinaamse maaltijd aan kwam wel, we waren er allebei vanuit gegaan dat-ie niet kon koken. Javaanse bami met kip ketjap en kousenband. En we kregen er een Surinaams kookboek bij kado van m. En hij stopte na afloop ook nog alle vaat in de afwasserZelden iemand zó verkeerd ingeschat qua huishoudelijke capaciteiten
Oooo die mag je wel hierheen sturen voor het maken van pom. Ik krijg spontaan zin in pom.
Moosey
31-07-2022 om 22:34
Oeh, ik weet niet of hij zich daar al aan gewaagd had (hij is verder ook helemaal niet Surinaams ofzo, het is gewoon z’n huidige kookbevlieging) maar er staat vast een goed recept in het boek. Lekker, pom.
Dewi-Sri
31-07-2022 om 23:27
Moosey schreef op 31-07-2022 om 22:34:
Oeh, ik weet niet of hij zich daar al aan gewaagd had (hij is verder ook helemaal niet Surinaams ofzo, het is gewoon z’n huidige kookbevlieging) maar er staat vast een goed recept in het boek. Lekker, pom.
Moosey, jullie schijnen het beste in mensen naar boven te halen, wat goed!
JtM
01-08-2022 om 09:04
RoosOpJeHoed schreef op 31-07-2022 om 18:03:
[..]
Giornale in Eindhoven
Dan was mijn vermoeden toch juist
Dat is een van mijn favoriete restaurants in Eindhoven om eerlijk te zijn, voor over 2 weken nog een reservering staan daar! Jammer dat het wat tegenviel.
Teigera
01-08-2022 om 09:06
Wat een fijne verrassing Moosey!
Vandaag ga ik met de frutjes muffins met blauwe bessen bakken. Het is hier regenachtig weer, dus dat past wel. Vanavond maak ik kip met vadouvan uit de slowcooker, met prei en paprika, rijst erbij.
RoosOpJeHoed
01-08-2022 om 09:31
JtM schreef op 01-08-2022 om 09:04:
[..]
Dan was mijn vermoeden toch juist
Dat is een van mijn favoriete restaurants in Eindhoven om eerlijk te zijn, voor over 2 weken nog een reservering staan daar! Jammer dat het wat tegenviel.
En dat hoorde ik dus van meer mensen, vandaar dat we erheen gingen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog of hadden we gewoon pech. De gerechten hadden allemaal wat te lang onder een warmhoudlamp gestaan ofzo. We moesten ook steeds erg lang wachten, terwijl tafels om ons heen sneller gingen. Het was ook niet om te huilen, maar gewoon een jammertje. Personeel is wel supervriendelijk.
Kom je ook weleens bij Luzt?