Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

RoosOpJeHoed schreef op 30-07-2022 om 14:47:

Gisteren uit eten geweest in Eindhoven. Was een shared dining concept, wij kozen voor gegrilde tonijn, krokante kip, buikspek, Iberico ribbetjes, gegrilde groene asperges en bruschetta met tomatensalsa. Restaurant krijgt goede reviews en het was er druk, maar ik vond het niet heel bijzonder.
Daarna ijsje gehaald bij Intelligentia op Strijp-S. Daar was ik wél van onder de indruk. Bijzondere smaken, zoals IJslandse chocolade met meringue en zoethout, bananenijs met miso en toffee en framboos met rozemarijn.

Vanavond weer even rustig aan: gegrilde zalm met broccoli en rijst.

Ohh wat jammer dat je ervaring minder was.. De krokante kip heb ik ook gehad (vond die ook minder), maar verder is het wel een van mijn favoriete restaurants..

OT: Niet echt avondeten gehad vandaag. Had totaal geen honger!

Mama-Inge schreef op 30-07-2022 om 14:33:

aardappelblokjes met iets vlees wat we over hadden van de bbq gisteren
Daarbij 1 of andere groente

Groente was sperziebonen en had nog een komkommer liggen 

Yette, wat balen van de vertraging van oudste. Hoe doen jullie dat in Frankrijk, zit je daar ook in de buurt van een ziekenhuis waar ze weten wat ze met m aan moeten?

Ik deed een barbecue op werk, typische groep mensen wel, niet ons standaard publiek. Maar ze vonden het heerlijk en alles ging op een fractie na schoon op. Ik at een beetje aardappelsalade (van mijn absolute lievelingsaardappel, Alouette) een klein stukje kip en wat sla en wat heerlijk brood met kruidenboter. Het was inderdaad allemaal lekker

wraps met aardappelblokjes, spek en sla

Goedemorgen, wij zijn gistermiddag teruggekomen van een fijne vakantie in Bretagne. Het was heerlijk, mooie dingen gezien, gewandeld, kastelen, stadjes, stranden, kliffen. We hebben veel gezwommen (zwembad bij het huisje = blije frutjes). Culinair was het niet echt spannend, gewoon dingen als pasta pesto, tabouleh, wraps, pizza. Op de heen- en terugweg hebben we voor het eerst gebruik gemaakt van een chambre d'hote en ook de table d'hote. Dat beviel heel goed. Op de heenweg kregen we vooraf een hartige cake met spekjes en kaas met salade met oa radijs, hoofdgerecht was sperziebonen uit eigen tuin met room en plakjes Parmaham. Toe was iets met aardbeien, het was heel lekker maar ik herinner het me niet precies meer. De volgende ochtend een vers Frans ontbijt met homemade jam, een laatste knuffel voor de hond des huizes en we konden weer op weg (oudste frut met tranen omdat ze de lieve hond maar zo kort gekend had). Op de terugweg in een andere chambre d'hote die we zeker gaan onthouden. Hele lieve mensen, zwembad in de tuin, prachtige en grote tuin. Voor de kinderen hadden ze pasta carbonara gekookt, voor ons was het gevogelte met chorizo-saus (klonk gek maar superlekker) met pommes dauphinoise, sperziebonen uit eigen tuin, wortelen uit eigen tuin, een tomaat gevuld met uien-compote en aubergineplakjes. Toe voor de kinderen chocolademousse en voor ons meringue met frambozencoulis, een soort creme van frambozen en verse aardbeien. De kinderen vonden het fruitige toetje veel mooier dus die konden we inleveren, maar gelukkig vind ik zelfgemaakte chocolademousse helemaal geen straf. In de ochtend verse crepes bij het ontbijt, heerlijk!

Gisteravond een snelle maaltijd gemaakt van gebakken rijst, tofu, omeletreepjes en roerbakgroenten. Vanavond wordt het een spinaziekaasrondo met bloemkool en gebakken aardappeltjes. Daarna hoop ik de boel weer op orde te hebben in huis, en wil ik de komende week (heb nog vakantie) weer wat interessanter gaan koken. In een ander huis, zonder mijn uitgebreide kruidenrekjes enzo, is dat toch wat lastiger. 

Ik heb bijgelezen, lees goed nieuws voor ToetieToover en Moosey. Yette jij een fijne vakantie! Afrodite voor jou zit het er al op zie ik, het klonk fijn. Succes gewenst met de nieuwe stappen. MijnNaamisHaas, jij bent nog op vakantie denk ik, veel plezier nog!

Gefeliciteerd met je trouwdag, Afrodite. En ik duim voor de voortgang van je traject.

Veel vakantie plezier, Yette, hoop dat het rustig blijft met de perikelen van je zoon.

Zaterdagavond met vriendin uit eten gegaan bij Libanees vegan restaurant. Wat een smaaksensaties!
Amuse was aubergine met munt en citroen en pal kool met soort bladerdeeg. Daarna een geweldige linzensoep. Hoofd was broccoli en sperziebonen met soja-tahinsaus, rijst met kardemom, sinaasappel en amandelen en spitskool met gembersaus en drakenolie.
Toe een brownie met piment en oranjebloesem ijs. Echt geweldig. We willen hier zeker nog een keer eten.

Gisteren met de familie op pad geweest en in een bistro gegeten. Ik had vooraf geitenkaas met gepofte tomaat en daarna zalm in dille saus. Was simpel maar ok. Ijsje bij ijsboerderij verderop gehaald.

Ga nog ff bedenken wat we vanavond eten. Moeten nog eieren opgemaakt worden…

Leuk om jullie verhalen te lezen, Teigera en Koreveen! 

Yette, hopelijk heeft zoon nu ook vakantie van zijn aanvallen, wat lijkt me dat naar zeg... Thuis ook, maar zeker ook op vakantie. Ik duim voor jullie dat het rustig is/blijft.

Vanavond ga ik (geïnspireerd door wat iemand even geleden hier schreef) een soort stoof maken van kip, ui, tomaat en sperziebonen. Daar maak ik zilvervliesrijst bij. 

Vanmiddag ga ik eiwraps maken, van een dunne omelet met spinazie, daar gaat dan huttenkase, avocado en wortel in en dat rol ik op als een soort wrap. Hoewel, die wortel wordt nog een uitdaging. Ik had beter julienne wortel kunnen halen, maar heb nu geschrapte worteltjes liggen, dus dat wordt lekker aanklooien qua snijden. Geen zin om de keukenmachine te pakken voor die paar wortels. Klassiek gevalletje koppigheid 

Klinkt heerlijk Teig de vakantie!

Wij hadden gisteren een feestje en daar pluk ik nu de vruchten van want het kwam na een weekje diëten nogal hard aan en het was laat. Gezellig maar laat  Degene waar het was had de bbq nog aangezet met daarop heerlijke gehaktballetjes en verder andere lekkere hapjes op tafel. Wel er echt van genoten maar nu weer in het gareel.

Ik denk dat ik vanavond omeletten met tomaat ga maken en een bakje soep uit de diepvries haal. 

Ik laat vanavond pizza met 4 soorten kaas thuis bezorgen. Ik kook veel minder vaak nu ik alleen ben sinds mijn zoon op zichzelf woont. Ik eet ook minder als ik alleen aan tafel zit en ben daardoor wel een kilo of 6 afgevallen. Dat vind ik niet erg. Ik ben niet te dik maar moet wel op mijn gewicht letten. Nu heb ik wat speling voor als ik op vakantie ga want dan kom ik altijd wat aan.

Vers brood gebakken voor het ontbijt. 
Wat over is gebleven eten we vanmiddag bij de mosterdsoep.
We gaan vanavond naar de stad, live muziek kijken, misschien dan nog een late snack in de vorm van een patatje of een borrel plank ergens op een terrasje. 

Lekker pizza Watertoren, helaas voor ons nu even taboe.
 Zag laatst wel op Tiktok een filmpje met een pizzabodem van kip oid uit blik dus geen koolhydraten maar dan is het natuurlijk nog niet gezond.

Thnx Teigera! Jullie vakantie klinkt heerlijk! En zeker die chambre/table d"hotes! Wij moeten nog iets boeken voor de terugweg en ik hoop ook op zoiets 
Jouw libanese etentje klinkt ook goed KV! Hopelijk heb je goed genoten van het feestje  Dolfje, dan was het waard.
Fijne vakantie Yette, hopelijk geen aanvallen meer voor je oudste!

Wij gaan vanavond bbq-en met vrienden die hier in de buurt op een camping staan. Simpel met k&k sausjes, stokbrood,  een tabouleh salade en een groene salade. En vlees en bier natuurlijk 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-07-2022 om 15:55

denk dat het hier vanavond een frietje uit de airfryer wordt. 

TanSwallow86

TanSwallow86

31-07-2022 om 15:55

Sate met noodles en satésaus 

yette

yette

31-07-2022 om 15:58 Topicstarter

@ Moos, er is een klein ziekenhuis 20 minuten hiervandaan, maar in geval van nood is er een afspraak met Montpellier. Maar dat noodprotocol hebben we nooit nodig gehad. Hij heeft hier amper aanvallen. Waarschijnlijk omdat het hier zo saai/chill is. We zitten in een kilometers lang dal met 6 bewoners en buiten ons gezin af en toe nog 2-6 andere kampeerders die net als wij ergens een eigen veld hebben. Sinds donderdag heeft hij hier 2 aanvalletjes gehad. De laatste twee dagen in Nederland waren dat er meer dan 110 - wat waarschijnlijk zoveel was door de stress van het inpakken. 

Ze vinden hier allemaal (alle 6) dat we hier moeten blijven. Kon dat maar. 

Vanavond pastasalade. 

Nu even bij het meer en straks langs bij buurvrienden die me hopelijk kunnen vertellen of ik morgen verwacht wordt bij een uitvaart. De moeder van de overledene (de dichtstbijzijnde buurvrouw) was een beetje vaag. Ze liet ons wel weten waar en wanneer, maar ook dat het niet hoeft. Nu heb ik dus geen idee wat goed is om te doen. We kenden haar inmiddels overleden
ouders veel beter dan haarzelf (ze woont sinds dit jaar in hun huis) maar we kennen wel die hele familie ... even vragen dus. In Nederland zou ik een kaartje sturen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.