Eten
JtM
26-07-2022 om 09:21
Goede terugreis Afrodite!
Spannend Moosey, hopelijk krijgen jullie goed nieuws! De duimen draaien hier voor jullie 
Vriend wilde graag vanavond andijviestamppot eten, en daar hoort (voor ons) verse worst bij.
Tuinfluiter
26-07-2022 om 10:07
Fijn van de goede uitslag ToetieToover, hopelijk krijgen jullie ook goed nieuws Moosey.
Ik ben net terug van vakantie we hebben in Italië, Oostenrijk en Duitsland heerlijk gegeten. Verse pasta's, kalfsvlees op verschillende manieren bereid, cantharellen en niet te vergeten de ijsjes.
Gisteren zelf wat klaargemaakt salade uit eigen tuin met tomaten uit Italië en zelf gekweekte oesterzwammen ( hingen als verrassing klaar om te eten uit de kweekemmer) met een roerei met stukjes Tiroler spek en brood.
Vandaag weet ik nog niet in ieder geval veel groenten eerst boodschappen doen.
Wobbelkont
26-07-2022 om 10:18
Ik maak vandaag verse groentesoep met balletjes, en eet vanavond een pita met vegetarische gyros. Erbij wat ijsbergsla en misschien een paar bospeentjes.
yette
26-07-2022 om 11:28
Ik duim ook mee ...
Vandaag krieltjes uit de oven, een kaassoufflé en salade van alles dat nog in huis is. Morgenmiddag vertrekken de op één na jongste en ik naar Frankrijk, we eten onderweg en slapen in Limburg. De vader volgt donderdag met de rest. Als hij op tijd in Beaune is, reserveer ik daar een tafel. Maar ik vrees dat hij iets te optimistisch is.
GeorgieBrown
26-07-2022 om 14:57
Oh Moos, ik duim heel hard voor jullie!
Fijne vakantie Yette.
Gisteren met een vriendin afgesproken. Hebben bij een pizzeria gegeten. Ik had pizza met champignons en truffelsaus. Prima gegeten.
Vandaag ga ik een soort moussaka/lasagna/melanzane hybride maken met aubergine, courgette, bloemkool (ik denk geroosterd) en tomatensaus maken.
Dolfje
26-07-2022 om 15:21
Ik duim ook Moos!
Ik heb een gebroken dienst dus eet wat tussendoor. Rauwkost, fruit. Gekookt eitje.
Man eet noodles met kip korma.
FaithfulDuck87
26-07-2022 om 17:20
ik heb een eenpansgerecht met courgette, aardappeltjes en kippelevertjes
vrouw92
26-07-2022 om 17:47
Na een moeilijke dag heb ik mezelf toch herpakt.. Nu heerlijk aan het koken. Vakantie is tijd voor nieuwe recepten. Dit is meer iets voor het weekend, want teveel werk, maar volgens mij wordt het lekker:
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/83153/bloemkoolcurry-met-kikkererwten-en-zoete-aardappel-1
Moosey
26-07-2022 om 17:58
Dank voor het duimen lieverds en Anijs, het springrollvoorteken had het bij het rechte eind. Het was goed nieuws, lief mag (heel voorzichtig aan) zijn been weer gaan belasten en als t allemaal een beetje mee zit kunnen we de rolstoel over een tijdje uit t raam gooien (of wellicht beter: netjes terugbrengen naar de zorgwinkel
)
Springrolls it is! 
FaithfulDuck87
26-07-2022 om 17:59
Moosey schreef op 26-07-2022 om 17:58:
Dank voor het duimen lieverds en Anijs, het springrollvoorteken had het bij het rechte eind. Het was goed nieuws, lief mag (heel voorzichtig aan) zijn been weer gaan belasten en als t allemaal een beetje mee zit kunnen we de rolstoel over een tijdje uit t raam gooien (of wellicht beter: netjes terugbrengen naar de zorgwinkel
)
Springrolls it is!
Fijn moosey! Ik spring(roll) met je mee
Elmie
26-07-2022 om 18:35
Moosey schreef op 26-07-2022 om 17:58:
)
Springrolls it is!
Yes, goed nieuws! Geniet van de springrolls 😋
afrodite05
26-07-2022 om 18:44
Fijn, goed nieuws, Moos!
Wij hebben een tussenstop in Koblenz gemaakt, waar we in een soort biertuinachtige situatie buiten wat hebben gegeten. Man had een of andere worst met kartoffelsalat, ik had een flammkuchen met daarop spinazie, tomaat, olijven en feta. Verderop bij een ijssalon hebben we een toetje gescoord. Was prima! Nu op naar huis!
Wobbelkont
26-07-2022 om 19:06
Fijn nieuws Moos!
Het is rustig op het werk… hier in het zuiden heeft het weer natuurlijk ook niet echt meegewerkt! Als ik dalijk thuis ben (verwacht rond 20:00), maak ik nog een pita vegetarische gyros!
Tuinfluiter
26-07-2022 om 19:20
Wat fijn voor jullie Moosey !
Vandaag vooraf een salade met wat plakjes Tiroler wildzwijn salami en gemarineerde paprika's. Gevolgd door een pasta met kastanje champignons en Tiroler spek.