Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

23-07-2022 om 12:31

Ik verwacht iets van friet met snacks. Hebben vanmiddag een (kinder) verjaardag  waar het eten wordt geregeld. 

Surinaams broodje kip kerrie 

Ik heb zomaar taugeh gevonden, hier, midden (nou ja) in Frankrijk! En nog hele mooie verse ook. Dat wordt dus een lekker Indisch prutje vanavond, met kip, witte kool en wat ik verder nog vind in de groentela. En de lombok van mijn eigen, eergisteren gescoorde plantje.
Ik maak er sambal goreng telor bij, dan is echtgenoot helemaal blij. Ik ga maar eens beginnen, denk ik.

Lekker Dewi -Sri!

Dolfje schreef op 23-07-2022 om 15:45:

Lekker Dewi -Sri!

Het dreigt helemaal te gaan lukken . Ik ga zo meteen de sambal goreng telor maken. Wat een zegen om zo'n moderne, grote en efficiënte keuken te hebben, in plaats van mijn tamelijk donkere en nauwe hokje in Nederland. Ik denk dat ik er vanwege de feestelijke gelegenheid (gewoon voor de lol dus) nasi kuning bij maak. En misschien wat acar ketimun (gewoon atjar ketimoen dus, maar ik ben door mijn leraar Indonesisch destijds gedrild in de nieuwe spelling ). Heb ik nu niets meer aan, ik probeer zoveel mogelijk Frans te leren.

TanSwallow86

TanSwallow86

23-07-2022 om 18:05

Broodje gehaktbal

Surinaams broodje kip kerrie 

Oh nu krijg ik ook zin in Indisch! Moet ik maar weer eens maken als we weer thuis zijn. Ik had vanavond kasspatzl (of hoe je dat ook schrijft), man had een schnitzel met frietjes. We hadden er eigenlijk wel salade bij gewild, maar het berghutje/restaurantje was iets duurder dan internet aangaf. Halen we morgen en anders thuis wel weer in. 

Wat leuk dat de vakantiegangers blijven meeschrijven!

Vandaag zadencrackers met warmgerookte zalm en een pittige salade met kimchi, komkommer, rettich, radijs, rucola.

En

Bruine bonen met pancetta en zoet-zure rauwe ui. Kropsla erbij met karnemelkdressing.

Toetje een taartje: bodem gebakken van oa havermout en daarop gezoet eiwitschuim/slagroommix en gegrilde wilde perzikschijfjes.

We hadden namelijk nog wat te vieren: mijn driemaandelijkse kankercontrole was goed. Het was even extra spannend omdat er weefsel was afgenomen. Op naar de volgende gezonde drie maanden!

Fijn ToetieToover!

Wij zijn net thuis van uit eten, geen zin om nog op terras te gaan. We hadden onion rings vooraf en man had een burger waar nog pulled chicken op zat en ik een burger met blauwe kaas en bacon. Was lekker. Erbij lekkere witbiertjes.

Erg fijn Toetie!

Het ijs viel een beetje tegen. Het was een beetje te puur qua smaak. Maar met vanille ijs gecombineerd was het nog wel lekker.

Sushi !  (afgehaald. Met korting, de stempelkaart was vol)

Wat fijn Toetie!

Jij gaat helemaal los Dewi  , ik hoop dat het gesmaakt heeft na al dat werk!

Ik maakte vandaag een caesar salade,  niet helemaal authentiek want ik gooide er ook nog wat tomaat en komkommer doorheen. En ik was de parmezaanse kaas vergeten  , in plaats daarvan wat geraspte kaas, ik denk dat het mozzarella was dus was niet echt een goede vervanger.  Nouja het smaakte toch wel 

Ik denk dat ik vandaag soep met broodjes ga maken.

yette

yette

24-07-2022 om 09:10 Topicstarter

Ik ga quiches bakken. Eén traditionele en één met groenten. 

Over taugé: mijn moeder liet daarvoor zelf boontjes ontkiemen. Officieel gebruik je er mungbonen voor, maar zij deed het ook met adukiboontjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.