Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh heerlijk Afrodite, Oostenrijk! Ik was eens in Wenen en bestelde daar, uiteraard, een Wiener schnitzel (al schijnt de oorsprong daarvan in Italië te liggen zegt Google mij net, maar dat terzijde). Maar oooh, wat was die heerlijk! Ik ga altijd zo goed op traditioneel eten als ik ergens op vakantie ben. Zullen de meesten hier wel hebben. Mijn (inmiddels ex) partner nam tijdens dat etentje risotto, net als dat hij in Bergen (Noorwegen) liever pizza at dan vis. Bijzonder type... Maar ik dwaal af. Ik ben benieuwd wat voor lekkers jullie nog meer gaan proeven daar, zelfs die soep waar JtM het over heeft klinkt lekker

Hier op het menu koude wraps met gerookte kip, mozzarella, rode pesto, tomaat, olijven, rucola. 

RoosOpJeHoed schreef op 22-07-2022 om 10:56:

Ik ga altijd zo goed op traditioneel eten als ik ergens op vakantie ben. Zullen de meesten hier wel hebben. 

Zeker! Al heb ik laatst op Kreta wel een keertje pasta gegeten want bij alle andere gerechten ( behalve moussaka maar die had ik ook al 2 keer gehad) zat friet en dat was ik even beu.

En toen we in Thailand waren zijn we 1 keer naar de Burger king gegaan, had toen ineens zo’n zin in een hamburger met friet
Ik vind tot nu toe Thailand wel het land met het lekkerste eten waar ik ooit geweest ben.

TanSwallow86

TanSwallow86

22-07-2022 om 15:23

Ik had vannacht ineens zin in pasta. Dus vannavond pasta. Of macaroni of spaghetti 

Wij zijn in 2011 in Oostenrijk op vakantie geweest en hadden daar 2 weken temperaturen tussen de 30 en 35 graden. Hebben heerlijk in het hotel gegeten, weet ik nog. En veel gewandeld (met een gids). En natuurlijk gezwommen 😁

Vanavond eten wij ovenfriet met een stukje gemarineerde zalm en snijbonen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2022 om 15:37

hier wordt het kipschnitzel met gebakken aardappeltjes en salade met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes en wat er verder nog op moet  

anijsblokje schreef op 22-07-2022 om 09:44:

Veel plezier, yette.
En Moosey, ben benieuwd hoe je de quiche gaat inkleden: "Neem vooral ook een stukje zouteloze quiche die ik niet zelfgemaakt heb maar ja hij moet toch op want weggooien is ook zonde, dat hebben jullie wel verdiend na het harde werken"? Kan me voorstellen dat mensen die bij jullie mee-eten zich regelmatig kunnen verheugen op wat voor lekkers ze nu weer krijgen!

Ik eet vanavond pannenkoeken!

Ja, dit was wel ongeveer mijn plan inderdaad Gelukkig krijgen ze ook tomatensoep van mijn moeder, dat zal wel een beetje compenseren. En s avonds héél simpel geroosterde aardappels en spinaziesla. Maar als ik daar een beetje m’n best op doe komt dat vast goed. 

Hm, dat mis ik dan weer, Moos, helaas. 

Maandag gingen we uit eten, bij een Japans restaurant. Een nieuw restaurant voor ons, want bijna alles was dicht op maandag. Wel lekker gegeten, mn de gemarineerde aubergine was lekker. Maar dit was niet een Japans restaurant waar we nog een keer heen gaan. Het eten was wel goed, maar de kaart nogal beperkt. 
Verder was afgelopen week een week met vooral veel salade, vanwege de temperatuur. Een keer Griekse salade, een keer Nicoise een keer salade met ruccola, groene asperges ansjovis en een eitje. 

Vandaag heb ik kerrie-kokossoep met rijst 

Ik at een heerlijke hamburger met friet. Zat helaas geen sla bij. Wel heerlijke roquefort op de burger en gecaramelliseerde ui. Morgen weer boodschappen doen voor een paar dagen want de dichtstbijzijnde supermarkt is 20 minuten rijden. Dus even bedenken wat het wordt.  Heb zin in salade maar dat eten de kinderen niet zo goed

Man had voor de verandering een hamburger, ik had spaghetti bolognese. Voor de apfelstrudel hadden we helaas geen ruimte meer over, hopelijk lukt dat een andere dag nog wel.

Ik had alvast voor mijn tuinploeg gekookt voor morgenavond, lief en ik deelden een pizza van de Lidl (best ok voor het geld) en aten er wat spinaziesla bij (lekker!)

yette

yette

23-07-2022 om 10:05 Topicstarter

Drie vriezervondsten: 
° groene curry met oa aubergine en tahoe 
° kip met ui en paprika in zwarte bonensaus 
° gele rijst met prei

Wij eten spaghetti met Italiaanse groenten, geruld gehakt en mascarponesaus.

Ik mag samen met nog wat andere mensen komen BBQen bij mijn zoon.

Wij gaan uit eten in een hamburgerrestaurant, had nog een cadeaukaart liggen die we daar gaan opmaken.

Elmie schreef op 23-07-2022 om 10:13:

Wij eten spaghetti met Italiaanse groenten, geruld gehakt en mascarponesaus.

Ik heb net met zoontje Chocoladeroomijs gemaakt. Dat wordt ons toetje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.