Eten
Wobbelkont
20-07-2022 om 10:20
Gisteren stond de Ereburger van de Vegetarische Slager op het programma.. maar het was echt te warm om te eten.
Vanavond een aardappeltje met broccoli en vis. Lekker AGV’tje op z’n tijd!
Elmie
20-07-2022 om 13:11
Ik maak couscous met shoarma, spitskool, ui en paprika. Daarnaast een simpele salade van veldsla met tomaatjes en een dressing.
Iemand nog een recept voor een sausje met verse dille? Dat heb ik over.
yette
20-07-2022 om 13:28
Elmie schreef op 20-07-2022 om 13:11:
Ik maak couscous met shoarma, spitskool, ui en paprika. Daarnaast een simpele salade van veldsla met tomaatjes en een dressing.
Iemand nog een recept voor een sausje met verse dille? Dat heb ik over.
Ik maak het Ikea dille sausje vaak na:
Klop eerst 6 el honing, 6 el goede olijfolie en 3 el mosterd met mosterdzaad goed door elkaar. Voeg vervolgens 3 tl appelazijn, 3 el fijngehakte dille en een snuf zout toe en klop nog even door.
Blijft in een jampotje in de koelkast zéker een paar weken goed.
Lekker bij zalm, maar ook bij lamsboutjes, aardappeltjes uit de oven, door een tomatensalade ...
Elmie
20-07-2022 om 15:01
yette schreef op 20-07-2022 om 13:28:
[..]
Ik maak het Ikea dille sausje vaak na:
Klop eerst 6 el honing, 6 el goede olijfolie en 3 el mosterd met mosterdzaad goed door elkaar. Voeg vervolgens 3 tl appelazijn, 3 el fijngehakte dille en een snuf zout toe en klop nog even door.
Blijft in een jampotje in de koelkast zéker een paar weken goed.
Lekker bij zalm, maar ook bij lamsboutjes, aardappeltjes uit de oven, door een tomatensalade ...
Klinkt lekker!
TanSwallow86
20-07-2022 om 15:27
Geen flauw idee, heb boodschappen gedaan, maar niet veel fut. Hen kant en klare gehaktballen gekocht, misschien op brood.
Maar nu eerst een koud Radler en een Mars ijsje
RoosOpJeHoed
20-07-2022 om 15:54
Gegrilde kip met shoarmakruiden, volkoren pita's, knoflooksaus en ijsbergsla met paprika, tomaatjes en komkommer.
Als toetje aardbeienyoghurt met verse bramen.
Dewi-Sri
20-07-2022 om 16:18
Ik denk dat het vanavond de witlofschotel wordt, want morgen ga ik de hort op met een vriendin en we weten niet hoe laat we thuis zijn. Dan kan ik uit de noodvoorraad altijd nog wat rijst en een blik ragout tevoorschijn trekken.
Van de week maak ik ook weer eens mijn soto ayam. Jammer alleen dat je hier geen taugé kan krijgen en lomboks heb ik ook nog steeds niet gezien, maar ik improviseer wel wat. Dan maar een kwak sambal. Jammer dat de groenten hier van zulke slechte kwaliteit zijn. Hier lagen van de week (dure) "verse" sperziebonen in de bakken die in Nederland de too good to go echt niet zouden halen.
FaithfulDuck87
20-07-2022 om 16:51
ik denk verse gevulde ravioli met mascarpone en citroen. LEkker fris
amarna
20-07-2022 om 17:49
Krokante kipschnitzel
Aardappelkroketjes uit de oven
Salade van ijsbergsla, komkommer en tomaat
Stukje watermeloen als toetje
rionyriony
20-07-2022 om 18:37
Ik had vegetarische gehaktballetjes (100 gr) met een beetje pindasaus en twee aardappelen in schijfjes gebakken. En ik heb nog voor vanavond stukjes appel uit de magnetron met rozijnen en misschien nog wat chocovla. Die moet binnenkort op.
Vanmorgen havermelk geprobeerd te maken maar dat is niks voor mij. Ik moest het zeven en dat vond ik echt teveel moeite. Het is niet vies maar ook geen traktatie. Als je het warm maakt dan bindt het, anders dan echte melk. En dat wordt dan een soort lammetjespap (op waterbasis).
afrodite05
20-07-2022 om 19:56
Na een dag stevig wandelen had ik geen puf/energie om een leuk restaurantje uit te zoeken, dus dat heeft man gedaan. Tja, dan beland je dus in een hamburgerrestaurant. Niet een keten als de mcD o.i.d., maar wel voornamelijk hamburgers op de kaart. Ach, prima. Hij had een kipburger met kerriesaus, ik had de burger van het huis. We hadden er uienringen en frietjes bij. Lekker fout, superamerikaans (inclusief muziek en entourage), maar wel geinig voor een keer. Morgen wel echt iets anders kiezen, want zo wordt het raden waar we op vakantie zijn een beetje lastig
MijnNaamIsHaas73
20-07-2022 om 21:17
Wij aten gegrilde kipspiezen,met gegrilde groenten en tabouleh van de supermarkt . Was lekker
JtM
21-07-2022 om 09:41
Ik ga vanavond met ex-collega's uit eten bij een Argentijns Steakhouse. Ze hebben daar zulke lekkere dingen, dat word genieten.