Eten
Dolfje
18-07-2022 om 15:01
Ik was in eerste instantie van plan pasta te koken voor pastasalade maar het wordt couscoussalade. Erin tomaat, babyspinazie, komkommer, rode ui, basilicum en feta en uitgebakken bacon. Maak meteen een extra portie voor mij voor morgen want dan gebroken dienst en dan kan ik dat tussendoor thuis eten en een boterham met kip en sla of zo meenemen. Of ei
Woensdag trek ik denk ik iets uit de diepvries, geloof dat we nog dahl hebben maar dat zie ik woensdagmorgen wel.
Dolfje
18-07-2022 om 16:16
oh geen rode ui meer, nou ja dan maar zonder. Ik ga niet alleen voor uien terug naar de winkel.
TanSwallow86
18-07-2022 om 16:17
Sate met brood. Als er satésaus overblijft dan veeg ik dat op met brood
ToetieToover
18-07-2022 om 16:26
Vandaag pastasalade en gazpacho en verder niet veel trek, maar wel zin in zout, dus we eten: een zak zelf te pellen zoute pistachenoten, camembert met druiven en walnoten, nog meer gazpacho. Aardbeien sorbetijs gemixt met watermeloen als toetje. Vriend doet er slagroom op (zonde!).
anijsblokje
18-07-2022 om 17:50
Dolfje schreef op 18-07-2022 om 16:16:
oh geen rode ui meer, nou ja dan maar zonder. Ik ga niet alleen voor uien terug naar de winkel.
Heb je nog iets anders uiigs? Sjalotje is ook prima. Of lieve buren? Als je hier zou aankloppen, kreeg je zo rode ui mee.
Mijn niet-rode uien hebben staarten. Bizar altijd hoe dat ineens dan zo is, en ook met zoveel tegelijk. De rode uien houden zich nog gedeisd.
Ik eet doperwtensoep met munt en geitenkaas.
Dewi-Sri
18-07-2022 om 18:28
Vanavond een variant op de salade niçoise, lekker gewoon met brood en zeer pittig gemarineerde kip. Je kunt hier heerlijke 'Olives pimentées' krijgen, olijven dus met een hoop Spaanse peper, en de olie daarvan is heerlijk, die gebruik ik voor die kip. Veder gaat er veldsla in, natuurlijk hardgekookte eitjes, sperzieboonjtes, ingelegde paprika, een restje garnalen en die zalige olives de Nyons.
Mama-Inge
18-07-2022 om 18:33
Mama-Inge schreef op 18-07-2022 om 07:47:
Fijne vakantie voor wie weg gaat.
Wij eten vandaag soep met broodjes of Surinaams broodje kip kerrie
Het werd soep met een broodje hamburger
Dolfje
18-07-2022 om 18:35
anijsblokje schreef op 18-07-2022 om 17:50:
[..]
Heb je nog iets anders uiigs? Sjalotje is ook prima. Of lieve buren? Als je hier zou aankloppen, kreeg je zo rode ui mee
Nee maar het smaakte zo ook prima.
Moosey
18-07-2022 om 18:59
Een eeuwenoud restje couscous geweekt en daar bloemkool en courgette bij gebakken, met flink kerrie, pitten en hazelnoten. Had er haloumi bij willen grillen maar dat had blijkbaar iemand buiten mijn medeweten om al opgemaakt van het weekend 🥲 Zonder was een beetje saai, maar ok.
Wobbelkont
18-07-2022 om 19:58
Vanmiddag een lekker La Place broodje op in de Efteling, en tussendoor ook nog een bamischijf
. Nu op weg naar huis met twee belegde broodjes van de Jumbo City.
RoosOpJeHoed
19-07-2022 om 09:44
Ik maak broodjes vanavond: één variant met spianata romana, mozzarella en pesto en één variant met gerookte kip, tomatentapenade en rauwkost.
Dewi-Sri
19-07-2022 om 11:46
Heerlijke vakantie gewenst voor iedereen die gaat of al gegaan is!
Vanavond na al die salade maar weer eens een behoorlijke warme maaltijd. Ik las ergens iets over een witlofschotel met rauwe ham, brie en walnoten. Die is dan met aardappelpuree, maar ik vroeg me af of dat ook met couscous zou kunnen. Ik ben niet zo dol op puree, of er moet goede truffelolie inzitten. en of dat nou een goede combi is met de rest...?
Elmie
19-07-2022 om 11:49
Wij eten weer een salade. Dit keer met couscous, spitskool, ei, appel, krenten en mandarijnen. Met een dressing.
JtM
19-07-2022 om 12:18
We hebben gisteren Chinees afgehaald, hadden we allebei enorme zin in. We hebben dus nog een bak nasi en kip madras in de koelkast staan wat we uit de vriezer gehaald hebben. Dat eten we denk ik morgenavond, voor vanavond stond eigenlijk koude schotel op het menu.