Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

10-07-2022 om 22:15 Topicstarter

Kind is terug. Het is een geïrriteerde darm. 

@ Dewi-Sri, wat doen jullie buren? 

In een dorpje 'bij ons' in de buurt stroomt heerlijk bronwater in zo'n stenen bak. Er staat welliswaar geen bordje 'Eau Potable' meer op, maar dat komt omdat veel kleine gemeentes dat bordje op hun point d'eau te duur en/of te lastig vinden sinds daarvoor officiële keuringen nodig zijn. Zulke dingen moet je maar net weten. 

Wie weet is er bij jullie ook wel iets dergelijks dichterbij? 

Elmie schreef op 10-07-2022 om 12:28:

Hoe gaat het met jullie Moos, Harley en Aphrodite?

Hier gaat het redelijk z’n gangetje, al een paar weken niet meer op de spoed geweest, lief voelt zich redelijk. Dus we redden ons. Binnenkort een scan en dan hopelijk iets van nieuws over of de heup weer belastbaar zou worden, dat is wel spannend. Ik heb een weekje vakantie, dat is ook fijn

Vandaag festivaldag 2, ik at een halve pizza margarita die erg ok was en aan het einde van de dag een crêpe met suiker en limoen, die was super lekker. En verder vooral veel toffe muziek gehoord

Ik heb boontjes en kipgehakt,gooi dat met een sausje voor roti ( uit een pot) bij elkaar en dat eten we met roti platen. 
Krijg vanmiddag bezoek, blijft niet eten, en dit is dan snel klaar.

yette

yette

11-07-2022 om 08:22 Topicstarter

Broodjes falafel. 

@Elmie: 4 jaar. 

Ik heb vanmiddag/vanavond een feestje op werk, iedereen neemt iets mee. Ik maak een plaattaart met prei en spek. Eigenlijk gewoon een platte quiche. Deed dat voorheen wel vaker, maar ik weet nu niet meer hoe, haha. Dus even wat uitproberen en hopen dat het goed gaat. Plan was: spekjes en prei aanbakken, beetje geklutst ei en creme fraiche erdoor roeren in de pan en dat op bladerdeeg verspreiden. Maar ik weet dus niet zeker of ik ei, creme fraiche of allebei erdoor deed... Tips/advies anyone? 

@afrodite, allebei zou ik zeggen. Ik maak mijn quiches iig altijd met eieren en crème fraîche, of een ander soort room. Ga ervan uit dat dat bij jouw platte quiche niet veel zal verschillen.

Ik ga zo een pan macaroni(saus) maken om vanavond op te kunnen warmen, we zijn allemaal laat thuis, dus wel zo handig.

yette schreef op 10-07-2022 om 22:15:

Kind is terug. Het is een geïrriteerde darm.

@ Dewi-Sri, wat doen jullie buren?

In een dorpje 'bij ons' in de buurt stroomt heerlijk bronwater in zo'n stenen bak. Er staat welliswaar geen bordje 'Eau Potable' meer op, maar dat komt omdat veel kleine gemeentes dat bordje op hun point d'eau te duur en/of te lastig vinden sinds daarvoor officiële keuringen nodig zijn. Zulke dingen moet je maar net weten.

Wie weet is er bij jullie ook wel iets dergelijks dichterbij?

Iedereen drinkt flessenwater. Eén van onze buren heeft een buitenkraan waar een heel oud bordje "Eau non-potable" boven hangt, en dat blijkt gewoon drinkwater te zijn. Ons werd inderdaad verteld dat dat was om dat hele bureaucratische gedoe te ontlopen . Maar het is gewoon niet lekker.

Tussen de middag de restjes van gisteravond, en voor vanavond weet ik het nog niet. Iets lekkers met sla in deze warmte, denk ik.

Ik heb weer een late dienst vanavond, neem een bakje van zaterdagavond mee (curry, boontjes). Lief en de frutjes eten vissticks, erwtjes, worteltjes en gebakken aardappelen. Zij blij. 

Vanavond boerenkoolstamppot met spekjes, runderchipolata’s en geroosterde bospeentjes 

afrodite05 schreef op 11-07-2022 om 08:40:

@Elmie: 4 jaar.

Ik heb vanmiddag/vanavond een feestje op werk, iedereen neemt iets mee. Ik maak een plaattaart met prei en spek. Eigenlijk gewoon een platte quiche. Deed dat voorheen wel vaker, maar ik weet nu niet meer hoe, haha. Dus even wat uitproberen en hopen dat het goed gaat. Plan was: spekjes en prei aanbakken, beetje geklutst ei en creme fraiche erdoor roeren in de pan en dat op bladerdeeg verspreiden. Maar ik weet dus niet zeker of ik ei, creme fraiche of allebei erdoor deed... Tips/advies anyone?

Ja, niet de eieren in de pan erdoor roeren, of de pan wel echt helemaal af laten koelen eerst. Anders stollen de eieren al en dat komt de samenhang van je quiche niet ten goede. Crème fraiche kan er gewoon door inderdaad (of slagroom, of melk) Ik zou de bodem blind bakken, maar daar moet je maar zin in en tijd voor hebben. 

Het restje van gisteravond schuift op naar vanavond, want we hebben heerlijk gelucht op een terrasje. Ik had lekkere gevulde scheermessen met veel knoflook, dus ik vrees dat de buren de eerste dagen wel uit mijn buurt blijven.
Kipspies met bloemkool- en aardappelgratin was ook niet verkeerd, dus vanmiddag maar even niet snacken.

JtM

JtM

11-07-2022 om 15:59

Wij eten vanavond een XXL (kip) Schnitzel, met sperziebonen en voor vriend en zoon nog wat aardappels erbij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-07-2022 om 16:26

ik heb nog een kom laksa-soep over en nog een naanbrood. dus dat

TanSwallow86

TanSwallow86

11-07-2022 om 16:37

Ik heb croissants gekocht, weet nog niet of ik ze eet. Ben doodmoe, en hoofdpijn. Ik heb laat mijn middag eten gehad, dus nu nog geen trek

Ik ben voor morgen vast wat groente aan het roosteren waar ik dan een soep van maak. Morgen in mijn pauze komen er weer werklui en dan kan ik het zo pakken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.