Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren aten wij zelfgebakken friet bij mijn moeder. 
Vanmiddag gaan we naar een klein festival en eten we waarschijnlijk daar wat. Dit zijn niet de gezondste weken...

Ik heb voor ieder nog een kom wantansoep en heb nog k&k gehaktballetjes, denk dat ik die met paksoi door noedels doe met pindasaus of ketjap. Even kijken waar we straks zin in hebben.

Vrijdag op pad geweest met familie en daar ook blijven eten: bord groentesoep en daarna broodjes ei. 
Zaterdag ook hele dag weg geweest en had echt geen zin om te koken dus bij de toko lekker Indonesisch gehaald: gebakken rijst met rendang, daging smoor, sajoer boontjes, broccoli met knoflook en teloor eieren. Mjum

Zo naar verjaardag schoonpa. We kijken wel even wat we doen. Daar aanschuiven of naar huis en wat makkelijks maken

Ik maak vanavond een traybake met aardappelschijfjes, waspeen, puntpaprika, ui, champignons en tomaat. Daarover heen gaan kruiden als oregano en op het bord komen nog mini mozzarella bolletjes want die moeten ook op.

Hoe gaat het met jullie Moos, Harley en Aphrodite?

beetje brak na een festival dus hier worden het broodjes hamburger 

Krokante kip uit de oven, gebakken krieltjes en witlofsalade

Elmie schreef op 10-07-2022 om 12:28:

(...)

Hoe gaat het met jullie Moos, Harley en Aphrodite?

Wat ontzettend lief dat je dit vraagt 

Tja, hoe gaat het... ik zit momenteel in een soort pauze bij de huidige kliniek t/m september. Daarvoor zit ik aan een soort anticonceptiepil, waardoor ik in een soort overgang raak. Eerder kreeg ik daar injecties voor, maar nu wilde de arts deze pillen proberen, misschien reageer ik hier beter op. Ik heb in elk geval van beide bijwerkingen, dus liefst helemaal geen medicatie meer, maar dat is geen optie bij onze kinderwens, dan groei ik dicht door alle verklevingen...

Bij de andere kliniek is eind juli onze intake, dat is een second (of eigenlijk third) opinion. Heel benieuwd wat dat gaat brengen. Wij hopen op een fris stel ogen met een nieuwe blik en nieuwe behandelingen/opties. 

Voorlopig dus een tijdje waarin mijn lichaam rust krijgt (soort van, tussen alle bijwerkingen door), waarin ik mentaal sterker kan worden en waarin tijd en ruimte is om weer met man samen de wereld aan te kunnen. Niet dat we elkaar nu zo heel erg zijn kwijtgeraakt, maar ik vind het ook wel fijn om niet zo afhankelijk van hem te zijn en hem in een soort zorgmodus te zien. Dit voelt gelijkwaardiger ofzo. 

Qua eten en drinken hoef ik nu dus in elk geval nergens rekening mee te houden, al valt alcohol sowieso slecht. Na een half glaasje val ik in slaap, heb ik koppijn, of allebei  

afrodite05 schreef op 10-07-2022 om 17:15:

[..]

Wat ontzettend lief dat je dit vraagt

Tja, hoe gaat het... ik zit momenteel in een soort pauze bij de huidige kliniek t/m september. Daarvoor zit ik aan een soort anticonceptiepil, waardoor ik in een soort overgang raak. Eerder kreeg ik daar injecties voor, maar nu wilde de arts deze pillen proberen, misschien reageer ik hier beter op. Ik heb in elk geval van beide bijwerkingen, dus liefst helemaal geen medicatie meer, maar dat is geen optie bij onze kinderwens, dan groei ik dicht door alle verklevingen...

Bij de andere kliniek is eind juli onze intake, dat is een second (of eigenlijk third) opinion. Heel benieuwd wat dat gaat brengen. Wij hopen op een fris stel ogen met een nieuwe blik en nieuwe behandelingen/opties.

Voorlopig dus een tijdje waarin mijn lichaam rust krijgt (soort van, tussen alle bijwerkingen door), waarin ik mentaal sterker kan worden en waarin tijd en ruimte is om weer met man samen de wereld aan te kunnen. Niet dat we elkaar nu zo heel erg zijn kwijtgeraakt, maar ik vind het ook wel fijn om niet zo afhankelijk van hem te zijn en hem in een soort zorgmodus te zien. Dit voelt gelijkwaardiger ofzo.

Qua eten en drinken hoef ik nu dus in elk geval nergens rekening mee te houden, al valt alcohol sowieso slecht. Na een half glaasje val ik in slaap, heb ik koppijn, of allebei

Soms is een soort van rustpauze wel goed (ook voor je relatie weet ik uit ervaring 🤪). Ik duim voor je dat de nieuwe frisse blik zijn vruchten af gaat werpen 🤞Hoe lang zijn jullie nu bezig? Het is jullie zo gegund 💋

Hier staat de traybake in de oven. Vanmorgen de voorbereiding al gedaan dus nu doet de oven zijn werk en kan ik forummen 😉

Zeer pittige merguez in stukjes met een prutje van courgette, aubergine, tomaat, champignons ui, veel knoflook en rijst of pasta. Met deze temperaturen (het is hier ruim 27 graden) heb ik behoefte aan pittig eten. Tussen de middag ook 'per ongeluk' uitgeschoten met de Tabasco in de gazpacho.

Vandaag broccoli met kaas, aardappel kroketjes en een Toscaanse carre.

yette

yette

10-07-2022 om 20:23 Topicstarter

Soep uit een zak met een broodje. We zijn niet zo lekker en hangen suf op de bank. 

Lekker, Dewi, merguez...ik denk dat je me daar 's nachts voor wakker kunt maken.
En @yette rustig aan en beterschap voor jullie. Is iedereen er beroerd aan toe in huis? Hopelijk was de zak soep oké.

Ik at gevulde portobello, met oa mascarpone, ui en knoflook erin. Erbij bulghur en kraakverse sla, met olijfolie en balsamico. En gegrilde courgette (dus toch!) en paprika. Toetje was blauwe bessen en frambozen.

yette

yette

10-07-2022 om 21:31 Topicstarter

@ anijsblokje, 
Drie van de vier zijn niet lekker. We hebben alleen allemaal iets anders  
De vader is op dit moment voor de zekerheid naar de huisartsenpost met nr. 3, die klapt sinds een paar uur dubbel van de buikpijn bij elke stap. Denk dat het niks ernstigs is, want de pijn zit links. Maar je weet maar nooit. 

Heel veel sterkte Yette, klinkt niet al te fijn.

Morgen maar weer eens naar de Intermarché om o.a. water te halen. Het kraanwater is hier niet lekker, dus we doen het met flessen. De Hyper U heeft flessen van 8 liter met een handig kraantje, maar dat is gelijk weer 20 kilometer verderop, en het is zo'n grote hypermarché dat je je rot loopt te zoeken naar alles. Het personeel is ongelooflijk vriendelijk, ze brengen je er onmiddellijk zelf naartoe met de breedste glimlach, maar het kost zoveel tijd.
En we willen ook nog zo graag even een kop koffie drinken op het terrasje van ons dorp.

Ik heb eten thuis laten bezorgen vanavond. lekker van de Griek met 4 soorten vlees. Ik had al varkenshaas uit de vriezer gehaald maar dat eet ik morgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.