Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 05-07-2022 om 14:38:

[..]

Oh dat klinkt wel lekker, is dat eigen verzinsel of ooit van een recept?

Het moet nog een eigen verzinsel worden. Heb vegetarische chorizo & courgettes in de bonus gehaald, dus zodoende . Ga denk ik een vulling maken met voorgekookte rijst (met saffraan), vlees van de courgette, de “chorizo” en ik zit nu aan groene asperges te denken, en dan gratineren met parmezaanse kaas ofzo? Ik moet het zo nog allemaal gaan uitvogelen..

ah ok 

GeorgieBrown schreef op 05-07-2022 om 15:30:

[..]

Cacio e pepe is met boter en veel peper. En parmezaanse kaas. Ik had de asperges in schuine stukken gesneden, boter en olie in de pan, asperges gebakken, beetje wijn erbij (hoort niet in cacio e pepe) en wat kookvocht, nog een klontje boter, beetje citroenrasp en parmezaanse kaas. Super basic.

Misschien  basic maar klinkt wel lekker. Dat ga ik een keer proberen. 

Zo jammer dat lief niet van asperges houdt. Het gerecht van GB klinkt heerlijk.

Wij eten vanavond ook pasta, met een lichte tomaten-citroensaus en garnalen en broccoli. Leek me een lekker zomers gerecht.

Dolfje schreef op 05-07-2022 om 16:04:

ah ok

Uiteindelijk heb ik een vulling gemaakt van de “chorizo”, zilvervliesrijst met kurkuma, vlees van de courgette, rode ui en bosui, op smaak gebracht met knoflookpoeder en chilivlokken. Staat nu in de oven met een laagje geraspte gruyere! Het ruikt goed 

Wij aten vandaag makkelijk,  tomatengroentensoep uit de vriezer, met een stokbroodje en een broodje kroket (uit de airfryer)

Een saus gemaakt van ui, gele paprika, bleekselderij, tomaat en tomatengroentensap op smaak gebracht met knoflook, old bay seasoning, peterselie, limoensap en sest. In de saus stukjes zalm en kabeljauw gegaard gegeten met pasta.

mosselen

Wat is dat toch met die kerels en asperges? Mijn man houdt helaas ook niet van asperges. Jammer voor hem, want vandaag staan ze wel op het menu. Ik maak vanavond risotto met groene asperges, een restje broccoli en wat erwtjes. En dan ben ik de slechtste niet, dus de meeste asperges zal ik wel op mijn bord scheppen   
Gelukkig vindt hij het op deze manier niet zo erg. 

Ik heb een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald voor vanavond. Lekker makkelijk dus.

Kipfilet met pesto, kruidenboter, pijnboompitten en vlokken Parmezaanse kaas uit de oven, aardappelkroketten en een salade.

watertoren schreef op 06-07-2022 om 08:09:

Kipfilet met pesto, kruidenboter, pijnboompitten en vlokken Parmezaanse kaas uit de oven, aardappelkroketten en een salade.

Mmm klinkt lekker die kip uit de oven.

Mijn man lust trouwens wel asperges maar is een uitzondering zo te lezen  😁

Wij eten courgettesoep met stokbrood en kruidenboter. De soep maak ik straks dan hoef ik hem alleen maar op te warmen na de zwemtraining. 

Ik heb mijn huidige vriend er op uitgekozen: die lust alles. Ook asperges. Behalve kappertjes, dácht hij, want toen die op een dag ergens doorheen zaten (vitello tonnato), vond hij ze lekker. Toen mocht hij blijven  . Wat vond ik het altijd gedoe om te koken voor uiteenlopende smaken en dat gelussiknie van beide ASS’ers die richting ARFID gingen. Heb ik veel energie in gestoken, om ze voldoende variatie te laten eten. De lijst wat ze nog wél aten, werd steeds korter tot er alleen nog drie dingen op stonden. Maar goed, dan heb je dus een eetstoornis.

Ik dwaal weer enórm af en nu heb ik zin in vitello tonnato. Sowieso wordt het iets met vis, vandaag.

Mijn man lust nu bijna alles maar toen we lang geleden verkering kregen was dat heel anders hij at maar een paar groentes. Door mijn moeder en door mij is hij steeds meer gaan eten. Hij is trouwens dol op asperges. 

Wij eten vanavond kippenpootjes uit de braadzak met sla uit eigen tuin en kruidenrijst.

Hmmmm, vitello tonnato! Dat heb ik lang niet gegeten zeg. Erg lekker.

Ik heb lief uitgezocht op het feit dat hij geen chocola of andere zoetigheid lust roep ik altijd, want zo is er niemand die aan "mijn"  chocola zit  . Ideaal!

Vanavond worden het pannenkoeken, want frut I mag afzwemmen voor haar B-diploma vanmiddag en dat leek me wel een feestelijke maaltijd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.