Eten
GeorgieBrown
04-07-2022 om 22:40
De groene asperges gingen in de pasta vandaag. Tagliatelle cacio e pepe met extra groene asperges. En erbij een salade van spinazie en rucola met tomaat en kappertjes en verder gewoon simpel met olijfolie, zout en een beetje balsamico.
Moosey
04-07-2022 om 23:01
Lief en ik zaten heerlijk buiten aan het einde van de middag en ik wierp een hele snelle salade in elkaar zodat we ook nog buiten konden eten. Sla, tomaat, gekookt ei, komkommer, uitje, augurkje, restje rucola. Geroosterde boterham erbij. Lekker.
Dolfje
05-07-2022 om 08:33
Het is weer dinsdag dus brood al dan niet met een ei mee vanavond.
Vanmiddag eet ik soep want had ik gisteren ook nog gemaakt ( tomaat, wortel courgette) en van de soep die geleverd werd door picnic was de verpakking kapot dus heb 2 kommen.
Man eet rijstnoedels met kip en champignons of zo.
Elmie
05-07-2022 om 08:44
GeorgieBrown schreef op 04-07-2022 om 22:40:
De groene asperges gingen in de pasta vandaag. Tagliatelle cacio e pepe met extra groene asperges. En erbij een salade van spinazie en rucola met tomaat en kappertjes en verder gewoon simpel met olijfolie, zout en een beetje balsamico.
Wat doe je dan precies allemaal door de pasta? Ik heb ook nog groene asperges liggen.
Wij eten vanavond ook pasta met gehaktballetjes en verschillende soorten groenten in een tomatenmascarpone saus.
JtM
05-07-2022 om 09:38
anijsblokje schreef op 04-07-2022 om 17:57:
[..]
Dat zou wel eens tricky kunnen zijn, met al die geblokkeerde distributiecentra vandaag
Hopelijk kwam hij hoe dan ook met iets lekkers thuis.
Ik at een restje chili als lunch en mijn avondeten is volkorenbrood met gerookte zalm en dille oa.
Klopt, haha maar daar hadden we 's ochtends niet over nagedacht. Gelukkig had onze supermarkt genoeg voorraad. Bij gebrek aan inspiratie aten we Kip Madras (Knorr Wereldgerecht).
JtM
05-07-2022 om 09:39
Vanavond eten we rundervinken, gebakken aardappels en broccoli met een kerrie sausje.
RoosOpJeHoed
05-07-2022 om 09:58
Man is laat thuis, dus ik maak maar iets wat zoon in ieder geval op eet, zodat ik niet alleen aan tafel zit
: spinazie à la crème, gebakken aardappeltjes en gekookt ei.
Wobbelkont
05-07-2022 om 10:28
Vandaag gevulde courgette met onder andere uitgebakken “chorizo”. Even kijken wat er nog meer allemaal in kan/gaat.
ToetieToover
05-07-2022 om 12:23
Linzencurry met kabeljauwfilet en een restje bloemkool erdoor (eens!! geroosterd is het lekker, gekookt is het mwah
), pappadums, hartige hangop met komkommer en mijn eigengemaakte spicy perzikchutney. Die laatste is goed gelukt en dat is maar goed ook: nog 10 potjes te gaan
Verder Mexicaans gekruide zwarte-, kidney- en adukibonen met kipgehakt, ui en paprika. Plus: ijsbergsla, tortillachips, cheddar
, crème fraîche, tomaten-avocado-komkommersalade.
afrodite05
05-07-2022 om 13:21
Ik maak een tortellini ovenschotel naar een recept van een ex-schoonmoeder. Daar gaat een salade caprese bij. Zo heet dat toch, tomaat/mozzarella/basilicum? Nouja, dat dus.
Dolfje
05-07-2022 om 14:38
Wobbelkont schreef op 05-07-2022 om 10:28:
Vandaag gevulde courgette met onder andere uitgebakken “chorizo”. Even kijken wat er nog meer allemaal in kan/gaat.
Oh dat klinkt wel lekker, is dat eigen verzinsel of ooit van een recept?
GeorgieBrown
05-07-2022 om 15:30
Elmie schreef op 05-07-2022 om 08:44:
[..]
Wat doe je dan precies allemaal door de pasta? Ik heb ook nog groene asperges liggen.
Wij eten vanavond ook pasta met gehaktballetjes en verschillende soorten groenten in een tomatenmascarpone saus.
Cacio e pepe is met boter en veel peper. En parmezaanse kaas. Ik had de asperges in schuine stukken gesneden, boter en olie in de pan, asperges gebakken, beetje wijn erbij (hoort niet in cacio e pepe) en wat kookvocht, nog een klontje boter, beetje citroenrasp en parmezaanse kaas. Super basic.
Hopelijk kwam hij hoe dan ook met iets lekkers thuis.