Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond geroerbakte spitskool met kerrie erbij rijst en sambal goreng eieren. 

Pasta uit de oven met heel veel groente, tomatensaus en mozzarella.

We waren dit weekend weg en hebben minder groente en fruit gegeten dan we normaal doen. Ik kan dat dan echt vreselijk missen (mijn inwendige systeem gaat er ook slecht op), vandaar een inhaalslagje vandaag

aardappels met shuggersnaps en vlees naar keuze wat er in de pan zit

tartaartje, gebakken krieltjes, groente nog even kijken wat er ligt. 

JtM

JtM

04-07-2022 om 15:35

Wij hebben nog een idee vriend zou zo naar de supermarkt gaan en kijkt ter plekke wat hij meeneemt.

Vanavond lekker BBQen.

Voor echtgenoot vanavond gemarineerde kipfilet met aardappels en salade. Voor mij gerookte makreel (hij gruwelt daarvan) met dezelfde salade, maar ik doe er voor mij nog wat artisjok doorheen (gruwel 2).
Eén dezer dagen staat er een salade niçoise in de planning, want ik heb een heerlijk recept gevonden. Voor mij doe ik er (zoals het hoort, maar ja, gruwel 3) ansjovisfileetjes doorheen. Lijkt me erg lekker bij de lunch, met een stukje stokbrood.
Dat eten we hier trouwens zelden of nooit, want ze hebben heerlijk volkoren- en meergranenbrood in allerlei soorten en maten en met allerlei vullingen. Slecht voor mijn koolhydraten natuurlijk, maar verder leven we hier veel gezonder dan in Nederland, dus dan mag het van mezelf.

JtM schreef op 04-07-2022 om 15:35:

Wij hebben nog een idee vriend zou zo naar de supermarkt gaan en kijkt ter plekke wat hij meeneemt.

Dat zou wel eens tricky kunnen zijn, met al die geblokkeerde distributiecentra vandaag  Hopelijk kwam hij hoe dan ook met iets lekkers thuis. 

Ik at een restje chili als lunch en mijn avondeten is volkorenbrood met gerookte zalm en dille oa.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-07-2022 om 17:59

Gevulde pasta met blauwe schimmelkaas en walnoten. Erbij een beetje beure noisette met chilivlokken en een salade van veldsla, augurkje, pijnboompitjes. Bovenop de pasta nog een beetje geraspte harde kaas

Wij aten: de overgebleven gevulde wijnbladeren. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het blad komt van een sierdruif met extra groot blad: vitis coignetiae. Deze geeft kleine, alleen door de spreeuwen gegeten vruchten.

En tomatensoep.

Verder:

Salade met komkommer, mango, chioggia biet, ui, chili, limoenrasp en dressing met een onder meer wijnazijn en sesamolie erin. Daarbij kikkererwtenmeel-pannenkoekjes, gegrilde kipfilet, ovengeroosterde bloemkool met knoflooksaus.

ToetieToover schreef op 04-07-2022 om 18:25:

Wij aten: de overgebleven gevulde wijnbladeren. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het blad komt van een sierdruif met extra groot blad: vitis coignetiae. Deze geeft kleine, alleen door de spreeuwen gegeten vruchten.

En tomatensoep.

Verder:

Salade met komkommer, mango, chioggia biet, ui, chili, limoenrasp en dressing met een onder meer wijnazijn en sesamolie erin. Daarbij kikkererwtenmeel-pannenkoekjes, gegrilde kipfilet, ovengeroosterde bloemkool met knoflooksaus.

Ovengeroosterde bloemkool 😋 Dat at ik tijdens ons weekendje weg. Vond ik erg lekker!

Vanavond aten wij een AGV-tje. Bietjes, gekookte aardappelen en een hamburger.

Geroosterde bloemkool is inderdaad tien keer lekkerder dan gekookte. Ik hou ervan.

Wij aten vanavond spaghetti met tomaten, pecorino en aubergine, met "mediterrane vegetarische kipstuckjes" welke erg in de smaak vielen bij lief en de frutjes. De laatsten waren wat minder te spreken over de aubergine, maar jammer dan. 

Ik had vandaag een grote gerookte makreel. Die heb ik helemaal opgegeten, op wat stukjes na, die ik in de vriezer heb gelegd. Ik vind vooral het vet wat aan het vel bij de buik zit lekker, daar begin ik altijd mee en dat schep ik met mijn vinger eruit. Daarna alles waar graten aan zit; die worden afgekloven en pas daarna die lange filets die in het midden zitten. Als ik daar enige moten van op heb is mijn honger/trek meestal afgelopen. Ik haal het meestal tot de helft van de moten; de rest wordt ingevroren.

Ik heb maar één sneetje brood erbij gegeten; een kapje. Beetje verplicht omdat ik anders misselijk kan worden als ik alleen de makreel eet.

rionyriony schreef op 04-07-2022 om 20:19:

Ik had vandaag een grote gerookte makreel. Die heb ik helemaal opgegeten, op wat stukjes na, die ik in de vriezer heb gelegd. Ik vind vooral het vet wat aan het vel bij de buik zit lekker, daar begin ik altijd mee en dat schep ik met mijn vinger eruit. Daarna alles waar graten aan zit; die worden afgekloven en pas daarna die lange filets die in het midden zitten. Als ik daar enige moten van op heb is mijn honger/trek meestal afgelopen. Ik haal het meestal tot de helft van de moten; de rest wordt ingevroren.

Ik heb maar één sneetje brood erbij gegeten; een kapje. Beetje verplicht omdat ik anders misselijk kan worden als ik alleen de makreel eet.

Mijn gerookte makreel was heerlijk vanavond, maar dat waren filets met een hoop peper. Ik hou erg van pittig. Het vet vind ik zelf wat minder, vandaar dat ik filets koop. Maar bedankt voor de tip, ik wist niet dat je gerookte makreel kunt invriezen, daar gaan zometeen de rest van de filets!

yette

yette

04-07-2022 om 22:29 Topicstarter

Ik schuif de kliek van gisteren (pasta met kip, wordt ovenschotel) door naar morgen en heb vanavond pizza's besteld. Voor mezelf koos ik er eentje met zalm, tonijn, garnalen, mosselen en ansjovis. Kreeg hem maar half op, net als een van de kinderen. 

Dus morgen hebben we veel te veel eten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.