Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Oh dat lijkt me ook een mooie film Brienne, eens kijken of wij daar binnenkort heen kunnen.

Wij aten een restje van de Chinees en later een stukje pizza.
Vandaag gaan we weer naar huis maar eten niet thuis want hebben een feestje, meestal gaat daar de bbq aan.

Wij hebben voor vanavond afgehaald bij de traiteur: runderrendang met rijst en groenten. Voor de kinderen groentelasagne, hebben ze zelf gekozen. We hebben vanavond ons huwelijksfeest dus ik heb geen tijd om te koken of dat soort dingen. 🥂

MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-06-2022 om 09:10:

Volgens mij ligt jouw lat van lekker eten heel hoog GB, dan beschrijf je een heerlijk gerecht en erachteraan "was wel okay" haha.

Sorry voor de extreem late reactie. Maar ja, dit is denk ik wel waar.

Veel plezier vanavond Teig!

Teigera: heel veel plezier! 

Klinkt fijn, Moos, je avondje uit. Jammer van de burger. En dat verhaal over die aardappelsalade en die shepherd's pie... Tragisch. Maar ik snap je. Dat heb je als je zelf goed kan koken. Een typisch geval van 'elk voordeel heeft z'n nadeel'.

Veel plezier vanavond, Teig!

Hoe bevalt je nieuwe locatie, dewi-sri?

Ben er helemaal uit met films. Maar leuk Brienne. Ik ga even een trailer bekijken.

Gisteren maakte ik een rijstbowl met spicy makreel, avocado, spinazie en komkommer.

De dag ervoor had ik courgette-mosterdsoep. Normaal gooi ik daar altijd een aardappel in. Maar de laatste aardappel die ik had was verrot. Dus nu gebonden met wat oud brood. Was erg goed geworden. Verder hadden we deze week nog een soort tapas/mezze met baba ganoush, patatas bravas, gevulde portobello (met broodkruim/walnoot/peterselie vulling, wederom oud brood restverwerking) en een salade van rucola (mijn eerste balkon oogst) met courgette linten en tomaatjes, citroen en geschaafde parmezaan. Een keer risotto met groene asperges en een keer fried rice. 

Vanavond maak ik een salade denk ik. Ik heb nog feta die op moet. Dus iets simpels met tomaten, komkommer, spinazie en feta. Mss met bulgur, dan ben ik in 1x klaar. Met peterselie en koriander. 

yette

yette

02-07-2022 om 09:38 Topicstarter

Veel plezier, Teig! 

Hier wil De Vader de bbq weer aanslingeren. Geen idee wat hij gaat kopen voor erop. 
Ik heb aardappelsalade, coleslaw, stokbrood, gewone ciabatta's en ciabatta met ui, kruidenboter, rauwkost om te dippen en ik ga iets doen met bietjes, boontjes, rucola en feta. Voor 9 personen. We krijgen bezoek, De Zoon is nog steeds hier èn ik was vergeten dat De Dochter er ook zou zijn (had ze gezegd, ligt aan mij, best schrikken toen ik gistermiddag een appje kreeg of ik haar over 45 min. van het station kon halen). 

Gezellig dus. Maar ben nu al moe 

Veel plezier, Teigera! Ik wens jullie een mooie avond 🍀 🍾🎂💃🏼🕺

vandaag:

Glutenvrije baguette gevuld met ui, kipgehakt, champignons, walnoten en na het bakken veel peterselie uit de kruidenmoestuin er overheen. Champi en peterselie, magische combinatie 

En iets met kaas 🧀 want een dag niet gekaasd is een dag niet geleefd. Deze keer:

Pesto met pecorino en parmesan en (zelfgekweekte ) basilicum. Met gele linzenspaghetti. Ik rooster ook nog wat kerstomaten in de oven erbij, denk ik.

Veel plezier teigera🥂

Wij eten tapas met een salade van sla uit eigen tuin.

TanSwallow86

TanSwallow86

02-07-2022 om 17:24

Schouderkarbonade

Ik maak kipsalon.
kipfiletreepjes kruiden met shoarmakruiden en bakken. Ovenfriet maken. Kip bij de friet doen, geraspte kaas erover en terug in de oven. Ijsbergsla, komkommer en tomaatjes. Sausje van yoghurt, mayo, knoflook en bieslook. 
alles samen serveren. 
Wij vinden dit hier echt heel lekker. 

Veel plezier teigera! Ik hoop dat jullie een fantastische avond hebben! 

De planning is hier een salade vitello tonato met orzo, veldsla en artisjokharten  (en fricandeau met tonijnsaus uiteraard). Maar het zou ook nog anders kunnen lopen

de bbq stond hier aan.
Verschillende soorten vlees, salade en stokbrood 

Fijne avond, Teig!
Hier vanavond brochette andalouse, met kip en tomaatjes, daar had ik zelf nog een soort tzatziki bij gemaakt, salade met feta en stokbrood. Toe wat gruyere. Was lekker maar het had allemaal wat pittiger gekund.

kip met tomaten met rijst

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.