Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Haas, waarom geven taco's meer rommel dan nachos of wraps?
Teigera, benieuwd wat jullie uiteindelijk besteld hebben! In ieder geval iets lekkers...
En Toetie, ik hoop dat het meevalt met de ontstekingswaarden,maar vooral dat de klachten snel over gaan...! 

Ik at vanavond bij een geheel verzorgde barbecue. Dus the usual, allerlei spiesjes, gamba's, sate, zalm, hamburger, friet, brood, couscoussalade. Het was lekker, maar niet bijzonder. Morgen weer normaal eten alstublieft.

Wij kregen gisteren een lunch inclusief soep en broodjes kroket, was erg lekker en gezellig.
S'avonds werd er Chinees voor ons gehaald. Ook lekker maar heb er wel een beetje last van.
Vandaag weet in niet, er is nog Chinees over dus misschien wel weer dat.

Gisteren had de excuussalade zich geëxcuseerd, iets met moe... Dus die rucolasalade maak ik vanmiddag als lunch, wat linzen erdoor om het wat vullender te maken. 

Vanavond eten we een kippetje uit de oven met frietjes (oh pardon, aardappelstaafjes) uit de airfryer en wederom sla, maar dan op de "Hollandse" manier (ijsbergsla met ei en augurk, komkommer en tomaat). 

Eergister Chinees gehaald, ik vond de babi pangang erg taai maar verder was het lekker (scheelt als je het maar eens per jaar eet ) Gister had ik een heel hongerige groep op werk waardoor het personeel was aangewezen op een rest aardappelsalade van eergisteren die écht niet heel lekker was. Gelukkig gemaakt door een kok die over 2 weken vertrekt bij ons

Lief at ook vies, die worstelde zich door een bakje sheperd’s pie heen van een traiteur wat iemand ns met goede bedoelingen bij ons in de vriezer had gestopt. Was geen succes. Mensen bieden best vaak aan om te koken om ons een beetje te ontlasten en dat is natuurlijk heel lief, maar we vinden ons eigen eten eigen lijk altijd lekkerder

Vanavond nog wat restjes Chinees. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-07-2022 om 09:48

ik mag kiezen tussen verse pasta met gorgonzola en walnoot. Erbij salade
of
gebakken aardappeltjes met schnitzel en salade

@anijsblokje: we bestelden gisteravond een rijsttafel van een toko in de buurt. Die was echt erg goed, we hebben er heerlijk van gegeten. Deel van de leftovers staat nu hier in de koelkast, die lust ik wel voor de lunch .

Vanavond wordt het kippensoep, in de oven geroosterde pitabroodjes in stukjes gescheurd met een bonen-courgette-muntdip en een salade met rucola, peer, knapperige bacon en kaas-tuilles. Beetje eclectisch misschien, maar zal vast wel smaken allemaal. 

anijsblokje schreef op 30-06-2022 om 22:08:

Haas, waarom geven taco's meer rommel dan nachos of wraps?

Ik had harde taco's en die breken in stukken als je er een hap van neemt. En dan valt de vulling eruit. Het was zoals verwacht meer knoeien maar wel erg lekker en een welkome afwisseling.  We eten regelmatig dat soort "Mexicaanse" gerechten omdat de kinderen er gek op zijn en ik er veel groente in kwijt kan.

Dat is lastig Moosey als je eigen kook-lat zo hoog ligt. Mensen bedoelen het goed, maar juist als er al zoveel in het leven wegvalt en je nog wel van eten kan genieten is het belangrijk dat dat dan ook wel echt lekker is. 

Ik weet nog niet wat wij vanavond eten, op vrijdag is man in charge en dat is vaak afhaal of iets anders ongezonds. We zullen zien

yette

yette

01-07-2022 om 11:00 Topicstarter

Enchilada's volgens een spotgoedkoop en inmiddels beduimeld kookboek dat ik al 30 jaar heb. Je weet wel, zo'n magazine formaat uit een witte boekhandel, met een fantasieloze titel als 'Curry', 'Italiaans' of in dit geval 'Mexicaans'. Het valt vanzelf open op de goede bladzijde. Voor de ingrediënten heb ik het echt niet meer nodig, maar ik weet nog steeds niet hoe lang en op welke temperatuur 

Vanavond  rode mul filet, black tiger garnalen, orzo met pesto en spinazie met tomaat. Hoop dat het weer lekker genoeg is om buiten te eten.

Vanavond niets:  Jongste zoon viert een feestje,  hier in de tuin. En de buuf viert ook een feestje, in haar  tuin.....Dus daar waar het gezelligiseten we vanavond.

Vriend kookt, en die maakt graag aardappelpuree met melk, boter en uitgebakken spekjes. Hij vindt het niet nodig om daar nog iets bij te eten. Ik wel, dus ik maak erbij: tomatensalade met veeeeeeel basilicum uit de kruidentuin en balsamico/olijfolie.

TanSwallow86

TanSwallow86

01-07-2022 om 17:34

Heb ineens zin in chocolade, maar geen zin om te halen
Ben niet zo'n chocolade freak, dus dit is echt uitzonderlijk. Ik heb nog tiramisu, dat eet ik wel ipv chocolade 

Wij zitten hier op ons terrasje met een voorgerechtje van gemarineerde garnalen, mosselen en twee soorten inktvis, heerlijk. Erg warm is het nog niet, maar dat geeft niet.
Straks iets met salade, gemarineerde varkensfilet en iets van aardappel, ik zie nog wel wat ik daarvan maak.

Aardappelgratin met sperziebonen en een varkensfiletlapje met een citroen/honingmarinade. 

Gisteren uiteten geweest. 
Voorgerecht: flensjes met pekingeend, Chinese groente in hoisinsaus. 
Hoofdgerecht : roodbaarsfilet met saus en garnalen. 
Nagerecht: allerlei chocolade hapjes, ijs, mousse, brownie. 

Het was een heerlijk avondje uit, daarna nog naar de bioscoop geweest, de nieuwe Elvis film. Een aanrader! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.