Eten
vrouw92
29-06-2022 om 17:28
Ik ga vandaag voor de bonenschotel van zondag, waar ik 3x van kan eten.
Vandaag weer gaan werken, maar ik was absoluut niet mijzelf.
Hoge rusthartslag (80-90), op de fiets heeft ie zelfs 170 gehaald. Normaal max 150. Terug durfde ik ook niet te fietsen en heeft een collega me naar huis gebracht. Twee nachten amper slaap, 2 dagen koorts en warm weer zullen daar niet bij helpen.
Met de Vierdaagse in aantocht nu toch echt even heel goed mijn rust pakken.
Blij met deze makkelijke maaltijd, die ik alleen maar in de vriezer moet doen.
Teigera
29-06-2022 om 20:16
Klinkt als een heerlijke maaltijd yette.
En jij had zo te lezen een heel fijne avond Moos! Goedzo. Jammer dat je later last kreeg van de burger.
Wij aten vanavond een Vietnamees stoofgerecht met tomaten en tofu, met rijst en een wortel-pindasalade met oa koriander. Vooral de salade was lekker fris.
ToetieToover
29-06-2022 om 21:23
vandaag:
Zwarte bonen met knoflook, bieslook en hüttenkäse, wortelsalade met kimchi, zadencrackers en uiensoep.
En
Uiensoep met gegrilde kipfilethaasjes en wortelsalade met kikkererwtenpuree met knoflook, olijfolie, zout, komijn, chili en sesampasta ofwel hummus.
Dolfje
30-06-2022 om 07:07
Wij zijn vandaag en morgen uit logeren, geen idee dus wat we krijgen. Vandaag zit er in elk geval een luxe lunch bij maar wat dat dan inhoudt..
Teigera
30-06-2022 om 10:25
Lief en de frutjes eten vanavond chili con carne. Er steeg gejuich op vanochtend toen de frutjes het hoorden
. Ik moet werken, ik bestel iets met de collega's. Werk met een clubje dat ook van lekker eten houdt, dus dat komt wel goed.
RoosOpJeHoed
30-06-2022 om 10:34
Couscous, gegrilde groente en een kipschnitzel. Er ligt ook nog een bol mozzarella die op moet, want we gaan een weekend weg, dus misschien wordt het een salade.
MijnNaamIsHaas73
30-06-2022 om 10:50
Veel plezier Dolfje!
Ik at gisteren heerlijk buiten op een terras. Vooraf tonijn tataki, met avocado en een lekkere dressing. Hoofdgerecht was entrecote met echt een goddelijke bearnaisesaus. Na pavlova met aardbeien, die was een beetje te zoet. Maar al met al een heerlijke avond gehad met fijn gezelschap.
Vanavond eten we Taco's. Met dezelfde vulling die ik meestal over de nacho's uit de oven gooi, gehakt, paprika, ui, maïs, zwarte bonen en specerijen. Alleen nu ook ijsberg sla erbij. Ik zie wel een beetje op tegen het geknoei, maar het leek met wel leuk ter afwisseling van nacho's en wraps.
ToetieToover
30-06-2022 om 14:28
uiensoep met kleine braziliaanse kaasbroodjes en tomatensalade met oa balsamico, groene en paarse basilicum, ui, olijfolie.
En
Gevulde mini paprika’s, ze waren zaadloos maar wat een prutswerk om ze te vullen. Ze staan klaar in de koelkast, straks alleen nog in de oven. Ik heb ze gevuld met falafel-deeg van de overgebleven geweekte kikkererwten van gisteren.
Verder heb ik niet zoveel trek. Dat is óf de warmte, óf het is weer eens hommeles met mijn darmen. Envelop voor de ontstekingswaarde-test heb ik vanmorgen in het ziekenhuis gedropt. Duimen jullie mee?
rionyriony
30-06-2022 om 14:52
Ik duim voor je Toetie. Ben zelf ook bezig om de reden van mijn indigestie te vinden. Ik kan kapucijners van de lijst mogelijke oorzaken afschrappen. De steekwoorden "veel" en "kruiden/specerijen" blijven staan.
Ik dacht vandaag mijn biefstuk te verorberen. Plus gebakken aardappelen, mijn favoriet. Ik had een pot Yogonaise gekocht (nooit eerder gegeten) en die is pardoes op mijn favorietenlijst beland, boven de fritessaus.
afrodite05
30-06-2022 om 15:23
Ik duim ook mee, Toetie.
Wij gooi vanavond pizza's in de oven. Lekker makkelijk. Ik maak er wel een (excuus)salade bij van rucola, tomaat en feta.