Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

haring en bieten salade

TanSwallow86

TanSwallow86

25-06-2022 om 14:11

Sroofvlees

Wij eten sperziebonen met gebakken aardappeltjes en een lekkerbek die we nog over hadden van de visboer van gisteren. Iemand een tip hoe ik die het lekkerste weer warm maak?

wij eten sperziebonen, risotto en kalfsribeye met witte wijncitroensaus.

Ik dacht aan aardappelen maar ik weet het nog niet zeker. Ik heb er niet zoveel meer dus ik moet iig twee keer rijst of macaroni eten voordat er een nieuwe zak aardappels is.

Gebakken; met groente in dat geval. Anders rijst met kerrie of pindasaus en uitjes.

Rest van de pastasalade en daarna lekker geknutseld in de keuken met deeg, had ik lang geen zin in maar vandaag wel.

Arepa-deegje gemaakt, rondjes platgestampt met de steelpan tussen bakpapier: dat was leuk ik denk dat de buren dachten dat ik aan het timmeren was. 

Deegje gevuld met aardappelpuree, pancetta, ui, prei, paprika, kipgehakt, specerijen. Nou ja gevuld: twee deegjes geplakt (ik leg gewoon twee rondjes op elkaar, lekker lui efficiënt) afgestreken met ghee en gebakken in de oven. Soort rond pasteitje kunnen we het vast wel noemen. Erbij hartige kwark (knoflook, bieslook, komkommer, zout).

Ben vanavond alleen, en eet een entrecote met. Kruidenboter, en de rest griekse salade van gisteren.

Elmie schreef op 25-06-2022 om 14:36:

Wij eten sperziebonen met gebakken aardappeltjes en een lekkerbek die we nog over hadden van de visboer van gisteren. Iemand een tip hoe ik die het lekkerste weer warm maak?

Als je er 1 hebt, in de airfryer.

bami met 2 vlees gerechten 
Iets met kip en de andere zaten 3 verschillende soorten vlees in en veel groente 

Vooraf lekker lullig avocado met garnalen (geen hollandse, die zijn hier niet te betalen en moet je nog zelf pellen), opgepept met mijn geliefde piment d'espelette, grof zout en mayo van een bekend merk uit Nederland. Dan voor echtgenoot de rest pasta van gisteren waar hij erg enthousiast over was, met wat zeer peperige olijfolie erover, en voor mij wat sla met gerookte forel als ik er nog zin in heb.
Mocht echtgenoot nog toetje willen (echt een uitzondering bij ons) dan is er nog Griekse yoghurt met wilde perziken.

TanSwallow86

TanSwallow86

25-06-2022 om 19:05

Voor morgen staat er beenham op het menu. 
Zit nu vol van het stoofvlees. Later op de avond nog wat fruitsalade 

yette

yette

25-06-2022 om 20:38 Topicstarter

Patat frites met gefrituurde inktvis en garnalen en een salade. 

Wij zijn een beetje onverwacht naar een restaurant gegaan. Normaal weten we dat wel ver van tevoren, nu vandaag pas bedacht. We hadden allebei een hamburger, man met een burger van rundvlees, kaas, bacon en ei, ik had er een met een burger van kip, citroengras, avocado en srirachamayonaise (of hoe je dat ook spelt). Erbij allebei een zakje frietjes en een bakje snijboontjes met pijnboompitten en kruidenboter die erop wegsmolt. Toe een sorbet met aardbeien gedeeld want stiekem zaten we al vol. 

JtM

JtM

26-06-2022 om 09:26

Dat klinkt lekker Afrodite.

Ik ga eind van de middag een maaltijdsoep maken, met kleine gehaktballetjes, pasta en een hoop groenten. Erbij waarschijnlijk een breekbrood.

Ik weet het nog niet, misschien maak ik ook w wel een pan soep. Misschien ook iets van ragout of zo. Heb nog champignons maar dat kan morgen ook wel ergens bij. Man proeft nog steeds niet veel dus ondankbaar publiek 

Ga zo eerst even voor het eerst sinds 2,5 jaar (of langer) naar het centrum, heb voor eind volgende week schoenen voor onder een jurk nodig voor een ding waar we voor uitgenodigd zijn. Had die wel maar vorig jaar  weggegooid omdat ik er blaren van kreeg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.