Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-06-2022 om 17:17

bami of nasi

Ik heb geen zin in koken maar wel in eten. Vriend kookt en die is van de zoete dingen als avondeten  dus dat wordt pannenkoeken. Met yoghurtijs, verkruimelde meringue en aardbeien toe. Ik ga ze niet plukken trouwens, die aardbeien, dus het kunnen ook nog blauwe bessen worden!

Vanmiddag had ik als lunch gemaakt: kikkererwten, feta, kerstomaten, vinaigrette met rauw uitje. Toen had ik ook al geen zin geloof ik 

Wat heftig en verdrietig, HQ. Veel sterkte.

Ben vanmiddag teruggekomen van 3 dagen Pinkpop. Voor het eerst niet gekampeerd (we stonden al jaren niet meer op de PP camping maar 1 in de buurt) maar in het huis van vrienden die daar vlakbij zijn gaan wonen. Was superrelaxed en luxe.
Op de fiets erheen. Qua eten en drinken niet noemenswaardig: patat, falafel, hamburger, poffertjes (!) bier en heul veul water!
Heb de warmte doorstaan al werd ik op een moment wel even dizzy en ging mijn hartslag omhoog dus meteen de schaduw (die er veel te weinig was) opgezocht.

Vanavond maar meteen weer de balans opgezocht met een grote plaat geroosterde groenten met feta en gebakken champignons.

Ik had dus een blik tomatensoep en afbakbroodjes met spekjes en kaas. Ga morgen boodschappen doen en fruit en groente inslaan.

TanSwallow86

TanSwallow86

20-06-2022 om 19:54

Dolfje schreef op 20-06-2022 om 19:52:

Ik had dus een blik tomatensoep en afbakbroodjes met spekjes en kaas. Ga morgen boodschappen doen en fruit en groente inslaan.

Ook patat? 

Vanavond eindelijk weer eens noodles met kip, broccoli, champignons, boontjes, sjalotten, gember, gembersaus, vissaus, sesamolie, sojasaus en limoen. Srirachasaus thuis laten staan  , ik hoop dat die nog goed is in november... Ik ben het hier (in die anderhalve week  ) nog niet tegengekomen. 

HarleyQuin schreef op 20-06-2022 om 19:54:

[..]

Ook patat?

Dat nooit, want wij eten geen patat maar friet 

TanSwallow86

TanSwallow86

20-06-2022 om 20:30

Dolfje schreef op 20-06-2022 om 20:22:

[..]

Dat nooit, want wij eten geen patat maar friet

Is toch hetzelfde, komt van dezelfde aardappel😀😉🍟🍟🍟🍟🍟🍟🍟🥔🥔🥔🥔🥔🥔🥔

Nee patat klinkt vies, friet  lekker

Ik zag op Tiktok dit https://chickslovefood.com/recept/koolhydraatarme-italiaanse-ovenschotel/ recept en daar heb ik net alles voor gekocht behalve de pijnboompitten want die vind ik te duur en heb nog zonnebloempitten en pompoenpitten genoeg dus gebruik ik die.

En mijn basilicumplant heeft de vakantie overleefd dus dat gaat er ook nog over.

Neeee, mensen, niet hier ook die vreselijke patat/friet-discussie Ik ben een Rotterdamse, woonachtig in Brabant en die patat/friet-ellende blijft me achtervolgen😂 Ik ben gewoon gestopt met het eten van die gefrituurde aardappelreepjes.

On topic: ravioli met spinazie, ricotta, tomaten en gehakte amandelen. Even in de oven met káás (want dat is toch wel universeel goedgekeurd hè )

Kaas kan altijd 

kaas kaas  kaas
Kaas is gewoon kaas 

Maar nu heb ik zin in, tja, hoe zal ik het zeggen: aardappelreepjes voorgebakken in olie, afgekoeld, daarna afgebakken in olie, met veel zout en mayonaise.

Twee ovenschaaltjes met moussaka, staan klaar om af te bakken vanwege vooruit-koken. We eten er donderdag ééntje koud met de te verwachten warmte. Zo lekker, net als koude pizza! Morgen onderweg-eten.

Lunch vandaag was kerriesoep met mosterdblad (brassica juncea) want die gaat bijna bloeien en dan wordt-ie bitter. Handje garnalen erbij uit de diepvries. Yum. Met zadencrackers.

Mede door jullie zit ik nu te wachten tot het tosti-ijzer klaar is met mijn lunch...
Vanavond maak ik dit: https://www.ah.nl/r/473240. Is alweer even geleden, maar blijft een favoriet. Misschien gooi ik er extra erwtjes doorheen als extra groente.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.