Eten
Dolfje
19-06-2022 om 18:05
Ik sta voor de moeilijke keus wat te kiezen voor het laatste Kretenzer avondmaal en ontbijt morgenvroeg
Maar eerst zo even douchen, de koffers zijn ook al zo goed als ingepakt. We worden om 9:30 hier opgehaald. Hopelijk gaat alles vlot...
Tuinfluiter
19-06-2022 om 18:42
HarleyQuin schreef op 19-06-2022 om 17:46:
Toch maar wat kipblokjes, stronkje witlof en zakje noodles gebakken
Knap van je Harley onder deze omstandigheden.
Tuinfluiter
19-06-2022 om 18:45
Pasta met een olijven truffel paddestoelen tapenade met eendenborst en zelf gekweekte oesterzwammen en alls echte Nederlandse at ik er groenten bij broccoli.
Mama-Inge
19-06-2022 om 19:08
vanmiddag soep met een broodje gezond bij schoonouders gegeten
En vanavond een broodje knakworst
ToetieToover
19-06-2022 om 19:19
Bakplaat vol met wortel, peterseliewortel, zoete aardappel, aardpeer, aardappel. Zo makkelijk, beetje olie, zout, knoflookpoeder en husselen. Jammer dat mijn oven tegenwoordig 1 hoekje laat aanbranden dus daar laat ik de bakplaat leeg.
Hartige kwark erbij maar die werd dunner door de komkommer (en zout, munt, knoflook, ui, paprika) dus heb ik er chiazaadjes doorheen gemixt. Dat hielp.
En velveted kipfilethaasjes. Die bakten aan, grrr dus straks moet ik nog een pan uitkoken. Die staat al te weken. Gelukkig is er niks verbrand, alleen het zetmeellaagje is waarschijnlijk in de pan achtergebleven.
Vanmiddag bietjes met haring uit een potje, rucola uit de kruidentuin, komkommer, ui en crème fraîche. Met linzenwafels.
afrodite05
19-06-2022 om 20:42
Ik heb pasta gemaakt met een saus van aubergine, gehakt en heul veul trostomaten. Beetje kaas erover (want kaas...). Kersen toe.
yette
19-06-2022 om 20:57
De Vader heeft een vegan pizza met pompoen, kikkererwten en gember voor me gekocht. Ik moet nog even aan het idee wennen, maar ga de oven nu toch maar aanzetten.
Dolfje
19-06-2022 om 21:08
Wij aten saganaki vooraf en bifteki als hoofdgerecht, hier in dit restaurant gaat de feta er niet in maar op. Heel lekker!
MijnNaamIsHaas73
19-06-2022 om 21:13
Goed om te lezen dat je wat gegeten hebt HQ!
Die pizza Yette...meen je dat echt? Met gember? Klinkt als een onwaarschijnlijke combinatie...
yette
19-06-2022 om 22:01
Yep, een pizza van Garden Gourmet, met citroen-gember saus
https://www.gardengourmet.nl/product/pumpkin-lovers-pizza
Review: best lekker voor een diepvriespizza, maar niet zo spannend als verwacht.
Smaakvolle, knapperige volkoren bodem met oa quinoa, spelt en lijnzaad. Heb zelfs mijn randjes opgegeten, wat ik niet vaak doe! Verder is de pizza vooral kruidig en fris. Helaas haal ik die gember er helemaal niet uit. Terwijl dat wel wat spannende pit zou hebben toegevoegd. In plaats van verse gember blijken ze gemberpasta te hebben gebruikt. Dat verklaart een hoop. Azijn doe je alleen door gember als je hem wil afzwakken. Jammer. Wie wil dat nou?!
Maar verder wel OK dus.
FaithfulDuck87
19-06-2022 om 22:10
yette schreef op 19-06-2022 om 22:01:
Yep, een pizza van Garden Gourmet, met citroen-gember saus
![]()
https://www.gardengourmet.nl/product/pumpkin-lovers-pizza
Review: best lekker voor een diepvriespizza, maar niet zo spannend als verwacht.
Smaakvolle, knapperige volkoren bodem met oa quinoa, spelt en lijnzaad. Heb zelfs mijn randjes opgegeten, wat ik niet vaak doe! Verder is de pizza vooral kruidig en fris. Helaas haal ik die gember er helemaal niet uit. Terwijl dat wel wat spannende pit zou hebben toegevoegd. In plaats van verse gember blijken ze gemberpasta te hebben gebruikt. Dat verklaart een hoop. Azijn doe je alleen door gember als je hem wil afzwakken. Jammer. Wie wil dat nou?!
Maar verder wel OK dus.
nou het spreekt mij totaal niet aan, brrr.
Dolfje
19-06-2022 om 22:16
Friezinnetje schreef op 19-06-2022 om 22:10:
[..]
nou het spreekt mij totaal niet aan, brrr.
Mijn ook niet.
yette
19-06-2022 om 23:50
Ik heb natuurlijk niet voor niks zo laat gegeten en ben sowieso geen fan van diepvriespizza's. Mijn 'verder wel OK' slaat dus op iets dat ik überhaupt liever niet eet.
De ene ravioli uit blik is ook lekkerder dan de andere, zeg maar. Maar je kan die blikken het beste gewoon allemaal in de winkel laten staan