Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

TanSwallow86

TanSwallow86

19-06-2022 om 09:46

anijsblokje schreef op 19-06-2022 om 09:25:

Sterkte, HarleyQuin. Heb je broers/zussen?
Maar je moet echt wel even iets eten, anders ben je straks verder van huis. Zeker met diabetes.
Volgens mij ga je sowieso een moeilijke tijd door op basis van wat ik hier af en toe lees, dus heftig dat het overlijden van je moeder er nog eens bij komt. Veel sterkte.

Ik weet nog niet wat het gaat worden hier, vanavond. Mogelijk iets met witlof of venkel. Ik ben nog een beetje in salademodus in mijn hoofd.

Ik heb 2 oudere zussen. Ik kijk straks wel of ik iets eet

Wat heftig Harley! Heel veel sterkte 

Gecondoleerd en sterkte Harley  probeer wel goed voor je zelf te blijven zorgen. Roep optijd professionele hulp in als dat niet lukt.

gecondoleerd HQ. 
Wij eten vanavond wraps op verzoek van de kinderen. Ik ga voor de wortelwraps Ivm de lijn. 

Wij maken vanavond zelf pizza's. Erbij een salade.

Wij zijn weer gaan wandelen want het is bewolkt hier en zitten nu voor de lunch in een leuk restaurantje waar we van de week ook geluncht hebben. 

Gecondoleerd HarleyQuinn, wat verdrietig voor jullie.

Wij vieren vandaag Vaderdag, lief is vanochtend getrakteerd op mooie knutsels, een cadeautje en een Engels ontbijt. Vanavond wil hij geloof ik Indonesisch eten afhalen. 

Sterkte Harley Quinn, voor jou en de rest van de familie.

Ik ga vanavond voor het eerst ossenstaart soep maken. 
Verder eten we gebakken aardappelen, komkommer salade en cordon bleu. 

Sterkte HQ! En ik sluit me aan bij enkele anderen, juist in deze moeilijke tijd, probeer goed voor jezelf te zorgen 

Hier is het feest van jongste is jarig 🥳. Vannacht zelfs in slaap vragen of we de slingers niet vergeten waren, zo leuk op deze leeftijd! Daarom eten we broodje hamburger (en eerst taart en traditioneel veel te veel hapjes  ). Ik heb coleslaw gemaakt voor erbij en gooi nog wat frietjes in de airfryer. Wel ontzettend jammer dat het vandaag geen weer is om buiten te zitten.

HQ gecondoleerd en sterkte 

Aardappelen.

HarleyQuin schreef op 19-06-2022 om 06:50:

Niets,
Mijn moeder is vannacht overleden.

Ach Harley, wat vind ik erg voor jou, je vader en je familie. Heel veel sterkte gewenst.

Maar als je niets eet, zal je dan wel tegelmatig blijven meten? Voor je het weet zit je le laag en krijg je daar weer een hoop narigheid van.

yette schreef op 19-06-2022 om 08:52:

[..]

Gelijk heb je. Die dozen lopen niet weg.

Wat werken in andere temperaturen betreft, is het handig om zo snel mogelijk het lokale dagritme aan te nemen. In 34 is dat vroeg beginnen, stevige warme lunch, flinke middagpauze en 's avonds niet te zwaar tafelen. Mijn man krijgt dat omschakelen niet zo vlot voor elkaar, maar ik merk dat ikzelf daardoor meer aan mijn dag heb. Ik heb er altijd al een paar actieve uurtjes opzitten (koffie, klusjes of tuinieren, bakker en soms een ochtendduik) als hij zijn bed uitdrijft. Door de warme lunch kan ik ook ècht even siesta houden, wat hem niet lukt en ik ben 's avonds weer wat actiever als ik dan een lichtere maaltijd neem. Als we samen zijn, pas ik me meestal aan en eten we vaak pas als het 's avonds afkoelt. Maar na zo'n stevig maal, ben ik niks meer waard.

Dank voor de goede raad allemaal. Echtgenoot stond vanmorgen om 7 uur piketpaaltjes te slaan en ik was nog wat koffers aan het uitpakken.

De piment d'espelette staat volgens mij bij iedere supermarkt op een andere plaats. Bij de Hyper U en E.Leclerc stond-ie bij de reguliere kruiden, maar of ze het bij de Intermarché hebben weet ik (nog) niet.

Ik had me voorgenomen om zoveel mogelijk te kopen bij de plaatselijke middenstand, maar daar is geen beginnen aan, financieel. Vanavond dus maar extra genieten van de entrecote met knoflook, salade en kruiden uit eigen tuin (nalatenschap van de vorige bewoners).

TanSwallow86

TanSwallow86

19-06-2022 om 17:46

Toch maar wat kipblokjes, stronkje witlof en zakje noodles gebakken

rionyriony schreef op 19-06-2022 om 15:52:

Aardappelen.

Alleen aardappelen? Gekookt, gebakken, friet? Aardappelsalade, Rösti? Puree? Stamppot?

Kortom vragen vragen vragen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.