Eten
MijnNaamIsHaas73
18-06-2022 om 20:18
Wij bestelden Vietnamees (geïnspireerd door Teigera
). Voor de kinderen had ik nog restjes pasta uit de vriezer.
We hadden loempia's, saté, papaya salade en een bun (salade van rijstvermicelli) met rundvlees.
MissBobby
18-06-2022 om 21:19
Onverwacht naar het strand. We aten een hamburger met prima frietjes. Koud biertje erbij. Voelt als vakantie!
Dolfje
19-06-2022 om 06:41
Wij hadden feta uit de oven vooraf en man had pasta arrabiata en ik had de rund en lamskebab die hij eerder had.
Vandaag is onze laatste dag hier morgenvroeg weer naar huis, het is weer voorbij gevlogen
Niet erg om naar mijn eigen huis te gaan en gelukkig ben ik dinsdag ook nog vrij maar je zit zo snel weer in het moeten van van alles. Maar vandaag nog even niet.
yette
19-06-2022 om 08:14
Jeetje HarleyQuin, wat heftig
Was je erbij?
Heel veel sterkte in elk geval!
TanSwallow86
19-06-2022 om 08:27
yette schreef op 19-06-2022 om 08:14:
Jeetje HarleyQuin, wat heftig
![]()
Was je erbij?
Heel veel sterkte in elk geval!
Nee, was er niet bij. Ze zijn in Duitsland met vakantie. Mijn vader moet nu eerst alles in Duitsland regelen en dan nog hier in Nederland.
Mijn moeder was uit bed gevallen en niet bij bewustzijn gekomen(ze had in 2020 een hersenbloeding gehad , dus het ging niet meer zo vlot meer.)
Volgens de arts was ze niet meer te redden
RoosOpJeHoed
19-06-2022 om 08:38
Gecondoleerd Harleyquin, en sterkte
Wat ontzettend naar ook voor je vader 
yette
19-06-2022 om 08:52
Dewi-Sri schreef op 18-06-2022 om 19:24:
[..]
Wij zitten in 87xxx en het is hier nu bloedheet. Maar met de verhuizing vorige week hadden we ideaal weer. Droog, niet te warm, heel licht bewolkt.
We zouden nu keihard aan het werk moeten zijn om het huis in te richten, maar we kunnen wonen, koken, slapen en douchen en verder geloven we het het wel met deze temperaturen.
Vanavond kipspiezen van de slager (wat is het hier dúúr!!) met salade en jawel, stokbrood. Spannender dan dat wordt het niet. Morgen (want zondag) entrecotes uit de grillpan, want we hebben nog geen fatsoenlijke barbecue.
Gelijk heb je. Die dozen lopen niet weg.
Wat werken in andere temperaturen betreft, is het handig om zo snel mogelijk het lokale dagritme aan te nemen. In 34 is dat vroeg beginnen, stevige warme lunch, flinke middagpauze en 's avonds niet te zwaar tafelen. Mijn man krijgt dat omschakelen niet zo vlot voor elkaar, maar ik merk dat ikzelf daardoor meer aan mijn dag heb. Ik heb er altijd al een paar actieve uurtjes opzitten (koffie, klusjes of tuinieren, bakker en soms een ochtendduik) als hij zijn bed uitdrijft. Door de warme lunch kan ik ook ècht even siesta houden, wat hem niet lukt en ik ben 's avonds weer wat actiever als ik dan een lichtere maaltijd neem. Als we samen zijn, pas ik me meestal aan en eten we vaak pas als het 's avonds afkoelt. Maar na zo'n stevig maal, ben ik niks meer waard.
En ja, die prijzen, niet normaal meer! Onze Franse buren houden de aanbiedingen en hun kassabon-acties goed in de gaten (en vertellen elkaar en ons ook regelmatig waar je op welk moment moet wezen). Als ik er zou wonen, zou ik die gewoonte zeker overnemen, maar voor een paar weken, neem ik het maar voor lief.
Die pimentón d'Espelette heb ik trouwens niet gevonden - staat dat bij de kruiden of moet ik bij de regionale producten zijn?
Spigol (armeluis saffraan) kwam ik na jaren wel weer tegen. Echte saffraan is eigenlijk lekkerder, maar ik vind het doosje zo leuk
yette
19-06-2022 om 09:19
HarleyQuin schreef op 19-06-2022 om 08:27:
[..]
Nee, was er niet bij. Ze zijn in Duitsland met vakantie. Mijn vader moet nu eerst alles in Duitsland regelen en dan nog hier in Nederland.
Mijn moeder was uit bed gevallen en niet bij bewustzijn gekomen(ze had in 2020 een hersenbloeding gehad , dus het ging niet meer zo vlot meer.)
Volgens de arts was ze niet meer te redden
Wat ontzettend verdrietig. Dus je kan nu ook niet zomaar even naar je vader. Nogmaals sterkte
JtM
19-06-2022 om 09:19
Wat een schrik HarleyQ. Sterkte en gecondoleerd.
Hier nog geen idee wat we gaan eten. We wilden volgens mij nog wat restjes vlees op de bbq bakken maar dan moet het wel droog zijn straks.
anijsblokje
19-06-2022 om 09:25
Sterkte, HarleyQuin.
Heb je broers/zussen?
Maar je moet echt wel even iets eten, anders ben je straks verder van huis. Zeker met diabetes.
Volgens mij ga je sowieso een moeilijke tijd door op basis van wat ik hier af en toe lees, dus heftig dat het overlijden van je moeder er nog eens bij komt.
Veel sterkte.
Ik weet nog niet wat het gaat worden hier, vanavond. Mogelijk iets met witlof of venkel. Ik ben nog een beetje in salademodus in mijn hoofd.
FaithfulDuck87
19-06-2022 om 09:37
Gecondoleerd HQ, veel sterkte gewenst.
Hier wordt het shoarma en daarbij mss wat patat
ik heb geinfluenced!