Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag heb ik kippenpootjes in een braadzak gemaakt met gebakken krieltjes en een salade met sla uit eigen tuin.

Ik heb een stoofpotje opstaan met babi, djahé, wat sereh en ketoembar, rawit, sjalot, en straks gooi ik er nog wat boontjes bij, kook witte rijst en serveer met rijst en vlees, wat atjar tjampoer en een gekookt ei (telor).

soep met broodjes 

Er werd voor ons gekookt, macaroni. Was ideaal want avondvierdaagse hier. Voor de komende dagen even bedenken hoe we dat snel en makkelijk gaan fixen.

Drukke dag en aansluitend toch wezen sporten dus ik brulde van de honger. Gelukkig was lief eerder thuis en had de k&k ravioli met funghi klaargemaakt met pesto, paprika en groene asperges 

Wij hadden pizza vandaag. Ook hier begon de avondvierdaagse.
Morgen maak ik voor tussen de middag een pan groentesoep en eten we vlak voor we weg gaan nog een broodje.

hier een vegan tandoori met zoete aardappel, kikkererwten en doperwten met daarbij zelfgemaakte naans. Goed gelukt! 

Dolmades, bulgur, gegrilde tonijn, venkel, tomaat en paprika. 

Een soort Griekse bruschetta vooraf, ipv op brood was het op een soort beschuit. Heel lekker.
Toen hadden we beide gyros en deelden baklava met ijs na. Het was maar goed dat we maar 1 portie hadden besteld.

S'middags bij de excursie deelden we moussaka en tzaziki en hebben ook nog ergens verse jus en aardbeien gekocht.

yette

yette

15-06-2022 om 06:42 Topicstarter

Gisteren weer volop begonnen met het gewone leven en dat viel flink tegen na twee weken rust. Werd bovendien 's ochtends wakker met een stijve, pijnlijke arm, vrees dat het weer een frozen shoulder is. Eenmaal thuis ben ik binnen no-time op de bank onder de kat in slaap gevallen. De Vader wekte me na zevenen omdat hij maar wat kroketten en patat had gebakken. 
Vandaag ga ik het beter aanpakken De risotto geef ik al een duwtje zodra de hulpverlening straks weg is en vóórdat ik de gemiste verjaardag van mijn moeder in ga halen (uurtje hier vandaan). Erbij een boomstammetje (blegh!) en een salade.  

Vanavond makkelijk, want ik moet vanmiddag nog door de Efteling gaan hobbelen (echt zin in met dit weer ): volkoren pistoletjes met sla en zelfgemaakte eiersalade en zelfgemaakte kip-kerriesalade.

Kip in citroen saus uit de oven, patat, en tomaten mozarella salade

Lief en de frutjes eten vanavond nasi met kipsaté en boontjes. Ik eet vanmiddag een stukje quiche en vanavond nasi met geroosterde kip en boontjes. Het ontloopt elkaar niet veel, maar ik eet op werk en zij lekker thuis. Beetje jammer met dit lekkere weer!

geennidee nog.
Man heeft op een to good to go box gereageerd 
Afwachten wat er in zit en wat we dan gaan maken 

Geen idee of het vanavond lukt om te eten. Ik moet straks naar de kaakchirurg. Heb wel aardappel-preisoep gemaakt. Dan hoef ik in iedergeval niet te kauwen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.