Eten
MijnNaamIsHaas73
12-06-2022 om 14:29
Gefeliciteerd Dolfje! Het eten klinkt goed daar. En met zo'n kleine gedateerde keuken heb je een goed excuus om wat vaker buiten de deur te gaan haha
Klinkt als een fijn vrijgezellenfeestje Teigera! Ik vond dat leuker dan ik van tevoren had verwacht. Al je liefste vriendinnen bij elkaar en dat die elkaar ook beter leren kennen, op normale feestjes blijft iedereen toch een beetje bij zijn eigen clubje hangen. Maakt de trouwdag ook leuker vond ik.
Wij eten vanavond spaghetti carbonara met gestoomde broccoli (los erbij)
Dolfje
12-06-2022 om 14:36
Dat is het enige nadeel van in het geheim trouwen, wij hebben geen vrijgezellenfeest gehad 
RoosOpJeHoed
12-06-2022 om 17:40
Eigenlijk had ik een pokébowl op het menu staan, maar ik vond het qua warmte vandaag wel meevallen. Stond hier (Brabant) een flinke wind. Dus we hebben een nasi in elkaar gedraaid. Had echt trek in warm eten.
Pokébowl staat nu voor komende week op de planning, aan de weersvoorspelling te zien gaan we een hete week tegemoet.
ToetieToover
12-06-2022 om 17:45
JtM schreef op 12-06-2022 om 09:31:
Wat een leuke verrassing Teigera! Had je niks in de gaten?
Klinkt goed de workshop Friezinnetje. Lijkt me best leuk om ook een keer een workshop koken te volgen, al dan wel op beginner niveau. Ben echt geen keukenprinses. Vriend kookt thuis bijna altijd.
Ik ga vanmiddag naar een speeltuin met zoon en een vriendin en haar kinderen. Daar gaan we lekker lunchen. Vanavond maak ik denk ik een groentesoepje, en we hebben nog wat pasta van gisteren over, wilde ik erbij maken.
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan je al gekookte pasta het beste opwarmen? In de magnetron?
Gekookte pasta warm ik op door het kort in kokend water te leggen. Ik gebruik glutenvrije pasta, misschien reageert die anders, maar ik vind het heel goed gaan. Fijnmazige zeef in een pannetje heet water, minder dan een minuut.
TanSwallow86
12-06-2022 om 17:45
HarleyQuin schreef op 12-06-2022 om 16:53:
Pasta pesto stoom maaltijd. Weet niet of het lekker is, ik zie wel
Niet mijn favoriet, was nog erg weinig, heb toen beef teriyaki genomen, volgens mij was de suikerpot er in geleegd, zo zoet. Laat maar.
ToetieToover
12-06-2022 om 18:03
Vandaag een onderweg-salade en de enige zonder allergenen was eentje met ei, tonijn en grote witte bonen. Dat vulde niet helemaal dus meteen doorgegaan met de nootjes, kaas, worst, snackpaprika en komkommer bij wijze van picknick op het strand.
Eindelijk thuis was ik moe en heb ik alle groentenrestjes van de voorgaande dagen in een pan geknikkerd, bouillon erdoor, kerrie erbij, staafmixer erop.
En vis die op moest, uit de stoompan, bovenop de dikke soep gelegd en dat was verrassend lekker. Of het was iets als “honger maakt rauwe bonen zoet” 
yette
12-06-2022 om 18:04
Gefeliciteerd Dolf!
Ik had nog ruim 2 franse baguettes van vrijdag, daarvan heb ik knoflook-croutons gemaakt voor in de panzanella met oa halfgedroogde honing-saffraan tomaatjes, rucola, mozzarella en zachte geitenkaas.
FaithfulDuck87
12-06-2022 om 18:37
ik heb op pitabroodjes hete kipreepjes gemaakt (met een beetje boemboe gemaakt nav gisteren). Simpel maar lekker
ToetieToover
12-06-2022 om 18:41
Dolfje schreef op 12-06-2022 om 12:01:
Wij aten gisteren in het hotel. Vooraf tzaziki met brood en knoflookbrood.
Man had bifteki maar dan anders dan bij ons het waren soort hamburgers met daarop tomaat en feta. Ik had gyros. Beide met gekruide friet en sla erbij.
Vanmorgen omdat ik jarig ben ook in het hotel ontbeten ( zitten in een studio met keuken maar daar kan je eigenlijk niet echt koken). Man had Kretenzer ontbijt : roerei met tomaat en feta en ik Grieks ontbijt met yoghurt met honing, tomaten komkommer en feta en wat brood. Was heel erg lekker.
Morgen halen we waarschijnlijk gewoon wat broodjes en beleg bij de supermarkt.Het complex is prima maar de badkamer en keuken zijn nogal klein en gedateerd.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Teigera
12-06-2022 om 19:04
@JtM: nee, ik voelde de bui wel hangen dat het een keer ging gebeuren (we trouwen over drie weken al) maar niet dat het per se afgelopen vrijdag zou zijn!
Ik warm ook nooit restjes pasta op, maar een pasta frittata zou nog wel echt lekker kunnen zijn denk ik? Goede lunch ook.
@MijnNaamisHaas: precies dat vond ik ook zo bijzonder, al die vrouwen die elkaar niet kennen en dan iets superleuks voor jou bedenken en de hele middag en avond met elkaar doorbrengen en kletsen. Heel bijzonder om dat zo te zien en ik hoop idd ook dat dit op de bruiloft zelf ook zo gaat.
Wij aten vanavond melanzane alla parmigiana met ciabatta en dat viel erg goed in de smaak.
JtM
12-06-2022 om 19:15
Gefeliciteerd Dolfje
Ik heb de pasta een minuutje in de magnetron gedaan, was prima warm. Was voor zoon, dat is niet zo'n fijnproever
ik heb groentesoep op en een heel klein beetje macaroni nog.
Vanmiddag op het terras uitgebreid geluncht met een lekkere salade met biefstukpuntjes en halverwege de middag nog wat bitterballen.
Pejeka1
12-06-2022 om 19:31
RoosOpJeHoed schreef op 12-06-2022 om 17:40:
Eigenlijk had ik een pokébowl op het menu staan, maar ik vond het qua warmte vandaag wel meevallen. Stond hier (Brabant) een flinke wind. Dus we hebben een nasi in elkaar gedraaid. Had echt trek in warm eten.
Pokébowl staat nu voor komende week op de planning, aan de weersvoorspelling te zien gaan we een hete week tegemoet.
Gewoon even nieuwsgierig, maar wat is een pokébowl nou eigenlijk? Ik zie het wel eens op TV en het lijkt dan een schaaltje met wat rijst (soms) en een enorme hoeveelheid aan rauwe groente zonder dressing of bereiding. Ik vind het dan niet echt iets waar ik trek in zou hebben, maar misschien mis ik iets.