Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Tuinfluiter!

Hier was een change of plans, te lui om met dit druilerige weer boodschappen te doen. Gelukkig lag er nog een zak friet in de diepvries. Die hebben we in de airfryer gegooid met nog wat kipnuggets. Ook lag er nog een bakje met zelfgemaakte kipchampignon ragout.

ToetieToover schreef op 05-06-2022 om 18:32:

Gefeliciteerd met man en zoon, Tuinfluiter! Ik had toevallig gisteren ook een bruiloft. Het zal vast niet...

Vandaag maistortilla met barbecuesaus, zwarte bonen, blauwaderkaas en zoete uiringen met chipotle pepers. Plat als een pizza gebakken in de oven. Ijsberg-tomatensalade erbij.

En

Gestoomde (hele) forel met witte bonen-prei-bleekselderijstamppot. Spicy (zelfgemaakte) mangochutney erbij.

Dank je, je had onze locatie vast mooi gevonden midden in een tuin.

Behalve de vissticks had ik pannenkoek. Ik had wat advocaat door het beslag geroerd omdat het eens een keer op moest, maar daar was niets van te proeven.

GeorgieBrown schreef op 05-06-2022 om 18:17:

En ik krijg zin in vakantie zo. Het is hier nogal druilerig.

Druilerig is een understatement, het stortregent hier al uren. Zie op Facebook een hoop berichten van ondergelopen straten en tuinen..

Het is dat we dus nog pizza hadden want ik kreeg zin in iets herfstigs.

de traditionele pasta carbonara. Met guanciale, varkenskinnebak. Heerlijk! 

Wij hebben weer goddelijk gegeten. Vooraf hadden we gepureerde aubergine met knoflook en yoghurt, geroosterde paprika met knoflook en olijfolie en nog en ander gerecht. Als hoofdgerecht had vriend kebab en ik kip met bbq marinade van de grill af, super lekker! En toch nog maar een toetje genomen, filodeeg met pistache en een soort kaas en daarbij wat ijs.
Tegen beter weten in een raki gedeeld en toch bij een winkeltje maar een klein flesje gehaald. Mocht die lekker zijn halen we een grotere om mee terug naar huis te nemen.

Het kleine rijsttafeltje van gisteren is door omstandigheden doorgeschoven naar vanavond, helemaal niet vervelend . Daardoor klopt mijn schema nu helemaal en hoef ik dinsdagavond, de laatste avond "thuis", geen pizza's te bellen, terwijl ik toch geen pannen meer nodig heb. Leve de stoommaaltijden van AH.
Morgenochtend rond 7 uur komt AH nog met de laatste etenswaren voor ons en de sjouwers, die ook echt wel behoorlijk eten en drinken verdienen. De ijskast wordt dus voor het laatst beladen met frisdrank en bier en verder liggen er nog een plakje kaas, een plakje mortadella, een restje melk voor het restje muesli voor echtgenoot...
Voor ware noodgevallen zit er om de hoek nog een snackbar. Het voert te ver om te zeggen dat we die gaan missen, want we komen er hooguit 1 keer per jaar, maar het kan wel eens handig zijn.
Morgen vroeg dag dus, maar ik heb nog geen zin om naar bed te gaan, mijn hoofd draait overuren.

Nog gefeliciteerd, Koor! De laatste twee weken hebben we door nare
omstandigheden vier keer gedacht: vier wat je vieren kan! Je weet nooit
wat het leven brengt...
Was de eend trouwens geslaagd?

Je vakantie klinkt hemels, Yette! Alles wat je droomt over een Franse vakantie, heerlijk! Geniet zolang je er nog bent

yette

yette

06-06-2022 om 08:07 Topicstarter

Tsja, hemels ... zodra de dauw weg is, moet ik het laatste stukje van de picknicktafel/lounchebank (dat ding kan in 2 standen) schuren en beitsen. Helemaal geen zin in. Maar het vooruitzicht van een zachtblauwe loungebank in de schaduw, aan de rand van de olijfgaard, met uitzicht op een ruïne uit de 11e-12e eeuw, maakt natuurlijk dat ik eigenlijk niet mag klagen

Vanavond bbq met gekruide speklapjes en worstjes met roquefort en noten. Bak zelfgekochte couscous erbij en wat salade.

Ik ga straks een boterkoek bakken voor bezoek. Eerlijk gezegd niet zo veel zin in het bezoek, wordt waarschijnlijk zo'n beladen sfeer. Wel zin in de boterkoek, al zegt de weegschaal iets anders.. 

Vanavond eten we ofwel een burritobowl, ofwel wraps. In elk geval met zwarte bonen, paprika, champignons, kip, tomaat en avocado, mogelijk met wat tomatenrijst uit de diepvries erbij. 

een Lounge bank met een prachtig uitzicht.... Boterkoek... Wat verschrikkelijk allemaal!  Afrodite kan me wel goed voorstellen dat je geen zin hebt in visite.

Wij gaan ons zo klaar maken om naar de Ayasofya te gaan, daarna gaan we lekker ergens een hapje eten scoren en gaan er richting een van de havens om een korte tour over de Bosporus te maken.
Nog geen idee wat we eten vanavond maar het wordt in ieder geval of een restaurantje of iets super makkelijks. Ben best moe want heb niet zo best en nog al kort geslapen. Maar... Ik kan lekker veel zitten als het goed is vandaag dus we zien het verder wel.

JtM

JtM

06-06-2022 om 08:31

Wij eten gehaktballen, gebakken aardappeltjes en sperziebonen in spek gerold.

Moet nog even inspiratie voor morgenavond op doen, dan kan ik de benodigde boodschappen straks vast meenemen. Heb alleen echt geen inspiratie. 

Ellori schreef op 06-06-2022 om 08:29:

een Lounge bank met een prachtig uitzicht.... Boterkoek... Wat verschrikkelijk allemaal! Afrodite kan me wel goed voorstellen dat je geen zin hebt in visite.

Wij gaan ons zo klaar maken om naar de Ayasofya te gaan, daarna gaan we lekker ergens een hapje eten scoren en gaan er richting een van de havens om een korte tour over de Bosporus te maken.
Nog geen idee wat we eten vanavond maar het wordt in ieder geval of een restaurantje of iets super makkelijks. Ben best moe want heb niet zo best en nog al kort geslapen. Maar... Ik kan lekker veel zitten als het goed is vandaag dus we zien het verder wel.

Klinkt als een mooie dag. De gewone reguliere lijnboten nemen over de Bosporus is erg leuk en voordelig.

Istanbul is een van mijn favoriete steden veel plezier vandaag. 

Ik denk dat het vanavond een traybake wordt want wij krijgen vanmiddag bezoek voor mijn verjaardag ( ben volgende week zondag pas jarig maar dan zijn we op vakantie). Ga zo eerst even sporten en op de terugweg in de Ah bedenken wat ik dan in die ovenschaal gooi.

Tuinfluiter schreef op 06-06-2022 om 08:36:

[..]

Klinkt als een mooie dag. De gewone reguliere lijnboten nemen over de Bosporus is erg leuk en voordelig.

Istanbul is een van mijn favoriete steden veel plezier vandaag.

Dat gaan we ook doen inderdaad. We zijn straks 24 lira kwijt voor een toch van 2 uur (we doen de korte tour) ipv minstens €70 oid.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.