Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ik maakte van een klein restje sushirijst een frisse salade met bleekselderij, tomaat, komkommer, paprika en vegan feta met wat yoghurtdressing en verse bieslook.  Ik was wat huiverig voor de feta omdat de vorige die ik geprobeerd had echt verschrikkelijk goor was maar deze heeft me aangenaam verrast! Erbij een burger op een broodje met chipotlehumus en rucola.  Kortom: restverwerking!

Gefeliciteerd Koor!
Wij hebben vanmiddag een ijsje gehaald en hebben 1 van de 2 pizza's die ik gekocht had voor vandaag niet op dus die eten we morgen. 

Nog gefeliciteerd Koreveen! Hopelijk smaakte je b-daymaaltje, het klonk iig goed!

Hier is de planning een beetje in de soep gelopen doordat we gisteren de salade niet als lunch, maar als avondeten hebben gegeten. Op zich geen ramp, maar als structuurjunkie moet ik dus even een nieuw plan bedenken en alle andere ideeën voor deze week verschuiven obv houdbaarheid. Dus: vanavond moussaka (verspakket). Ik twijfel nog of het genoeg zou zijn om een deel in een andere ovenschaal te gooien voor in de diepvries. Even zien hoe het uitkomt.

Ik moet vanavond werken, neem een bakje uit de vriezer mee met een kip-bloemkool-broccoli-ovenschotel. Lief en de frutjes eten een snijbonenstamppotje met shoarma.

Man maakt mante (turkse ravioli) . Koor: gefeliciteerd!

JtM

JtM

05-06-2022 om 10:59

Alsnog gefeliciteerd Korenveen!

Wij hebben een verjaardag vanmiddag en eten daar. De BBQ gaat aan en er worden frietjes gebakken.
Ik ga als lunch maar lekker een flinke salade maken, even wat groenten binnen krijgen.

Gefeliciteerd nog, KV! 

Ik wil eigenlijk taco's maken vandaag. En dan eten met geroosterde bloemkool met chipotle en met guacamole en pico de gallo.

Nog gefeliciteerd KV!

Wij hadden gisteren BBQ bij vrienden. Iedereen had iets meegebracht. Was heerlijk allemaal. 

Oudste kind had ergens zijn footprint uitgerekend en wilde vandaag graag vega eten. Daar ga ik graag in mee. Hij wilde graag een van zijn lievelings gerechten, pasta met aubergine, paddestoelen, noten en parmezaanse kaas. Vonden wij vroeger ook heel lekker maar we hebben dat een periode te vaak gegeten waardoor ik het niet meer zo lekker vind. Maar goed ik pas me wel een keer aan.

Paar drukke dagen gehad ben vooral bezig geweest met bloemdecoraties voor een bruiloft.
Vrijdag was man jarig we hebben het klein gevierd met een door dochter verzorgde borrel plank gevolgd door zalm uit de oven, peentjes en pasta met courgettesaus.
Zaterdag hadden we het huwelijk van onze zoon en hadden we een leuk informeel diner met allemaal lekkere hapjes en wijnen.
Vandaag is dochter nog thuis en kookt zij ben benieuwd wat ze met de eendenborst gaat doen.

Man en zoon bakken brood, past prima bij de broccolisoep met kaas die ik vanavond maak.

yette

yette

05-06-2022 om 17:07 Topicstarter

We zitten nog aan het meer, met bier en wasabichips. Er zijn heel veel kreeftjes op deze plek. Vorig jaar stelde mijn vriendin voor dat ik ze zou vangen en zij ze dan klaarmaakt (heb ik nooit gedaan en vind ik een beetje eng). Als ik een emmer mee had, zou ik zó klaar zijn voor het avondeten 

We blijven dus nog maar even lekker hier. Het is nog steeds 28°. En later doen we iets makkelijks met pasta, merguez, ui, paprika en een potje rode saus.

Dat klinkt idyllisch, Yette. Fijn dat je daar weer bent. En ik krijg zin in vakantie zo. Het is hier nogal druilerig. 

Taco's waren lekker. En ik had vanmiddag bouillon getrokken, dus ik had vooraf een miso soepje met snijbonen en lente uitjes. Niet echt een passend voorgerecht, maar wel erg lekker.

Gefeliciteerd met man en zoon, Tuinfluiter! Ik had toevallig gisteren ook een bruiloft. Het zal vast niet...

Vandaag maistortilla met barbecuesaus, zwarte bonen, blauwaderkaas en zoete uiringen met chipotle pepers. Plat als een pizza gebakken in de oven. Ijsberg-tomatensalade erbij.

En

Gestoomde (hele) forel met witte bonen-prei-bleekselderijstamppot. Spicy (zelfgemaakte) mangochutney erbij. 

bami met verschillende gerechten gehaald 

Vissticks.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.