Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vanavond walking dinner. Voor het kroost salade met gerookte zalm gemaakt met stokbrood en aioli. Iedereen blij! 

Op verzoek van Brown hadden we dinsdag 'hup-in-de-pan' met rijst. Veel groente, klein beetje currypaste en kokosmelk, citroengras, limoenblad, soort van spicy roerbak. Was okay, vond 't zelf een beetje saai, maar was vooral omdat ik eigenlijk niet zo'n zin had in dit concept. 

Gisteren uit eten. Vooraf deelden we burrata en crostini met tomaat. Daarna had ik Rotolo: gebakken rollade van verse pasta gevuld met buffelricotta, ingemaakte citroen met goene asperge en een laurier-prosecco saus en parmezaan. Erg lekker. 

Vandaag ga ik iets van een poke bowl maken met gestoomde broccoli, eitje, moet nog even kijken wat ik nog meer heb aan groente, met een spicy miso dressing. 

change of plans. Het werd een soort ramen. Met gestoomde wortel en broccoli, ramen eitje, lente ui & champignons

Asperges met eiersalade,  gerookte zalm en stokbrood. 

Gisteravond uit eten. Ik deelde met vriendin verschillende gerechten, oa heerlijke vitello tonato, carpaccio en breseola met nectarine en burrata. 
Vanavond had ik een borrel, veel wijn en later nog een cocktail en een shotje 🙈. Op de terugweg een pita gyros en nu duik ik m'n bed in 🙈. (En zo fijn dat het weer kan 😊)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-06-2022 om 20:42

krulfrieten met mayo 

Update: de pasta was prima. Een volgende keer zou ik er misschien wel nog iets van citroensap en/of-rasp toevoegen om de smaken iets spannender te maken, maar dit was verder prima. 

Wij hebben eerst lekker een wandeling door een deel van Istanbul gemaakt (ik wou perse hier een zwitsers zakmes kopen, als souvenir en omdat het gewoon weg toch wel handig is). Daarna even bij de starbucks de voetjes rust gegeven en daarna overheerlijk gegeten bij een turk (duh) restaurant.

Vooraf hadden we yoghurt met gegrilde aubergine, knoflook en gerookte paprikapoeder, echt zo lekker! Vriend heeft eindelijk zijn lamskotoletjes gegeten en ik heb het weer lekker vega gehouden met een gegrilde aubergine waar allerlei lekkere tevens gegrilde groenten in lagen.
Toetjes doen we meestal niet aan dus ook deze keer niet. Maar, we hebben wel nog een raki op en natuurlijk een kopje thee. Zondag gaan we weer bij hetzelfde restaurantje eten, maar dit keer met een reservering bij het raam met als het goed is uitzicht over een groot deel van Istanbul. Super veel zin in.
En... Mochten we als we weer thuis zijn nog niet genoeg hebben, ze hebben ook een restaurant in Amsterdam zitten waarvan we al besloten hadden er een keer naar toe te gaan.

hoe heet dat restaurant in Amsterdam ellori? Ben wel benieuwd!

hier zelfgemaakte pizza met restjes groente, vuna (vegan tonijn), olijven  afgetopt met wat chili olie. Man heeft ze op de bbq (die hier eigenlijk nooit meer aangaat sinds we geen dooie beesten meer eten) afgebakken. Perfect gelukt! 

selderijstamppot met spekjes en bosui 

Libertine schreef op 02-06-2022 om 21:16:

hoe heet dat restaurant in Amsterdam ellori? Ben wel benieuwd!

hier zelfgemaakte pizza met restjes groente, vuna (vegan tonijn), olijven afgetopt met wat chili olie. Man heeft ze op de bbq (die hier eigenlijk nooit meer aangaat sinds we geen dooie beesten meer eten) afgebakken. Perfect gelukt!

http://www.aliocakbasi.nl/

Wat een narigheid, de vriezer leegeten: allemaal dingen die niet bij elkaar passen of waarvoor je op het laatste moment nog pannen nodig hebt die je allang had willen inpakken. Change of plans dus. Schuiven met maaltijden, wat k&k en de laatste avond pizza's bellen. Voor de laders veel brood maken, bier en water inslaan, voor onszelf ook water en brood want wij rijden op een andere datum, help, ik word gek!! Het komt vast wel goed, maar ik vraag me nu even af waarom we dit ooit gedaan hebben...

Ellori schreef op 02-06-2022 om 21:26:

[..]

http://www.aliocakbasi.nl/

Wel grappig trouwens, de ober die we vandaag hadden zit waarschijnlijk vanaf over 2 weken een maand of 3 in Amsterdam als het goed is. Dus we hebben al gezegd dat we heb daar wel een keer tegen komen om een kopje koffie te doen

Wij eten vanavond nasi zoals van de Chinees https://ashleywillems.nl/nasi-goreng-zoals-bij-de-chinees/ dat had ik nog in de diepvries met daarbij boontjes en kip gehakt met oa ketjap en sambal. En daar stop ik dan ook meteen de helft van in de diepvries voor een andere keer.
Heb dat nu al gemaakt want moeten vanavond snel na het eten naar vrienden en naar een evenement met pubquiz. Of ze veel aan mij hebben weet ik niet want heb al 2 dagen last van hoofdpijn.

Vanavond zuurkoolstamppot met uitgebakken spekjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.