Eten
afrodite05
30-05-2022 om 08:00
Ik had pasta met bloemkoolrijst (als stiekeme groente) en broccoli (als echte groente) in een kaassaus gepland voor vandaag, maar vannacht werd alles weer anders... Ik kan in elk geval weer wijn drinken, als ik daar zin in heb
We zien wel hoe de dag verloopt.
Tuinfluiter
30-05-2022 om 09:02
Wat naar Afrodite
Wij eten vanavond Thaise curry met alle groenten restjes, eieren en rijst.
RoosOpJeHoed
30-05-2022 om 09:19
afrodite05 schreef op 30-05-2022 om 08:00:
Ik had pasta met bloemkoolrijst (als stiekeme groente) en broccoli (als echte groente) in een kaassaus gepland voor vandaag, maar vannacht werd alles weer anders... Ik kan in elk geval weer wijn drinken, als ik daar zin in heb
Ach nee, wat ontzettend naar
Weet niet of 'sterkte' de lading dekt, maar toch wens ik je dat vandaag en de komende tijd
Je geplande gerecht klinkt lekker, maar kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt.
Vandaag eten wij kip-kerrie met spinazie.
ToetieToover
30-05-2022 om 09:40
afrodite05 schreef op 30-05-2022 om 08:00:
oh nee...
Wobbelkont
30-05-2022 om 15:41
Dikke knuffel Afrodite..
Vanavond broodje hamburger, op z’n “mexicaans” - met jalapeño - en daarbij tortillachips en broccoli.
Dewi-Sri
30-05-2022 om 17:19
Ach Afrodite, wat erg voor jou en je man! En dat terwijl het goed leek te gaan. Dat wijntje zou ik maar nemen, als troost, en ik kan me voorstellen dat alle eetlust je is vergaan.
Vandaag heb ik gewoon zin in wat lekkers: Geroerbakte spinazie met ui en flink wat knoflook, een pepertje en gebakken krieltjes, voor echtgenoot biefstuk en voor mij gerookte zalm. Echt zo'n gerecht dat niet mis kan gaan (als ik tenminste die krieltjes niet laat aanbranden, dat is de laatste tijd een speciaal talent van mij
).
Voor deze week heb ik een heus weekmenu gemaakt, anders wordt het een zootje en krijg ik de ijskast en de vriezer niet leeg. Mocht er toch wat overblijven, dan laat ik dat na aan onze lieve buren, die houden ook erg van koken.
De allerlaatste avond, als het hele huis leeg is en we zelfs geen tv meer kunnen kijken, bel ik pizza's. Al heel lang niet meer gedaan, maar nu vind ik het een prima excuus.
Teigera
30-05-2022 om 21:03
voor Afrodite en man, wat verdrietig weer voor jullie. Wéer.
Wij aten vanavond fusilli met rode pesto, tomaten, puntpaprika, veldsla, feta en basilicum. Dat smaakte goed, het was ook nog eens net klaar toen ik uit werk kwam en dat vind ik altijd zo'n luxe! Niks hoeven doen thuis, en ook nog eens met je neus in de boter vallen qua warme maaltijd.
afrodite05
30-05-2022 om 21:08
Nou, uiteindelijk een beroerde dag, letterlijk en figuurlijk. Waarschijnlijk even bloedarmoede, dus ipv de pasta (wat wel ultiem comfort food was geweest) heb ik andijviestamppot (ijzer) met kipgehaktballetjes gemaakt met daarbij een bakje zelfgemaakte appelmoes uit de diepvries. Wijn was absoluut geen optie, te misselijk en ook helemaal geen zin in. Zelfs het troostijs hebben we uiteindelijk niet aangeraakt. Man is ook van de leg, had de afwasmachine zonder wasblokje laten draaien. We hebben veel liggen tukken op de bank, ik lig inmiddels in bed, lichaam rust geven. Hopelijk kunnen we morgen als ik iets fitter ben een stukje lopen, frisse neus halen. En dus die troostpasta. Eerst maar eens zien wat voor effect de nachtrust gaat hebben.
Dank trouwens voor alle lieve reacties
Het lijkt hoe langer hoe meer een slechte film, steeds onwaarschijnlijker. Helaas toch de realiteit
Ellori
30-05-2022 om 22:34
hoop dat jullie inmiddels slapen en een goede nachtrust hebben afrodite.
Vandaag als lunch een simit gegeten en als avond eten veel te veel betaald voor wat te eten wat eigenlijk maar zo zo was. De köfte van vriend waren droog, de bulgur was opgewarmd in de magnetron en droog en mijn groenten waren volledig zwart zo ongeveer.
Morgen gaan we eerst naar Hagia Sophia. Dan gaan we naar een plekje waar ze kebab voor vriend lief verkopen en pide voor mij. En na het eten gaan we naar de blauwe moskee. In de avond doen we makkelijk en vooral even goedkoop. Wat noodles met een salade.
Waar ik super verbaasd over ben is hoe veel vega gerechten je hier kan krijgen. Ik eet niet uitsluitend vega maar ben blij dat dat hier wel heel goed kan want ik vind lam echt niet lekker en het meeste gehakt is hier toch van lam of deels lam. Vandaag helemaal vega gegeten en gisteren eigenlijk ook wel op 2 hapjes kip van zijn bord na.