Eten
Dolfje
27-05-2022 om 19:51
Elmie schreef op 27-05-2022 om 18:47:
Dolfje, ik heb het even gemist maar ga je trouwen binnenkort 👰🏼
Nee ik niet maar Teig!
Elmie
27-05-2022 om 19:55
Dolfje schreef op 27-05-2022 om 19:51:
[..]
Nee ik niet maar Teig!
Oh okay, helder 😊
anijsblokje
27-05-2022 om 20:43
Dolfje schreef op 27-05-2022 om 18:46:
Het was de aanstaande van Teig, niet de mijne
Sorry!
GeorgieBrown
28-05-2022 om 08:46
Benieuwd of je aanstaande nog een beetje aanspreekbaar was na zijn avontuur, Teig.
Oh Libertine, spannend. Empty nest syndrome? Zal wel wennen zijn.
Leuk, Ellori, Istanbul 
Vandaag ga ik naar mijn ouders en eet (en kook) ik daar. Tenminste, ik denk dat ik het koken hier doe en het dan meeneem. Ik wil een rijsttafel(tje) maken. Sambal goreng boontjes, sambal goreng ketjap tempeh, telor besengeh (eieren in kokossaus) en atjar kuning. Witte rijst erbij. Zo even een paar boodschappen doen hiervoor.
Teigera
28-05-2022 om 09:17
Lief was duidelijk níet aanspreekbaar gisterochtend, hahaha. Zoals het hoort. Hij had het superleuk gehad, dus dat is mooi. Geen idee wanneer mijn vrijgezellendag is, ergens in de komende vier weken denk ik
.
Zo meteen komen er een neefje en nichtje logeren, dus we hebben het weekend vier kinderen. Gezellig. We eten vanavond pizza's en excuus-rauwkost. Vanmiddag naar Naturalis.
@RoosopjeHoed: het Natuurmuseum ziet er erg leuk uit! Voor ons wel erg uit de slinger.
afrodite05
28-05-2022 om 11:06
Leuk, Teigera, en idd, na een avondje stappen flink brak zijn is een goed teken!
Wij gaan vanavond dus aan de pokebowl. De banaan heeft de avocado positief beïnvloed
In de bowl gaat dus avocado, gebakken champignons, komkommer, edamame boontjes en kip. Ik moet nog even kijken hoe ik die kip wil maken, sticky was eigenlijk de bedoeling maar dat vind ik denk ik te veel werk. Misschien ga ik de kip simpel wokken met chilisaus oid.
RoosOpJeHoed
28-05-2022 om 14:20
Zoon mocht kiezen wat hij wilde eten: gehaktballen. Heeft 'ie zelf besteld bij de slager. Hij voelde zich een enorme bink.
Verder maak ik andijviestamppot. De andijvie wok ik even met ui, champignons en ketjap.
@Teigera, Naturalis staat ook op ons lijstje, veel plezier 
@afrodite, gewoon bakken met chilisaus lijkt me ook heerlijk! Door dit topic al dagen zin in pokebowl.
anijsblokje
28-05-2022 om 15:08
Dupuis linzen (dwz donkergroene), met tuinbonen, erwtjes-uit-de-diepvries en artisjokharten. Met een dressing met olijfolie en citroensap.
Dolfje
28-05-2022 om 16:14
Omdat vandaag volgens 24 kitchen het de dag van de Hamburger is https://www.24kitchen.nl/populair/hamburger-maken?fbclid=IwAR1EXEqB4Dgn-zQZVan0jwAMggC4iBZ7myKM3tfjkVankRxZyBFM5RgTnXI eten we broodjes hamburger. Ik maak dit keer de hamburgers niet zelf maar de garnering is wel a la de insanity burger van Jamie.
ToetieToover
28-05-2022 om 16:18
Dolfje schreef op 28-05-2022 om 16:14:
Omdat vandaag volgens 24 kitchen het de dag van de Hamburger is https://www.24kitchen.nl/populair/hamburger-maken?fbclid=IwAR1EXEqB4Dgn-zQZVan0jwAMggC4iBZ7myKM3tfjkVankRxZyBFM5RgTnXI eten we broodjes hamburger. Ik maak dit keer de hamburgers niet zelf maar de garnering is wel a la de insanity burger van Jamie.
Owwwww nee 😱 eten wij een keer iets in de richting van fast food, is het de foute dag 😋:
Spareribs met excuus-ijsbergsla en glutenvrije kaiserbroodjes.
Lunch was spinazie met aardbeien in balsamico, quinoa, rauw uitje, geitenkaas.
ToetieToover
28-05-2022 om 16:29
anijsblokje schreef op 27-05-2022 om 18:33:
@Toetie: Mocht je de aardbeien echt niet op krijgen dan kan je altijd rødgrød maken, al weet ik niet of de Fin des huizes dat accepteert?
Die Fin eet alles wat zoet is.
Ik heb er eens naar gekeken gegoogled en rødgrød heet in het Fins “(marja)kiisseli” en het lijkt zelfs een beetje op Finse vispipuuro maar dat klop je luchtig tijdens het koelen en de vruchten zijn daarin gepureerd of gezeefd. Kortom, hier kan hij vast wel wat mee. En vruchten met room lust ik zelf ook wel.
MijnNaamIsHaas73
28-05-2022 om 17:17
Gisteren hadden we een hele simpele BBQ, vlees, stokbrood met kruidenboter, wat rauwkost en een K&K rundvlees salade. Ik vind het altijd zo raar om een bijgerecht met vlees te eten bij een BBQ maar de aardappelsalade was op en op de camping niet de ruimte en benodigdheden om zelf iets te maken.
Vanavond gaan we uit eten.