Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 26-05-2022 om 08:57:

Poeh spannende tijd zeg Dewi-Sri. Ik moest zo grinniken om yette's beschrijving van De Vader en daarna die van MijnnaamisHaas, mijn lief vindt mij ook een stresskip op reisdagen en is gekmakend traag. Hij realiseert zich gewoon niet dat al het werk dat ik doe, wél gedaan wordt zonder dat híj het doet. En dan vraagt hij nog "heb jij mijn shampoo al ingepakt of zal ik dat zelf even doen?" In mijn stress hoor ik dan dat ik dat ook nog moet doen... altijd een recept voor ergernissen, die ochtenden.

Hier een rustig dagje vrij. We gaan richting Amsterdam, lief en de kinderen denken dat we naar een museum gaan (drie van ons gaan dat ook daadwerkelijk) maar lief wordt overvallen door vrienden van hem voor zijn vrijgezellendag. Dus geen idee wanneer hij weer thuiskomt! Wij eten dan vanavond noedels met kip, roerbakgroenten en een tikje zoetig Aziatisch sausje.

Klinkt spannend is de "grote dag" al snel.

Veel plezier in het museum. 

Wij zijn gisteren aangekomen in Istanbul en waren uiteindelijk rond 19:50 in het appartement wat we gehuurd hebben. Snel een simkaart en een fles water gekocht en daarna rustig ergens iets gaan eten. Bij een verschrikkelijke tourist trap maar het was wel lekker. Ik was even vergeten hoe lekker turkse rijst is! Ik ben helemaal geen fan van rijst maar ik kan me daar echt vol van eten haha.
Vandaag doen we lekker rustig aan en maken we plannen voor de komende periode want we zijn hier nog wel even . En qua eten? Geen flauw idee verder nog. Dat zien we vanavond wel. Zo eerst even naar een bakker om wat lekkers te scoren voor nu en daarna eens kijken waar we wat kleine boodschapjes kunnen doen.

@Ellori: veel plezier in Istanbul! Jaren geleden werd ik daar ten huwelijk gevraagd ♥️

En ja, de grote dag is al best snel, nog een week of vijf. Gelukkig zijn de meeste voorbereidingen gedaan. Zin in, maar ik vind het ook best spannend! Niet zo gewend aan "all eyes on me" zegmaar. 

Man heeft weekend dienst, dus als hij om 19 uur klaar is, kan hij meteen aanschuiven: ik maak witte asperges, en rundvlees met chorizo stoofpotje.  

Zo te lezen worden de vrije dagen van het Hemelvaartweekend goed besteed! Fijne reis voor iedereen die op vakantie/naar nieuw huis gaat

Welk museum was je Teigera?

Wij waren in Utrecht vandaag, naar het Nijntje museum. Wat een verschrikking, maar zoon vond het leuk Was voor man en mij even wennen dat 'onze' studiestad zo veranderd is in 20 jaar tijd. Alhoewel, café De Vingerhoed is er nog

Vanavond eten we couscous met geroosterde bloemkool, paprika, olijven en gerookte kip. Eigenlijk hebben we allebei zin in een vette bek, zoals pizza of friet, maar we houden braaf aan de eetplanning vast

Wijziging van plannen.
Vanmorgen op verjaardagsvisite geweest en daar hebben we broodje hamburger/ frikadel gegeten, magere variant van hoe wij het eten,  maar geen zin meer om dat klaar te maken 
Man is nu pannenkoeken aan het bakken 

Een recept van Mari Maris, met broccoli, bieten en spinazie oa. Lekker kleurrijk in ieder geval - en veel groente. Ik denk bulgur of zoiets erbij, nog even kijken wat ik het meest passend vind. 

TanSwallow86

TanSwallow86

26-05-2022 om 17:25

Watermeloen

Val meteen in goede vakantie stressverhalen, hahaha. Ik herken het van bij mijn ouders vroeger. We gingen naar de camping (op de fiets, mijn moeder met mij achterop, fietstassen, tassen voorop (want ook een voor bagagedrager) ), mijn moeder is druk aan het inpakken en mijn vaders staat met 2 flesjes bier (wel heel beschaafd) bij de achterdeur en vraagt "gaan we?"

Spannend, Teig, leuk, het komt allemaal wel dichtbij. Welk museum waren jullie?

Mijn diner staat in de oven. Ik maak dit https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/fennel-parmigiana/ Maar dan met verse tomaten, en aubergine in de tomatensaus (want moest op) en -doe eens gek in de parmigiana- parmezaanse kaas ipv die Leicester cheese. 

Vakantiestress, dat weet ik nog van vroeger toen ik kind was. Zelf doe ik niet aan stress. Als ik voor een vakantie moet stressen, dan ga ik niet 

Vandaag had ik een ovenschotel klaarstaan die ik alleen even hoefde op te warmen. Een soort Griekse moussaka.

Verder alweer onderweg-eten en dezelfde quinoa maaltijdsalade gekocht bij dezelfde ah gewoon omdat het in de aanbieding is kan. 

Jammer dat ah in veel verse sapjes appel doet, daar ben ik allergisch voor. Ik zag iets met kokoswater maar helaas, óók appel. Toen werd het een “yellow ginger” groenteshot.

ossenhaas met friet en mayo. Voor de sier had ik er sla bij. Dat heb ik niet aangeraakt verder….

yette

yette

27-05-2022 om 01:33 Topicstarter

Vanavond toch maar snel bij de Burger King gegeten, want we wilden dóórrr ... 

Maar zojuist (midden in de nacht)  minstens een half uur vrolijke vertraging opgelopen op een parkeerplaats tussen Lyon en Valence. Ik had de jongste puber wakker gemaakt om te vertellen dat er daar bij de L' Eclerc een piano binnen staat. Dat wilde hij wel proberen. Nou, zijn eerste publieke optreden was een succes! Telkens als hij verlegen wilde stoppen, werd hij door voorbijgangers aangemoedigd om door te spelen  

Nu trots weer verder ... 

In de middag op het bierfestival heb ik een te dure portie friet met satésaus en mayonaise met man gedeeld en later zijn we in een eetcafé gaan eten. Man had taco's met kip als voorgerecht en spareribs en ik had tomatensoep en de schnitzel pepersaus die daar altijd goed is.
Man heeft zijn rib niet op dus mee naar huis genomen dus die eet dat vandaag. Verder weet ik het nog niet. Ben alweer veel te vroeg wakker en dat na al dat bier van gisteren.

Wat een mooie ervaring zo midden in de nacht yettte!

Roosopjehoed, wij zijn ook weleens in Nijntje geweest, frut I was toen nog geen twee en vond het geweldig.

Wij waren in het Rijksmuseum. De frutjes vinden sowieso musea te gek en hebben een brede interesse (en wij doen ons best dingen op hun niveau uit te leggen en zo levendig te maken). Enkele weken geleden het Mauritshuis, en nu dus het Rijks. Frut II vond het Rijks nog mooier dan het Mauritsmuseum, omdat het gebouw zelf zo mooi is. En we gingen met de tram, en dat was in Den Haag niet zo, als vierjarige is een tram wel superleuk. En frut I had veel zin in de Nachtwacht, maar vond uiteindelijk dat toch niet het mooiste schilderij dat we zagen. Het was erg druk, we zijn twee uur zoet geweest met een op zich niet superlange speurtocht. Het was ook uitverkocht, stond op een bord buiten. Lief is net buiten het station overvallen door zijn vrienden, had niets in de gaten dus was heel verrast. Geen idee hoe zijn dag verder was, hij ligt nog te slapen  . Frutjes waren wel wat geschrokken door de overval, en een beetje teleurgesteld dat we niet gezellig met z'n vieren naar het museum gingen.

Vanavond maak ik wortel-linzensoep en wat bladerdeeghapjes en brood met smeersels en olijven erbij. 

JtM

JtM

27-05-2022 om 09:23

Vriend zou uiteten gaan vanavond maar appt net dat zijn eetgenoot zich niet fit voelt, even afwachten of hij thuis eet.
Zoon en ik zouden enchiladas eten met lekker veel paprika. Helaas kan vriend daar niet tegen dus mocht vriend thuis eten moeten we even wat anders verzinnen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.