Eten
Dewi-Sri
25-05-2022 om 17:10
Nou, de knoflookgarnalen gaan 'm niet worden vandaag. Ik heb me de hele dag rotgesjouwd met zware verhuisdozen en andere narigheden, maar echtgenoot heeft het nog zwaarder met het uitzoeken en inpakken van zijn atelier/werkplaats. Veel zware spullen, machines, matrijzen en kisten met tekeningen en de boekhouding.
Voor echtgenoot schuif ik dus een k&k-pizza de oven in en voor mij staat er k&k-gazpacho in de ijskast. Ik weet het: buitengewoon afkeurenswaardig, en je kunt ook in een half uur een "volwaardige" maaltijd op tafel hebben, maar mijn rug schreeuwt: "NEE!!". Het moet dus maar.
Morgenochtend kook ik vast de rijstnoedels, dan kan daar niks meer tussenkomen.
Verder bezig met de laatste AH-bestelling op de dag voor vertrek. Het is echt uitkienen, want we kunnen pas twee dagen na aankomst in "ons" huis. Maar dingen als de koffiemachine, melk en suiker zijn wel nodig, een krat bier voor de sjouwers, twee zakken kidneybonen chili met een heel pittige voorverpakte chorizo, dat moet lukken. En een BIB wijn natuurlijk, we hebben daar de eerste dag absoluut geen tijd om naar een winkel te gaan. Het is een kwestie van tekenen van het contract, de auto in race-mode zetten en 'thuis' gaan schoonmaken, want er ligt voor zeker 1,5 jaar aan stof. Duim voor ons dat we dan volgens afspraak elektriciteit en water hebben, daar wil het wel eens mis gaan. Pfff, wat een krankzinnige tijd! Maar wel heel erg leuk en vooral spannend.
Wobbelkont
25-05-2022 om 21:13
Wobbelkont schreef op 25-05-2022 om 09:12:
Vandaag weer eerste werkdag na ‘n weekje vrij, gelukkig maar een halve dag
. Heb voor vanavond couscous met portabello, snijbonen, bosui en gemarineerde filetlapjes. Vind de couscous zo wel een beetje saai. Misschien dat ik er nog gepofte knoflook aan toe voeg, voor meer smaak. En een rood pepertje!
Nou, dat is m dus niet geworden. Vandaag ‘n hele dienst gedraaid in plaats van de ingeplande halve dienst. Ook niet echt gegeten dus. Morgen weer een hele dienst, dus ga een couscoussalade maken om mee te nemen 
MissBobby
25-05-2022 om 23:51
Dewi-Sri schreef op 23-05-2022 om 20:41:
[..]
Welke balsamico is dat??
Die neemt een Italiaanse vriend mee uit Modena. Zelfgemaakt. Het komt in lege drankflessen. Het is niet te vergelijken met wat we hier kunnen kopen.
yette
26-05-2022 om 08:06
Succes met de laatste loodjes, Dewi-Sri! Enneh ... bonne voyage et bon courage!
Wij vertrekken vandaag. De Vader slaapt nog. Ik rommel al sinds 5 uur rond
Zo gaat dat hier op reisdagen. Gewoonlijk zijn we een leuk team, maar reisdagen vragen veel van mijn geduld. Zodra ik wakker ben, wil ik namelijk aanpoten & wegwezen. De Vader daarentegen, wil goed uitgerust op reis. Uitslapen dus. Goed ontbijten. Rustig aan. Zijn koffer is (als enige) nog niet ingepakt. Misschien wil hij nog iets strijken. En als we alles in de auto en vouwwagen doen, bedenkt hij vast weer dat hij nog grote onnodige dingen mee wil nemen en dan moeten we alles opnieuw passen en meten ... en tot slot gaat hij dan op zijn gemakje douchen want hij wil fris de auto in. Tegen de tijd dat hij klaar is om te gaan, heb ik er altijd al een werkdag opzitten
Nu even koffie dus. Zzzennn
afrodite05
26-05-2022 om 08:38
Sterkte, Yette
Maar vooral: goede reis (als jullie op weg zijn) en heel veel plezier in La douce France!
Wij eten vanavond de geplette krieltjes die hier laatst voorbij kwamen, ben heel benieuwd. Ik bak er een simpel hamburgertje bij en er komen wat erwtjes naast.
MijnNaamIsHaas73
26-05-2022 om 08:43
yette schreef op 26-05-2022 om 08:06:
Succes met de laatste loodjes, Dewi-Sri! Enneh ... bonne voyage et bon courage!
Wij vertrekken vandaag. De Vader slaapt nog. Ik rommel al sinds 5 uur rondZo gaat dat hier op reisdagen. Gewoonlijk zijn we een leuk team, maar reisdagen vragen veel van mijn geduld. Zodra ik wakker ben, wil ik namelijk aanpoten & wegwezen. De Vader daarentegen, wil goed uitgerust op reis. Uitslapen dus. Goed ontbijten. Rustig aan. Zijn koffer is (als enige) nog niet ingepakt. Misschien wil hij nog iets strijken. En als we alles in de auto en vouwwagen doen, bedenkt hij vast weer dat hij nog grote onnodige dingen mee wil nemen en dan moeten we alles opnieuw passen en meten ... en tot slot gaat hij dan op zijn gemakje douchen want hij wil fris de auto in. Tegen de tijd dat hij klaar is om te gaan, heb ik er altijd al een werkdag opzitten
![]()
Nu even koffie dus. Zzzennn![]()
Haha Yette, ik lees dit terwijl iedereen klaar zit op de bank, auto en vouwwagen ingepakt en " de vader" nog een kopje koffie gaat drinken en gaat p#@pen. Daar erger ik me al gek aan. Ik zou geen geduld hebben zoals jij
Veel succes Dewi-Sri, op naar een mooi avontuur
Ik weet nog niet wat wij vanavond eten, ik heb een bevroren bakje bolognese saus ingepakt maar het kan ook dat ik die doorschuif naar morgen en dat we vanavond in het restaurant van de camping eten.
Dewi-Sri
26-05-2022 om 08:44
Veel sterkte, Yette, ik zou er gillend gek van worden. Wij willen om 05.00 in de auto zitten, anders klopt het schema niet.
Ik betwijfel of we dan uitgerust zijn, want de dag ervoor moeten het atelier en het grootste deel van het huis geladen worden...
Ik begin zo maar eens aan de noedels, ik ben toch al een tijd wakker.
Dewi-Sri
26-05-2022 om 08:48
Dank je wel Haas, het gaat vast lukken.
Jij heel veel plezier op de camping, ik hoop dat je mooi weer krijgt. Bolognese is wel makkelijk en lekker om mee te starten. Lekkere spaghetti erbij... dat doe ik een dezer dagen ook nog een keer!
Tuinfluiter
26-05-2022 om 08:52
Goede reis Yette ik zou stiekem de klok een paar uurtjes vooruit zetten.
Succes met de laatste lootjes Dewi.
Ik doe vandaag makkelijk en pak een bak lamsgoulash uit de vriezer en kook er rijst bij.
Teigera
26-05-2022 om 08:57
Poeh spannende tijd zeg Dewi-Sri. Ik moest zo grinniken om yette's beschrijving van De Vader en daarna die van MijnnaamisHaas, mijn lief vindt mij ook een stresskip op reisdagen en is gekmakend traag. Hij realiseert zich gewoon niet dat al het werk dat ik doe, wél gedaan wordt zonder dat híj het doet. En dan vraagt hij nog "heb jij mijn shampoo al ingepakt of zal ik dat zelf even doen?" In mijn stress hoor ik dan dat ik dat ook nog moet doen... altijd een recept voor ergernissen, die ochtenden.
Hier een rustig dagje vrij. We gaan richting Amsterdam, lief en de kinderen denken dat we naar een museum gaan (drie van ons gaan dat ook daadwerkelijk) maar lief wordt overvallen door vrienden van hem voor zijn vrijgezellendag. Dus geen idee wanneer hij weer thuiskomt! Wij eten dan vanavond noedels met kip, roerbakgroenten en een tikje zoetig Aziatisch sausje.
yette
26-05-2022 om 08:59
Goede reis en veel plezier, Haas!
Wij hebben geen schema, Dewi. Kijken hoe ver we komen. Misschien overnachten we onderweg en als het wel in één ruk lukt, kruipen we vannacht of morgenvroeg meteen in bed in de caravannetjes. Die vouwwagen komt dan later wel, daar slapen wij. De caravans zijn geclaimd door de jeugd.
We gaan dit keer maar met één auto, dus kunnen we om beurten rijden. Gewoonlijk, met twee auto's, slapen we ergens in de buurt van Beaune.
Maarrehhh ... ik hoor iemand wakker worden
Dolfje
26-05-2022 om 09:26
Veel plezier allemaal met wat jullie gaan doen.
Wij hebben gisteren erg gelachen bij de cabaretier en hebben daarna 2 drankjes gedronken nog.
Vandaag gaan we tenslotte naar het bierfestival.
Zal dadelijk de oven eens gaan voorverwarmen en broodjes gaan bakken maar eerst even mijn oefeningen doen.