Eten
afrodite05
21-05-2022 om 18:21
afrodite05 schreef op 21-05-2022 om 13:43:
Man is net op weg om boodschappen te doen. Als hij zich braaf aan het lijstje houdt (vast wel), kan ik voor vanavond een risotto maken met erwtjes, verse spinazie en pecorino.
Correctie: een deel van de producten was niet te vinden, maar hij heeft wel een verspakket Thaise curry met korting meegenomen. Dat moet dus vanavond op. Blijkbaar heb ik het gejinxt door hierboven te zeggen dat hij zich braaf aan het lijstje moest houden
Moosey
21-05-2022 om 23:24
yette schreef op 21-05-2022 om 13:11:
Ja, hoe gaat het Moosey?
Op zich gaat het redelijk met ons, maar wel een hoop klappen te verwerken gehad. Echt beter worden zit er niet in, de levensverwachting is niet heel dramatisch kort maar wel gelimiteerd en er is een heup erg aangetast waarvan nu niet te zeggen is in hoeverre daar nog herstel van te verwachten valt (mag nu niet belast worden, dus krukken/rolstoel is het devies). En dat heeft gigaconsequenties voor onze woonsituatie, aangezien we in een lief dijkhuis met overal hoogteverschillen wonen..
Maargoed, we slaan ons er samen best heel goed doorheen en de volgende grote stap wordt naar huis komen. Daar kijk ik naar uit.
De salade was heerlijk geworden. Misschien haal ik morgen wel ergens sushi af.
yette
22-05-2022 om 07:28
Fijn dat hij naar huis mag Moosey! Maar wat verschrikkelijk verdrietig allemaal
Hoop dat het meevalt met de pijn?
Dolfje
22-05-2022 om 07:34
Wat een rot situatie Moos. Duimen dat hij snel naar huis mag.
Wij eten pizza, met salami en gebakken champignons en ik heb een hoop peterselie die op moet en maak daar een soort pesto van.
Moosey
22-05-2022 om 08:32
Thanks Yette! Pijn is redelijk onder controle, gelukkig, in die kapotte heup zit ergens een zenuw beklemd (halleluja, ik was bang dat er ook al wervels aan het instorten waren maar dat is niet zo) maar de pijn daarvan is er wel onder te houden. Deed dan altijd nog wel pijn bij belasten maar dat mag nu niet meer, dus dat scheelt dan weer. Hoop maandag nog een klein beetje meer info te krijgen over of we op redelijk korte termijn nog iéts aan die heup kunnen gaan doen, maar de behandeling van de kanker heeft natuurlijk prioriteit.
afrodite05
22-05-2022 om 08:35
Moosey schreef op 22-05-2022 om 08:32:
Thanks Yette! Pijn is redelijk onder controle, gelukkig, in die kapotte heup zit ergens een zenuw beklemd (halleluja, ik was bang dat er ook al wervels aan het instorten waren maar dat is niet zo) maar de pijn daarvan is er wel onder te houden. Deed dan altijd nog wel pijn bij belasten maar dat mag nu niet meer, dus dat scheelt dan weer. Hoop maandag nog een klein beetje meer info te krijgen over of we op redelijk korte termijn nog iéts aan die heup kunnen gaan doen, maar de behandeling van de kanker heeft natuurlijk prioriteit.
Wat heftig allemaal. Heel veel sterkte en een dikke
voor jullie allebei!
MijnNaamIsHaas73
22-05-2022 om 08:39
Wat een vreselijk nieuws hebben jullie gekregen Moosey
Wel fijn dat hij naar huis mag. Dan zijn jullie tenminste van het ziekenhuis eten af.
Aphrodite, hoe gaat het met jou? 🍀
Wij eten vanavond tomatenrisotto met chorizo
afrodite05
22-05-2022 om 09:09
Wij eten ook risotto, doorgeschoven van gisteren. Met spinazie, erwtjes en pecorino dus.
@Haas: bloedwaardes waren keurig (maar dat was de vorige vier keren ook). Vrijdag kreeg ik daardoor wat goede hoop. Gisteren de hele dag buikpijn, dus het positieve gevoel werd meteen afgestraft. Morgen een echo bij de verloskundige (in NL), omdat er nooit beeldmateriaal was van momenten dat ik wel zwanger was, het ging elke keer vlak daarvoor mis. De artsen in BE willen nu dus wekelijkse echocontroles (vanaf extreem vroeg) zodat ze kunnen nagaan of daar iets op te zien is wat al die miskramen veroorzaakt. I.v.m. vakantie kunnen we niet bij de arts in BE terecht, dus dan maar bij de verloskundige die de beelden wel maakt, maar naar eigen zeggen niet kan/mag interpreteren omdat ze geen gyn is. Maar dan hebben we tenminste iets, mocht het weer mis gaan. Afwachten dus maar weer... steeds dat ellendige wachten. Zelfs al zou het goed gaan, ik denk dat ik pas kan rusten als ik een kindje in m'n armen heb. Die zwangerschappen gaan nooit zorgeloos worden.
Ellori
22-05-2022 om 09:43
@Moosey, ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is over wanneer jullie weer lekker thuis kunnen zijn en hopelijk zonder al te veel aanpassingen.
@afrodite, spannende tijd. Hoop dat de echo morgen goed is en het deze keer wel goed gaat. Zal aan je denken morgen
.
Wij eten vanavond lekker asperges met wat ham, een eitje en wat gekookte aardappeltjes. Ondertussen vast van alles voorbereiden voor vakantie want we vertrekken woensdag voor ruim 2 weken naar Turkije, zin in!
ToetieToover
22-05-2022 om 09:45
Wat een verdrietige onzekerheid allemaal
Sterkte Moosey en Afrodite.
Vandaag doe ik aan restverwerking.
De restjes kaas gaan in Braziliaans kaasbrooddeeg. Een deel vries ik ongebakken in kleine balletjes in, want ik heb veel kaas over — zelfs ik als kaasmonster ga dat niet tijdig opkrijgen.
Uit de vriezer komt soep, nog meer erwtensoep
voor bij de kaasbroodjes. Kaas
smaakt immers overal goed bij.
Verder heb ik spinazie, gevulde eieren en ik ga enorme vleestomaten in de oven roosteren in plakjes. Met een beetje zwartebonenpuree erbij (zwarte bonen gepureerd met restje roomkaas, komijn en knoflook, bieslook).
rionyriony
22-05-2022 om 12:23
Iets met tomaten weer. En blokjes aardappelen want daar heb ik er ook veel van. Ik vind het altijd wel goed te eten, zo'n eenpansmaaltijd.
Moet ik nu wel stoppen en op een houtje gaan bijten. 
Ik had ook asperges enkele dagen geleden maar vreemd: had er geen plezier in.
RoosOpJeHoed
22-05-2022 om 12:38
Ik durf bijna niet luchtig te melden wat wij gaan eten vanavond
Sterkte Moos en Afrodite, op een heel andere manier spannende en lastige tijden voor jullie allebei
Gisteren shoarmareepjes en pitabroodjes meegenomen bij de slager. De reepjes bakken we met paprika en ui, erbij ijsbergsla en knoflooksaus natuurlijk 
afrodite05
22-05-2022 om 12:49
RoosOpJeHoed schreef op 22-05-2022 om 12:38:
Ik durf bijna niet luchtig te melden wat wij gaan eten vanavond
Sterkte Moos en Afrodite, op een heel andere manier spannende en lastige tijden voor jullie allebei
![]()
Gisteren shoarmareepjes en pitabroodjes meegenomen bij de slager. De reepjes bakken we met paprika en ui, erbij ijsbergsla en knoflooksaus natuurlijk
Ik kan niet voor Moos spreken, maar ik zou het echt niet erg vinden als je dat zou doen
Daar is dit topic toch voor bedoeld?
Moosey
22-05-2022 om 13:18
Eens met Afrodite! Ik overval jullie ook maar gewoon met mijn off topic ellende
Moet je je niet teveel van aantrekken hoor. Het medeleven vind ik wel heel lief!